Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

happy hond

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• happy hond

je hebt zo van die honden dat er altijd happy uitzien...

Exposure 0.001 sec (1/1250)
    Aperture f/3.5
    Focal Length 18 mm
    ISO Speed 400
    Last edited by jm188; 7 maart 2011, 15:46.

Re: happy hond

Hij ziet er inderdaad happy uit!
    Je hebt wel wat vervorming, maar ik zie dat je vrij dichtbij stond (18 mm brandpuntafstand).
    Ik fotografeer mijn honden graag vanop een meter of 5 minimum en liefst verder en dan inzoomen, lukt dat met je lenzen/toestel?
    En dan je hond iets anders zetten zodat je die bomen rechts in beeld als achtergrond hebt ipv de huizen, dan wordt hij nog mooier.
    En scherpstellen op de oogjes, knopje half ingedrukt houden, foto kaderen en dan pas afdrukken.

Ik ben de laatste tijd erg druk aan het oefenen met mijn honden en dit zijn dignen die ik alvast geleerd heb, mogelijks kunnen ze jou ook helpen!

Comment

Ik ben het eens met Boutje maar die vervorming vind ik best wel leuk,mooi gedaan
      Zo veel mensen, zoveel meningen
      Groetjes Francine

Comment

En deze is er inderdaad duidelijk 1 van.
        Mooie kleuren, mooie compo, die lensververvorming, daar hou ik persoonlijk wel van.
        Voor mij dus een goeie, al kon hij misschien wat scherper op de ogen?
        Groetjes
        Stel je kritieken niet te scherp...
        Fujifilm XT20 - Fujinon XF 18-55mm - Fujinon XF 35mm F2.0 - Nissin i60A - Nissin Air 1 commander

Comment

Ja, met die vervorming benadruk je natuurlijk extra dat blije bekje .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Boutje Bekijk bericht
            Hij ziet er inderdaad happy uit!
            Je hebt wel wat vervorming, maar ik zie dat je vrij dichtbij stond (18 mm brandpuntafstand).
            Ik fotografeer mijn honden graag vanop een meter of 5 minimum en liefst verder en dan inzoomen, lukt dat met je lenzen/toestel?
            En dan je hond iets anders zetten zodat je die bomen rechts in beeld als achtergrond hebt ipv de huizen, dan wordt hij nog mooier.
            En scherpstellen op de oogjes, knopje half ingedrukt houden, foto kaderen en dan pas afdrukken.

Ik ben de laatste tijd erg druk aan het oefenen met mijn honden en dit zijn dignen die ik alvast geleerd heb, mogelijks kunnen ze jou ook helpen!
            dat zal ik zeker volgende keer proberen, mijn lens (18-200) laat dat wel toe.

ik heb wel wat problemen met het herkennen van vervorming, waar zie je dat nu juist aan?

Comment

Leuke foto.
              Op 18mm heb je altijd vervorming, maar hier werkt die eigenlijk positief. Het tovert namelijk een smile op ons gezicht bij het bekijken van dit guitig smoeltje
              (PS als hond zou ik ook happy zijn als ik iets groter dan de forumregels gepost mag worden)
              Kleur en (be)licht vind ik prima, maar de achtergrond wat mee OOF zou nog mooier zijn.
              Hondjes kunnen verdomd snel zijn maar met 1/1250 heb je ruim overschot, dus een ISO 400 was hier niet noodzakelijk
              Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
              "Casu Consulto - Modo Fac"

Comment

het zijn inderdaad mooie en lieve honden
                en hij staat er mooi op
                grt Rosie
                GROETJES ROSIE
                Door te fotograferen ben ik anders gaan zien
                panasonic DMC FZ200+DMW-LG 55

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jm188 Bekijk bericht
                  ik heb wel wat problemen met het herkennen van vervorming, waar zie je dat nu juist aan?
                  Bekijk eens je hond 'life' in zo'n pose en dan de foto....
                  Vind jij dat de kop (muil en kop zelf) in verhouding tot het lichaam de juiste maten heeft...
                  Met breedhoek lenzen heb je altijd vervorming. Hoe dichter te bij je onderwerp komt hoe meer uitgeproken dat wordt. Je krijgt een effect waarbij wat dichts bij de lens is wat grotere proporties gaat aanmenen, zowat opblazen.
                  Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...

Comment

Kan ook heel grappig zijn, denk maar aan die posters van hondjes met hele kleine lijfjes en super grote neuzen en hoofden, dan is het wel heel extreem, maar het geeft een beetje het idee weer.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door saphi Bekijk bericht
                      Bekijk eens je hond 'life' in zo'n pose en dan de foto....
                      Vind jij dat de kop (muil en kop zelf) in verhouding tot het lichaam de juiste maten heeft...
                      Met breedhoek lenzen heb je altijd vervorming. Hoe dichter te bij je onderwerp komt hoe meer uitgeproken dat wordt. Je krijgt een effect waarbij wat dichts bij de lens is wat grotere proporties gaat aanmenen, zowat opblazen.
                      ok ik zie wat je bedoeld, het hoofd is wat groter en ronder dan in werkelijkheid.
                      en meer bokeh in de achtergrond lukte niet echt met mijn lens, hij staat nu al op grootste dia (3,5).

bedankt voor de reacties!

Comment

Hond is blij dat hij mee naar buiten mag. Happy. Ook al is het voor zoiets onnozels als een
                        foto. Moest ik hem (of haar) zijn, ik had je lens ook nog een ferme zwabber gegeven. Een
                        mooie foto.

Comment

ik zou beginnen met uw foto wat te verkleinen voor hij weg is

op 18 mm heb je praktisch geen bokeh, ook niet met open lens
                          ofwel zoals boutje zegt, iets meer afstand en inzoomen
                          kies je achtergrond iets beter en de foto zal er heel anders uitzien
                          mvg Wilfried

7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frie01 Bekijk bericht
                            ik zou beginnen met uw foto wat te verkleinen voor hij weg is

op 18 mm heb je praktisch geen bokeh, ook niet met open lens
                            ofwel zoals boutje zegt, iets meer afstand en inzoomen
                            kies je achtergrond iets beter en de foto zal er heel anders uitzien
                            bedankt voor de tip, ik zal nog eens opnieuw gaan proberen volgend weekend, heb de foto ook aangepast

Comment

ok ik zie wat je bedoeld, het hoofd is wat groter en ronder dan in werkelijkheid.
                              Correct. Dit fenomeen kun je dus in je voordeel gebruiken om wat 'grappiger' fotos te maken, maar je moet je ervan bewust zijn dat het bvb voor modellen mindert flaterend is. Bij landschappen, omdat die toch op grotere afstand genomen worden, is dit minder aanwezig. Het effect versterkt naarmate de afstand tussen camera en voorwerp kleiner wordt

en meer bokeh in de achtergrond lukte niet echt met mijn lens, hij staat nu al op grootste dia (3,5).
                              Qua bokeh kon je inderdaad niet beter doen. Ook hier is de 18mm de 'oorzaak'. (deels door de optika-wetten en deels door de constructie die in functie is van het gebruik van de lens - de makers zullen meer aandacht besteden aan de boke van bvb macro en portretlenzen dan van landschapslenzen)
                              De 'hoeveelheid' boke is sterker bij lenzen met een grotere brandpunts afstand, op grotere afstand (van de achtergrond) en is beter dichtbij voor lenzen met een kortere brandpunts afstand.

Comment

Working...
                              X