Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Duitse herder

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Duitse herder

    Onbewerkt
    Bewerkt
    poging 3 blauwe waas weg

    Mijn eerste post/upload
    Tijdens het fotograferen van het landschap kwam mijn trouwe viervoeter en legde zich neer... dus heb ik mijn statief snel laten zakken

    Nog niks aan gefotoshopt (i'm learning atm)

    Camera: SONY SLT-A33
    ISO: 200
    Belichting: 1/1000 sec.
    Diafragma: 6.3
    Brandpuntsafstand: 18mm


    Last edited by KoenM; 9 maart 2011, 19:34.

  • #2
    Re: Duitse herder

    foto met potentieel, maar je moet hem wel een beetje bewerken denk ik.

    iedereen zal wel zijn mening hebben, maar jij bent uiteindelijk de enige die beslist wat je met je foto doet .

    drie suggesties :

    - je hond ligt in het midden van de foto : ik zou de foto links wat croppen zodat je "model" iets mmeer naar rechts opschuift ( toepassing regel twee derden )

    - je hond is te donker op de foto : een beetje meer exposure geven of schaduwen wegwerken

    - de lucht kan je interessanter maken door de highlights te verhogen

    ---
    door het laag camerastandpunt komt herder goed in beeld, je zou hem ook nog een beetje naar voor kunnen halen, maar dan verlies je de leuke achtergrond ( dus keuzes maken, ook achteraf )

    Dirk
    Last edited by Guest6; 7 maart 2011, 21:31.

    Comment


    • #3
      Re: Duitse herder

      Morgens eens de suggesties toepassen, bedankt voor je reactie !

      Comment


      • #4
        Re: Duitse herder

        Oorspronkelijk geplaatst door KoenM Bekijk bericht
        Morgens eens de suggesties toepassen, bedankt voor je reactie !
        graag gedaan.

        nog iets ( bij het bekijken van je exif data )
        en waar je nu niets meer aan kan veranderen : 1/1000 was hier toch echt niet nodig
        ( stilstaande fase en dan nog op statief als ik het goed heb begrepen ) : 1/125 was ruim voldoende geweest ...

        je kon (indien mogelijk) ook naar ISO 100 gaan en/of je diafragma iets kleiner nemen (groter getal) - dan heb je a priori minder ruis en meer dieptescherpte, al valt me dit in je foto niet op als problematisch .

        ---------
        ik heb het eventjes geprobeerd om je foto in aperture wat bij te werken ( als je wil kan ik deze foto plaatsen in een reactie of je toesturen ) maar probeer het maar eens zelf, je zal zien dat dit wel lukt .


        Dirk
        Last edited by Guest6; 7 maart 2011, 22:13.

        Comment


        • #5
          Re: Duitse herder

          Ik probeerde de hdr functie op de camera (daarom de korte sluitertijd?) + P-modus en tegenlicht
          Rex kwam toevallig op een mooie plaats te liggen. Je mag uploaden in reactie, morgen ga ik deze foto eens proberen fotoshoppen (op home pc nog niet installed enkel picasa)

          Comment


          • #6
            Re: Duitse herder

            Oorspronkelijk geplaatst door KoenM Bekijk bericht
            Ik probeerde de hdr functie op de camera (daarom de korte sluitertijd?) + P-modus en tegenlicht
            Rex kwam toevallig op een mooie plaats te liggen. Je mag uploaden in reactie, morgen ga ik deze foto eens proberen fotoshoppen (op home pc nog niet installed enkel picasa)

            Koen,

            hier is mijn poging :

            als je dit toch niet goed zou vinden, haal ik hem er gewoon weer af .
            (laat maar iets weten )



            als ik nog verder ga in de bewerking, dan krijg je geen mooi beeld meer .
            dit is m.i. de mogelijke limiet en toegegeven het is nog niet wat het zou moeten zijn.
            ( ligt wellicht ook aan mijn vaardigheden is dit soort bewerkingen )
            ---
            nu je bijkomende uitleg geeft over de manier waarop de foto genomen is, begrijp ik dat je HDR door je camera wordt gecrëeerd en je dus geen drie gewone foto's meer hebt, maar finaal maar één foto die door de camera zelf in elkaar is gestoken - klopt dit ?
            of heb je autobracketing gebruikt en heb je drie foto's met een verschillende belichting ? dan heb je weer meer mogelijkhedenom de beste van de drie te bewerken.
            ---
            als je in RAW en JPG foto's neemt heb je nadien ( vooral met RAW dus ) meer bewerkingsmogelijkheden, maar ook meer werk ( een RAW moet altijd worden afgewerkt )
            ---
            HDR is niet altijd een goed alternatief, soms werkt het niet zo goed (bvb. als er te weinig contrasten zijn in je foto ).

            Dirk

            Comment


            • #7
              Re: Duitse herder

              Ik denk dat ik je verkeerd verstaan heb met het croppen, maar ga nog een poging ondernemen :-)

              Comment


              • #8
                Re: Duitse herder

                Voor mij persoollijk hoeft een crop helemaal niet,je hond staat wel centraal,maar in dit geval stoort het niet,hij neemt je mee het landschap in vind ik.Het is iets anders wanneer je de bedoeling hebt van je hond de hoofdrol te laten spelen,dan zou ik wel croppen,Persoonlijk zou ik hem eerder laten als een landschap met hond,ik vind hem heel mooi hoe hij door je standpunt tegen de horizon aanligt en je blik meeneemt naar de mooie hemel.Het bewerken en de hond oplichten zou ik wel doen het zal je foto alleen nog maar mooier maken Grtjes Francine
                Zo veel mensen, zoveel meningen
                Groetjes Francine

                Comment


                • #9
                  Re: Duitse herder

                  Ik ga met Francine mee.
                  Croppen hoeft voor mij ook niet maar zou de hond wel wat oplichten, zeker dat mooie snoetje.
                  This een langhaartje zeker?

                  Groetjes
                  Racing Pics
                  Motorcross ain't nothing without a woman's eye!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Duitse herder

                    Ja langharige, ik ga ook mee met het standpunt croppen, het oplichten durf ik niet te veel te doen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Duitse herder

                      Ik vind de twee up-dates een verbetering van de eerste, die ook al heel mooi was, enkel te donker qua hond.

                      Mooi gezien!
                      Nikon D90/16-85mmVR/50mm1.4/105mm2.8 micro/sb-900/70-210mm/Panasonic Lumix TZ7/ Manfrotto 1 en 3-poot

                      Comment


                      • #12
                        Re: Duitse herder

                        2de fotoshop-poging

                        Comment


                        • #13
                          Re: Duitse herder

                          Poging 2 vind ik minder van kleur. Er ligt een blauwzweempje over. De details van de hond zijn wel beter zichtbaar nu. Nu de hond in de eerste poging integreren.
                          Nikon D90/16-85mmVR/50mm1.4/105mm2.8 micro/sb-900/70-210mm/Panasonic Lumix TZ7/ Manfrotto 1 en 3-poot

                          Comment


                          • #14
                            Re: Duitse herder

                            ik blijf bij de 2de versie en de snuit van de hond lichtjes oplichten...

                            Zoals dit vb (zou hem zelfs nog wat lichter durven zetten):
                            Als je hem niet goed vindt doe ik hem weg hoor.

                            Last edited by Lies MX; 9 maart 2011, 18:25.
                            Racing Pics
                            Motorcross ain't nothing without a woman's eye!

                            Comment


                            • #15
                              Re: Duitse herder

                              ja iets lichter gezet nu !

                              Comment

                              Working...
                              X