Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Jan de Lichte

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Jan de Lichte

Hallo Allemaal,

Mijn eerste inzending hier ( op de challenge na )
    Vandaag met mijn vriendin naar het fotomuseum in Antwerpen geweest en
    daarna een beetje rond gelopen en wat foto's getrokken.

Wilde jullie graag Jan de Lichte laten zien

Graag jullie mening, leer graag bij, daar ik nog niet zo lang bezig ben met fotografie.
    of ?
    Canon 350D ~ Canon 50mm 1:1.8 ~ Canon 55-200mm 1:4.5-5.6 II USM ~ Canon 18-55mm kitlens ~ bezoek ook mijn fotoblog op http://blog.perrydolmans.nl

Re: Jan de Lichte

Ik weet niet goed hoe deze te beoordelen,het licht en de scherpte zijn goed,maar staat hij niet een beetje te pal in het midden?Toch een mooie foto hoor Ik denk dat meer ervaren mensen je hier wel verder zullen kunnen helpen Grtjes Francine
    Zo veel mensen, zoveel meningen
    Groetjes Francine

Comment

tip: geen foto's nemen van beeldhouwwerken.
      dit is een kopie van een andere kunstvorm, terwijl als je het medium fotografie gebruikt, net jouw foto de kunst zou moeten zijn.
      foto geschikt voor in de catalogus van de beeldhouwer, maar dat zal toch wel niet je bedoeling zijn geweest?

belichting zit niet goed. (stand van de zon)
      te drukke achtergrond.
      maar dat zijn nu eenmaal de gegeven omstandigheden waar weinig aan te doen is.

Comment

Op zich niet echt slecht, maar het is een drukke achtergrond. Als ik 't goed zie, dan zijn het struiken of boompjes, zonder bladeren. Zelfde foto nog eens nemen als er bladeren aan staan, met nog minder scherptediepte, en het standbeeld zal denk ik mooi los komen van de vrij egale, groene achtergrond.

mvg,
        Bart
        Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
          tip: geen foto's nemen van beeldhouwwerken.
          dit is een kopie van een andere kunstvorm, terwijl als je het medium fotografie gebruikt, net jouw foto de kunst zou moeten zijn.
          foto geschikt voor in de catalogus van de beeldhouwer, maar dat zal toch wel niet je bedoeling zijn geweest? ...
          Had je er een leuke dame op plateauzolen bij gedaan, dan was het andere koek.
          Van waardering geniet ik.
          Van kritiek leer ik.

Comment

Mischien de volgende keer een een groter diafragma kiezen nu heb je de achtergrond in nabewerking moeten aanpassen en dat zie je ,zeker als dit niet perfect uitgevoerd word. Toch goed geprobeerd hoor.
            greets
            Last edited by sharpball; 7 maart 2011, 17:26. Reden: tikfout
            Mijn Webstek

Comment

Bedankt voor jullie reacties

Inderdaad is de achtergrond een beetje te druk en heb ik die weg proberen te bluren, dat hebben jullie goed gezien.

Over de stelling, fotografeer geen beeldhouwwerken....tja....ik vond het een erg mooi beeld en vond het zonde om hem dan ook niet op de foto te zetten.

Maar bedankt voor jullie tips......ik weet dat ik nog erg veel moet leren, maar daar is gelukkig ook zo'n forum voor.
              Canon 350D ~ Canon 50mm 1:1.8 ~ Canon 55-200mm 1:4.5-5.6 II USM ~ Canon 18-55mm kitlens ~ bezoek ook mijn fotoblog op http://blog.perrydolmans.nl

Comment

Klein tipje erbij: als je selecties maakt, vergeet dan niet te doezelen... (bv halo rond kop van standbeeld)
                www.brunodyserinck.be
                https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
                  Klein tipje erbij: als je selecties maakt, vergeet dan niet te doezelen... (bv halo rond kop van standbeeld)
                  Ha ha ha....goed gezien, ik had het zelf nog niet eens gezien, zie het nu pas nu ik mijn kijkhoek verander in mijn monitor.....inderdaad slordig

Comment

Working...
                  X