Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
De Shooting Day in AARSCHOT op 22 maart 2025 is VOLGEBOEKT
Hallo allemaal, hier nog eens een probeersel, mijn eerste gepersonaliseerde foto, maar is hij ook de moeite waard? Alvast bedankt voor jullie commentaar!
Geniet van het leven, want dood zijn we altijd en leven doen we maar even...
Bedankt allemaal voor jullie commentaar... Pimpeltje, ik zal je raad eens opvolgen, maar als het op "mooie kadertjes" aankomt ben ik alles behalve inventief . Vandaar dat ik hier een slagschaduw gebruikt heb op een witte achtergrond. Heb je een voorstel?
groetjes,
Tigor
Tigor, 'k moet toch een beetje spelbreker zijn...
Aan de kleur van het plantje te zien lijkt het me dat de foto teveel blauw, eigenlijk te weinig geel bevat. Daardoor krijg je over de ganse foto een blauwige indruk (tenzij dit de bedoeling was)
Je hebt er goed op gelet om je plantje niet centraal in de compo te zetten, maar gezien de 'kijk' richting van het plantje (naar buiten toe) had je misschien hier toch beter voor een vierkante crop gegaan.
Het plantje mag vooraan wat meer licht hebben (zeker in relatie met de hoeveelheid licht dat er boven op valt). Wat bijlichten met een reflector kan wonderen doen (gewoon een wit blad papier kan al helpen)
DOF zit goed, maar de scherpte op het bloemetje kan me niet overtuigen.
Maar ge zijt goed bezig
Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,... "Casu Consulto - Modo Fac"
Ik zou hier niets aan veranderen,vind hem heel mooi zoals hij is,ja een beetje blauwzweem precies,maar draagd voor mij eerder bij aan de sfeer van de foto Grtjes Francine
Het plantje mag vooraan wat meer licht hebben (zeker in relatie met de hoeveelheid licht dat er boven op valt). Wat bijlichten met een reflector kan wonderen doen (gewoon een wit blad papier kan al helpen)
DOF zit goed, maar de scherpte op het bloemetje kan me niet overtuigen.
Maar ge zijt goed bezig
vind ik ook
mag ook iets meer scherptediepte hebben, de onscherpe blaadjes eisen teveel aandacht op
uw handtekening mi is te zwaar, dat is mijn mening hé
ik wacht op beter en dat zit mi er zeker in
Je hebt (toevallig?) een moeilijk onderwerp in beeld gebracht, bedoel het contrast van een donkere bloem (weinig kleur) ten opzichte van de omgeving. Neem een wat fleuriger onderwerp om te beginnen. Je diepte instelling vind ik goed bij dergelijke opname.
een tip van mij hier.
neem de volgende keer een ander soort bloem (geen trosbloem).
bij een close up heb je altijd een zeer beperkte dof wat met dit soort bloemen dikwijls problemen kan opleveren.
probeer eens met een madeliefje (die staan nu in heel van tuinen)
een pessimist is een optimist met ervaring.
Pentax K-5 en een beetje glas (door gegeven aan mijn dochter Lien)
Pentax k-3II en nog meer glas
Ik vind het alvast een mooie foto.
En nu om te muggenziften, misschien was het voor de vulling van de foto mooier geweest als je naam rechts vanonder stond.
Je zat in ieder geval niet met de meest ideale lichtomstandigheden.
Ik zou je iso wat omhoog kunnen getrokken hebben, zodoende een snellere sluitertijd te hebben (optimaler om bewegingsonscherpte tegen te gaan) en je diafragma wat meer dicht kunnen knijpen. (meer scherptediepte)
Je zat in ieder geval niet met de meest ideale lichtomstandigheden.
Ik zou je iso wat omhoog kunnen getrokken hebben, zodoende een snellere sluitertijd te hebben (optimaler om bewegingsonscherpte tegen te gaan) en je diafragma wat meer dicht kunnen knijpen. (meer scherptediepte)
en foto's in RAW nemen om de witbalans bij te stellen. Die blauwzweem, is echt ietsje te veel van het goeie.
Wauw, wat een reacties, allemaal hartelijk dank voor jullie tips en raadgevingen, ze zijn heel leerrijk en ik ga ze zeker allemaal in het achterhoofd (eigenlijk veel dichter) houden! Bedankt!
Tigor
Comment