Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Ondanks het feit dat de kiviet en zijn/haar spiegelbeeld niet beeldvullend zijn (vraag me trouwens af of dat een noodzaak zou zijn om een mooie foto te maken), vind ik dit èèn van de betere die ik al van je gezien heb.
Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527
suggestie : ( detail )
ik zou onderaan een stuk(je) water wegcroppen .
je onderwerp + omgeving staan nu pal in het midden van de foto
( is dit niet in tegenspraak met de regel van derden ? )
mssch toch iets meer beeldvullend, en de kijkrichting van de vogel zou beter naar de andere kant zijn, teveel plaats links (crop eventueel)
toch weer een geslaagde opname
mssch toch iets meer beeldvullend, en de kijkrichting van de vogel zou beter naar de andere kant zijn, teveel plaats links (crop eventueel)
toch weer een geslaagde opname
je zou inderdaad ook links nog wat kunnen kroppen .
en het is toch altijd wat met die vogels, he !
die luisteren nog altijd niet naar de fotograaf , verdorie toch
je zou inderdaad ook links nog wat kunnen kroppen .
en het is toch altijd wat met die vogels, he !
die luisteren nog altijd niet naar de fotograaf , verdorie toch
Persoonlijk zou ik aan deze foto niet 'croppen'. De kievit op zich(het onderwerp dus) is al een bijzondere vogel, die op natte velden(akkers) vaak zijn eerste ei legt. Kenners en naturliefhebbers verschillen nog vaak van mening over het gedrag van deze vogel. Daarom is het goed weergegeven in deze foto, waar de kievit precies zit, namelijk op een eiland van een drassig veld, zoekend naar een gepaste plaats voor het eerste ei...Ga je croppen, dan is dat beeld weg Ik ben ervan overtuigd dat deze foto zal worden begeerd door natuurbladen! Ik zou dus eens gaan Lobbyen bij zo een blad
Het is al een beetje gezegd: ik prefereer een vierkante crop waarbij de reflectie er nog net
op staat en de vogel op 1/3 van links. Als de vogel er toch rustig staat, kan je een volgende
keer je scherpstelpunt (met spotmeting) zelf al naar links verplaatsen vóór de opname.
Persoonlijk zou ik aan deze foto niet 'croppen'. De kievit op zich(het onderwerp dus) is al een bijzondere vogel, die op natte velden(akkers) vaak zijn eerste ei legt. Kenners en naturliefhebbers verschillen nog vaak van mening over het gedrag van deze vogel. Daarom is het goed weergegeven in deze foto, waar de kievit precies zit, namelijk op een eiland van een drassig veld, zoekend naar een gepaste plaats voor het eerste ei...Ga je croppen, dan is dat beeld weg Ik ben ervan overtuigd dat deze foto zal worden begeerd door natuurbladen! Ik zou dus eens gaan Lobbyen bij zo een blad
Hier kan ik me goed in vinden. Trouwens de combinatie (een compromis) tussen natuur en fotografie zullen voor beide partijen de beste foto's opleveren - een utopie die al vele jaren aan de gang is ! Pimpeltje deze is subliem van opname, enkel onderaan had er wat af gemogen zo wordt dan de verhouding met de horizontale lijn anders doch beter En voor de rest laten zoals ie is !!!
Pimpeltje,
Deze foto, wanneer is die genomen? Als het een recente foto is, dan moet je eens onder de staart van de kievit kijken...Volgens mij ligt daar het eerste kievitsei. Als dat zo is? Dan heb je een primeur te pakken, want dan heb jij het eerste vroege kievitsei gefotografeerd. Je weet dat er een hetse is ontstaan om het eerste kievitsei te vinden? Vaak op boerenakkers...Maar mss vergis ik mij Zouden de anderen ook eens willen kijken aub? Waarschijnlijk is de graspol links haar eerste nest, en is op de een of op de andere manier het ei uit het nest gerold...Of gepoogd te pikken, door een roofvogel.
Pimpeltje, alle drie heel geslaagd
1 zou ik ook nog croppen (vierkant) 2 en 3 laten zoals ze zijn
Je hebt nu wel bijna een ganse dierentuin bij elkaar.
Pimpeltje,
Deze foto, wanneer is die genomen? Als het een recente foto is, dan moet je eens onder de staart van de kievit kijken...Volgens mij ligt daar het eerste kievitsei. Als dat zo is? Dan heb je een primeur te pakken, want dan heb jij het eerste vroege kievitsei gefotografeerd. Je weet dat er een hetse is ontstaan om het eerste kievitsei te vinden? Vaak op boerenakkers...Maar mss vergis ik mij Zouden de anderen ook eens willen kijken aub? Waarschijnlijk is de graspol links haar eerste nest, en is op de een of op de andere manier het ei uit het nest gerold...Of gepoogd te pikken, door een roofvogel.
Deze foto is vanmorgen om 8uur30 gemaakt !
Inmiddels heb ik er nog twee bij gezet en van nummer 1 haal ik misschien onderaan een stukje af , eigenlijk laat ik het liever zo !!!
Ik weet niet of er een kievit,s ei lag ik kan het niet goed zien , het was wel zo dat hij weg vloog omdat er een buizerd was maar ze kwam even daarna weer terug .
Ik merk dat jij ook een enthousiaste liefhebber bent of heb ik het mis
Dank je wel voor je fijne reactie en leerzame woorden
grt,
Pimpeltje
Ik fotografeer met mijn gevoel ,zo bereik ik ook mijn doel.
Pimpel
Comment