Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Uitbarsting van kracht en plezier

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Uitbarsting van kracht en plezier

De eerste is de compo goed voor mij. Maar ik ben niet te vinden voor die omzetting naar Z/W en van da kadertje er rond. En ook de scherpte stoort me wat.

Is nochtans een super moment om een foto van te nemen.
    Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

Ik vind de crop super!
      Nu heb ik zelf meer dan 10 jaar paarden aan huis gehad, misschien dat daarom dit me meer zegt dan iemand die minder met paarden vertrouwd is.
      Ik zou de sluitertijd sneller proberen te krijgen om de beweging beter te bevriesen, of juist trager... ik heb een foto in mijn hoofd van een stijgerend paard, scherp op het hoofd en dan onscherp door de beweging van het maaien in de lucht op de benen, zou mooi zijn als dat zou lukken .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frie01 Bekijk bericht
        het paard is inderdaad te dik wat niet goed overkomt op de foto
        de compo is dik in orde, en ik vind dit een knappe plaat
        waarom de iso op 100, de toestellen op deze moment kunnen veel meer verwerken, zodat je uw diafragma meer had kunnen dichtknijpen, dan had het hoofd er msch scherp opgestaan
        Inderdaad, het paard staat goed in het vlees. Maar ik zie dat liever als een paard dat geen vlees aan zijn lijf heeft. Vooral in de winter vind ik het zelfs geen slechte zaak als ze iets dikker zijn als gewoonlijk.
        Maar da's mijn persoonlijke mening natuurlijk.
        Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

De eerste is een hele knappe

Comment

Knap hoor! Ik had graag wat meer paard gehad, maar op zo'n moment kan je niet ff achteruitlopen of uitzoomen, dan is het al voorbij. Tenzij je het paard op commando kan doen stijgeren, kan dit? Ik ken niet veel van paarden, maar zorro kon dit toch, en jij er dan op francine? Yihaa!
            Foto's Natuur
            Foto's Mensen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door chelle Bekijk bericht
              Knap hoor! Ik had graag wat meer paard gehad, maar op zo'n moment kan je niet ff achteruitlopen of uitzoomen, dan is het al voorbij. Tenzij je het paard op commando kan doen stijgeren, kan dit? Ik ken niet veel van paarden, maar zorro kon dit toch, en jij er dan op francine? Yihaa!
              Die van mij steigert, knielt, ligt en zit op commando. Althans dat deed hij, de laatste 6 maand val ik hem daar niet meer mee lastig omdat ie 21 jaar wordt en ik niet van plan ben nog shows te doen.

Het is echter niet aan te raden om sport en recreatiepaarden te leren steigeren, daar ze dit vroeg of laat toch tegen jou gaan proberen te gebruiken en dan moet jij echt wel heel sterk in je schoenen staan om je paard de baas te blijven. Ik hou trouwens mijn hart vast als ik zie wat die natural horsemanship mensen allemaal vertellen, en ik dan zie dat die 12 of 13-jarige meisjes hun paard allerlei zaken leren, terwijl ze niet de essentie snappen. En al zeker nergens een gevaar in zien.

Dit geheel terzijde en off topic, maar gewoon ter info

mvg,
              Bart

PS: hierbij enkele links naar foto's van wat ik tot voor kort deed als hobby. Niet om te pochen of op te scheppen, maar zo zie je waar een paard toe in staat is (en weet je ook dat ik geen zeveraar ben die alles uit z'n duim zuigt)

Comment

Heel heel leuk hoor,je foto's ,leuk om zo met je paard te kunnen werken he,deze van mij steigeren niet op commando,ik hou van dressuur en wandelen,maar hoop wel met deze ooit het niveau van een levade te kunnen bereiken,maar dat zal beslist niet voor morgen zijn,als het er ooit al van komt,ze hebben er wel de bouw voor,maar de capaciteiten van de ruiter en de training is voorlopig onvoldoende voor zoiets.Het is zo al een heel schichtig paard van natuur, en heb dan ook liever dat ze op wandeling niet de hoogte ingaat telkens als ze iets niet wil doen uit schrik voor iets.Dus eerst gehoorzaamheidstraining en soepelheid voor we een stap verder gaan.Veel groetjes en bedankt voor je reactie Francine
                Zo veel mensen, zoveel meningen
                Groetjes Francine

Comment

Aan iedereen van harte bedankt voor jullie reactie Grtjes Francine
                  Groetjes Francine

Comment

beiden mooi plaatjes, persoonlijke voorkeur, de 2de die is het origineelst.

groetjes renske

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Francine Versluys
                      Heel heel leuk hoor,je foto's ,leuk om zo met je paard te kunnen werken he,deze van mij steigeren niet op commando,ik hou van dressuur en wandelen,maar hoop wel met deze ooit het niveau van een levade te kunnen bereiken,maar dat zal beslist niet voor morgen zijn,als het er ooit al van komt,ze hebben er wel de bouw voor,maar de capaciteiten van de ruiter en de training is voorlopig onvoldoende voor zoiets.Het is zo al een heel schichtig paard van natuur, en heb dan ook liever dat ze op wandeling niet de hoogte ingaat telkens als ze iets niet wil doen uit schrik voor iets.Dus eerst gehoorzaamheidstraining en soepelheid voor we een stap verder gaan.Veel groetjes en bedankt voor je reactie Francine
                      Een echte levade is 1 van de moeilijkere hoge school oefeningen. Vergt jaren intensieve training. Het is weinigen gegeven. In Wenen en Jerez worden ze geselecteerd op waar ze van nature aanleg voor hebben.

En als ze nu niet de hoogte ingaan als ze schrikken, dan gaan ze 't in principe ook niet doen als ze leren steigeren hebben. Wat ze wel gaan proberen, is steigeren als defentie als ze geen zin hebben in werken...

mvg,
                      Bart

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
                        Een echte levade is 1 van de moeilijkere hoge school oefeningen. Vergt jaren intensieve training. Het is weinigen gegeven. In Wenen en Jerez worden ze geselecteerd op waar ze van nature aanleg voor hebben.

En als ze nu niet de hoogte ingaan als ze schrikken, dan gaan ze 't in principe ook niet doen als ze leren steigeren hebben. Wat ze wel gaan proberen, is steigeren als defentie als ze geen zin hebben in werken...

mvg,
                        Bart
                        Weet ik hoor,maar dromen kan geen kwaad he,ik denk evenwel dat het bij dromen zal blijven
                        Groetjes Francine

Comment

Working...
                        X