Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Over de scherpte en waarheidsgetrouwe kleuren moet ik het niet hebben, die zijn goed te noemen.
Maar (vooral bij 1 en 2) heb ik het gevoel dat de compositie niet snor zit: je wil teveel in je foto proppen, dat op den duur je hoofdonderwerp volledig in je achtergrond opgaat. Een oplossing kan zijn dat je gaat bijcroppen tot de essentie.
Bijvoorbeeld foto 1: moeten het stukje oever vooraan, of überhaupt dat water zien? Mocht er een mooie reflectie in gezeten hebben, wel ja. Maar ik zou de essentie in beeld genomen hebben: de trein en de brug.
Bijvoorbeeld foto 2: doet die drukke achtergrond en de vangrail er toe in deze foto? Z'n paraplu, z'n hengel en een stukje water... meer had deze echt niet nodig.
Foto drie spreekt me wel aan door het dieptebeeld, doch had deze wat meer symmetrisch mogen zijn door bijvoorbeeld rechts wat bij te croppen tot de curve van de brug symmetrisch was.
Over de scherpte en waarheidsgetrouwe kleuren moet ik het niet hebben, die zijn goed te noemen.
Maar (vooral bij 1 en 2) heb ik het gevoel dat de compositie niet snor zit: je wil teveel in je foto proppen, dat op den duur je hoofdonderwerp volledig in je achtergrond opgaat. Een oplossing kan zijn dat je gaat bijcroppen tot de essentie.
Bedankt voor de reactie en de tips ! Ik heb vandaag voor het eerst foto's getrokken op stand A en dus vooral geoefend op diafragma en scherptediepte en ik heb niet echt gelet op compositie . Ik moet ook nog leren de foto's te bewerken en heb ze dus onbewerkt geplaatst . Ik probeer stap voor stap te gaan en dankzij jullie reacties heb ik weer het één en ander bijgeleerd
Alle begin is moeilijk, maar de aanhouder wint !
Nikon D3100 - VR 18-55 mm - VR 55-200 mm
Groetjes, Martine
Comment