Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Albertkanaal

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Albertkanaal

    f/9 - 1/250 - ISO 200 - 98 mm


    f/5.3 - 1/320 - ISO 100 - 175 mm


    f/5.6 - 1/400 - ISO 100 - 200 mm



    foto's bijgewerkt !
    Last edited by aquarius60; 7 maart 2011, 08:41. Reden: bewerking foto's
    Alle begin is moeilijk, maar de aanhouder wint !
    Nikon D3100 - VR 18-55 mm - VR 55-200 mm
    Groetjes, Martine

  • #2
    Re: Albertkanaal

    Over de scherpte en waarheidsgetrouwe kleuren moet ik het niet hebben, die zijn goed te noemen.
    Maar (vooral bij 1 en 2) heb ik het gevoel dat de compositie niet snor zit: je wil teveel in je foto proppen, dat op den duur je hoofdonderwerp volledig in je achtergrond opgaat. Een oplossing kan zijn dat je gaat bijcroppen tot de essentie.

    Bijvoorbeeld foto 1: moeten het stukje oever vooraan, of überhaupt dat water zien? Mocht er een mooie reflectie in gezeten hebben, wel ja. Maar ik zou de essentie in beeld genomen hebben: de trein en de brug.

    Bijvoorbeeld foto 2: doet die drukke achtergrond en de vangrail er toe in deze foto? Z'n paraplu, z'n hengel en een stukje water... meer had deze echt niet nodig.

    Foto drie spreekt me wel aan door het dieptebeeld, doch had deze wat meer symmetrisch mogen zijn door bijvoorbeeld rechts wat bij te croppen tot de curve van de brug symmetrisch was.
    www.brunodyserinck.be
    https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

    Comment


    • #3
      Re: Albertkanaal

      Volg Vinny, meer croppen tot het hoofdonderwerp. Foto 1 ook rechtzetten, de trein bolt achteruit. Van deze drie kan je zeker iets moois maken.
      Photography is an art of observation.

      Comment


      • #4
        Re: Albertkanaal

        Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
        Over de scherpte en waarheidsgetrouwe kleuren moet ik het niet hebben, die zijn goed te noemen.
        Maar (vooral bij 1 en 2) heb ik het gevoel dat de compositie niet snor zit: je wil teveel in je foto proppen, dat op den duur je hoofdonderwerp volledig in je achtergrond opgaat. Een oplossing kan zijn dat je gaat bijcroppen tot de essentie.
        Bedankt voor de reactie en de tips ! Ik heb vandaag voor het eerst foto's getrokken op stand A en dus vooral geoefend op diafragma en scherptediepte en ik heb niet echt gelet op compositie . Ik moet ook nog leren de foto's te bewerken en heb ze dus onbewerkt geplaatst . Ik probeer stap voor stap te gaan en dankzij jullie reacties heb ik weer het één en ander bijgeleerd
        Alle begin is moeilijk, maar de aanhouder wint !
        Nikon D3100 - VR 18-55 mm - VR 55-200 mm
        Groetjes, Martine

        Comment


        • #5
          Re: Albertkanaal

          Blijven leren maar,je zal het zeker niet slecht doen,ik volg verder de vorige commentsGrtjes Francine
          Zo veel mensen, zoveel meningen
          Groetjes Francine

          Comment

          Working...
          X