Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Uitbarsting van kracht en plezier

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Uitbarsting van kracht en plezier

Zondag de paarden eens gefotografeerd,ze waren heeel uitbundig inde lentezon en blij ons te zien

deze foto is niet scherp,maar is dit nog aanvaardbaar? Had scherpgesteld op de ogen toen ze ineens ging steigeren waardoor ik alleen maar dacht,dit moet ik vastleggen,het scherptepunt ligt nu op het voorbeen, daarom heb ik de foto gecropt,zie de tweede foto

F 7.1, S 1/250, Iso 100, Bp 185mm graag ook tips ter verbetering van de instellingen,zodat ik de volgende keer alles scherp kan krijgen.Hartelijk dank voor het kijken en de tips. Grtjes Francine

is deze crop iets of is het echt niets???
    Zo veel mensen, zoveel meningen
    Groetjes Francine

Re: Uitbarsting van kracht en plezier

Doe mij maar de eerste Francine, compo dik in orde en heel mooi hoe deze de kracht van het paard weergeeft. Waarschijnlijk ook mooi in kleur ? Die uitsnede vind ik persoonlijk niet mijn ding..... maar wie ben ik hé (misschien te dom om het te zien ).
    Groetjes

Comment

vind ze beide veel te krap.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
        Doe mij maar de eerste Francine, compo dik in orde en heel mooi hoe deze de kracht van het paard weergeeft. Waarschijnlijk ook mooi in kleur ? Die uitsnede vind ik persoonlijk niet mijn ding..... maar wie ben ik hé (misschien te dom om het te zien ).
        Groetjes
        Hij is niet slecht in kleur,maar de paarden waren heel vuil (schimmels he),we hadden de kans nog niet gehad om ze te poetsen voor ze ging steigeren,daarom zijn ze in zwart-wit,dat valt dan veel minder op.Bedankt voor je comment hoor,Grtjes Francine
        Groetjes Francine

Comment

Helpen kan ik u nog niet , dat zul je wel weten he'
          maar voor mij, en zeker de eerste is gewoon een prachtfoto
          en ik vind zo langer je er naar kijkt , hij nog mooier word
          grt Rosie
          GROETJES ROSIE
          Door te fotograferen ben ik anders gaan zien
          panasonic DMC FZ200+DMW-LG 55

Comment

Ken weinig van paarden, maar vind het standpunt van de eerste weinig flatterend voor dit dier. Komt dik en met slechte verhoudingen over voor mij vanuit deze hoek.
            Met een kleinere brandpuntsafstand had je een grotere DoF gehad op dit diafragma. Maar dan moet je weer dichterbij komen en dat is mss niet echt aan te raden met een stijgerend paard
            Bij de 2e heb je goed gecropt naar de aanwezige scherpte: alle aandacht naar de hoef die mooi scherp is en de neus een beetje oof. Ook nog genoeg info overgebracht met deze compo vind ik.
            De omzetting vind ik hier wel geslaagd.

Grtz,
            Kurt

Comment

Heel speciale weergave en daarom extra intrigerend. Nu eens geen klassieke opname dus origineler !!! Vanwege de actie iets minder scherp maar dat is normaal in beweging en kan een pluspunt zijn. Het paard komt inderdaad wel dik over maar 't is misschien de realiteit ? De crop was enkel naar scherpte bedoeld dacht ik
              Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

Iedereen eerst bedankt voor jullie reactie,het paard is inderdaad te dik,maar ze is zo,het is winter en dus maar 1 maal in de week bereden,bovendien is de bouw van dit paard typisch aan dit ras,het is een barok paard,helemaal anders gebouwd dan de hedendaagse paarden(Lipizzaner).Het standpunt komt misschien weinig flatterend over,het benadrukt nog eens haar dik buikje,maar ik had echt niet de tijd om hierover na te denken,het was afdrukken of anders helemaal niets he.Ik zal het proberen tot ik er eentje heb die goed is,ik had deze eerste vooral geplaatst om wat info te krijgen ivm de sluitertijden om zo de volgende keer beter voorbereid te zijn,en om te weten of de onscherpte nog aanvaardbaar was Vele groetjes Francine
                Groetjes Francine

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
                  Heel speciale weergave en daarom extra intrigerend. Nu eens geen klassieke opname dus origineler !!! Vanwege de actie iets minder scherp maar dat is normaal in beweging en kan een pluspunt zijn. Het paard komt inderdaad wel dik over maar 't is misschien de realiteit ? De crop was enkel naar scherpte bedoeld dacht ik
                  Goed verwoord, is ook mijn idee!
                  Eigenlijk leidt die scherpe hoef me af, als je die iets zou vervagen?
                  Een gedachte die zomaar bij me op komt, hoor, wellicht niet goed.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fena Bekijk bericht
                    Goed verwoord, is ook mijn idee!
                    Eigenlijk leidt die scherpe hoef me af, als je die iets zou vervagen?
                    Een gedachte die zomaar bij me op komt, hoor, wellicht niet goed.
                    Ik ben bang dat hij dan als volledig onscherp zal ervaren worden,maar kan het altijd eens proberen,bedankt voor je reactie Grtjes Francine
                    Groetjes Francine

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Francine Versluys Bekijk bericht
                      Ik ben bang dat hij dan als volledig onscherp zal ervaren worden,maar kan het altijd eens proberen,bedankt voor je reactie Grtjes Francine
                      Francine, jij bent bang voor opmerkingen Is dit geen verkeerde opstelling - een vooringenomenheid die je eerder last zal bezorgen dan een eigen visie en stijl. Kom op voor je zelf want je bent goed op dreef
                      Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
                        Francine, jij bent bang voor opmerkingen Is dit geen verkeerde opstelling - een vooringenomenheid die je eerder last zal bezorgen dan een eigen visie en stijl. Kom op voor je zelf want je bent goed op dreef
                        Heb dit een beetje ongelukkig geformuleerd,ben helemaal, niet bang voor opmerkingen hoor,zo een doetje ben ik nu ook weer niet,ik wou gewoon zeggen dat hij dan waarschijnlijk helemaal onscherp zou overkomen. Grtjes Francine
                        Groetjes Francine

Comment

Het plezier springt en steigert van je foto

grt. Ria

Comment

het paard is inderdaad te dik wat niet goed overkomt op de foto
                            de compo is dik in orde, en ik vind dit een knappe plaat
                            waarom de iso op 100, de toestellen op deze moment kunnen veel meer verwerken, zodat je uw diafragma meer had kunnen dichtknijpen, dan had het hoofd er msch scherp opgestaan
                            mvg Wilfried

7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

Comment

iedereen wordt hier beter met de dag, ik ga het nog serieus moeilijk krijgen om bij te blijven, heel mooie; dynamieke foto
                              turbito
                              canon 1000D 18-55; tamron 70-300 usd vc; 18-200

Comment

Working...
                              X