Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

low-key oefening

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• low-key oefening

Twee pogingen tot low-key. Niet gemaakt in een studio maar thuis in de logeerkamer zonder professionele belichting. Ik zie in ieder geval dat ik problemen heb met schaduwvorming...
    Graag jullie mening en opbouwende kritiek.

PEMA
    Bedankt voor de reacties. Daarom volgende aanpassing:
    Deze keer in ZW, beter of niet ?

Last edited by PEMA; 6 maart 2011, 19:57.
    There are always two people in every picture: the photographer and the viewer.
    (Ansel Adams)

Re: low-key oefening

Goeie (poging tot) low-key.
    In je eerste zou een reflector misschien wel helpen om de schaduwen de baas te kunnen
    De #2 vind ik mooi, maar zou wat oplichten, nu komt die donker en somber onderbelicht over (vb)
    Om een 'echte' goeie low-key te zijn mis je wel de contouren, maar ik vind het wel prima fotos
    Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
    "Casu Consulto - Modo Fac"

Comment

zie dit toch meer als slecht belichte opnamen hoor.
      ook zie ik Low-Key liever in zwart/wit.
      je hebt een prachtig model, zeker mee door gaan maar er niet mee experimenteren/oefenen.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

de zwat-wit versie vind ik de beste van de 3, nu nog bovenaan een flik stuk aan af en hij is top.

groetjes
        renske

Comment

zw/w is de betere nu
          Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
          "Casu Consulto - Modo Fac"

Comment

De zwart-witte is zeker de betere,deze is mooi hoor Grtjes Francine
            Zo veel mensen, zoveel meningen
            Groetjes Francine

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bleuspics Bekijk bericht
              de zwat-wit versie vind ik de beste van de 3, nu nog bovenaan een flik stuk aan af en hij is top.
              yep...vind ik ook.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Bedankt voor de reacties
                PEMA
                (Ansel Adams)

Comment

Voor mij is de oefening nog niet gereed.

Zoek op Google eens met de zoekterm 'low key photography' en bekijk daar wat foto's
                  die door Google zijn bijeengeharkt. Je zal zien dat er echt ook wel hooglichten inzitten.
                  Bij jou ontbreken die, m.a.w. de foto is te grijs gebleven.
                  Als je naar het histogram kijkt zal je zien dat geheel rechts nogal wat informatie
                  ontbreekt. Probeer dus nog eens het schuifje rechts wat bij te trekken.

En laat maar zien als je het met mij eens kan zijn.
                  Ook een vierkante crop zou niet misstaan.
                  Last edited by Plaatwerker; 7 maart 2011, 14:03. Reden: laatste regel
                  Van waardering geniet ik.
                  Van kritiek leer ik.

Comment

Spijt me, ik zal rechtuit zijn: dit zijn geen low-key foto's, dit zijn gewoon onderbelichte foto's.
                    www.brunodyserinck.be
                    https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
                      Spijt me, ik zal rechtuit zijn: dit zijn geen low-key foto's, dit zijn gewoon onderbelichte foto's.
                      Geen probleem hoor... Pas gezien in de les, nog niet veel kunnen experimenteren.... Heb je tips hoe je zoiets beter kan doen ?
                      Groeten,
                      PEMA
                      (Ansel Adams)

Comment

Wel, zoals Plaatwerker ook al aanhaalde: je mist wat hooglichten. Hooglichten die in low-key foto's spotgericht zijn, dus die enkel essentiële accenten "oplichten". De kunst is daarbij om in je donkere delen nog genoeg detail over te houden. Die details in je donkere delen haal je best naar boven via bijvoorbeeld reflectie schermen.
                        www.brunodyserinck.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
                          Voor mij is de oefening nog niet gereed.

Zoek op Google eens met de zoekterm 'low key photography' en bekijk daar wat foto's
                          die door Google zijn bijeengeharkt. Je zal zien dat er echt ook wel hooglichten inzitten.
                          Bij jou ontbreken die, m.a.w. de foto is te grijs gebleven.
                          Als je naar het histogram kijkt zal je zien dat geheel rechts nogal wat informatie
                          ontbreekt. Probeer dus nog eens het schuifje rechts wat bij te trekken.

En laat maar zien als je het met mij eens kan zijn.
                          Ook een vierkante crop zou niet misstaan.
                          Een vierkante crop van gemaakt, histogram opgeschoven naar rechts (via exposure naar rechts in camera raw 5.6). Is deze nu niet wat overbelicht ?
                          Wellicht valt dit ook nog niet onder low-key categorie ?
                          (Ansel Adams)

Comment

Neen.
                            As in: neem de foto's opnieuw met de juiste belichting.
                            www.brunodyserinck.be

Comment

OVer de low-key waarde van deze foto spreek ik me niet uit, aangezien ik daar te weinig over weet om iets zinnigs over neer te schrijven ...
                              Vind de pose en de blik van foto 2 wel mooi ... Doet me een beetje denken aan vervlogen tijden ...
                              groeten,
                              deka
                              There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

Comment

Working...
                              X