Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

klikje in studio

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• klikje in studio

Hoi mede mensen me eerste post gelijk een aantal klikjes.
    Ben net begonnen met een zelf gemaakte studio, en eerste 3 klikjes.
    fotografeer net pas 2 weken dus moet nog veeeel leren en dat doe ik graag

ExposureTime : 1/40
    FNumber : 4.0
    ISO : 800

ExposureTime : 1/30
    FNumber : 5.3
    ISO : 400

ExposureTime : 1/60
    FNumber : 4.2
    ISO : 200

Ik wil veel gaan doen in portretfotografie dus alle tips zijn welkom, ik dank u.
    Cam : Nikon D40
    Lens : 55-200 VR
    Last edited by BuggieNL; 5 maart 2011, 12:16.

Re: klikje in studio

Drie ,een ,twee voor mij,
    Foto 1; ik denk dat je WB niet goed is hier,veel te geel nu, een grijskaartje naar je lichtbron houden en meefotograferen endan in nabewerkingsprogramma hiermee je correcte Wb bepalen en deze gebruijen voor je foto's.Je exifs zien er raar uit,waarom een Iso 800,had je zo weinig licht?Normaal werk je in de studio met waarden rond Iso 100,s 1/125, f 8, 9, 10.
    Foto 2: is veel te roze,en ook te druk voor een portret en ik denk ook een beetje overbelicht,je maakt best een belichtingstrapje (f8,f9, tot een f11) met dezelfde iso en s-waardes omde huidtoon te bepalen.Maar eerst meet je het licht op je model en pas je de lichtsterkte van je lichtbron aan ,aan een f 8 bvb op je camera om van te vertrekken.
    Foto 3;Vind ik mooi gedaan van compo en zwart-wit,goed belicht ook,door je omzetting naar zwart-wit heb je hier geen last van te geel of te roze in het gezicht
    Blijven oefenen maar he,je komt er wel Grtjes Francine
    Last edited by Francine Versluys; 5 maart 2011, 09:34.
    Zo veel mensen, zoveel meningen
    Groetjes Francine

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BuggieNL Bekijk bericht
      ............

............ dus alle tips zijn welkom, ik dank u.
      GROTER!
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Francine Versluys Bekijk bericht
        Drie ,een ,twee voor mij,
        Foto 1; ik denk dat je WB niet goed is hier,veel te geel nu, een grijskaartje naar je lichtbron houden en meefotograferen endan in nabewerkingsprogramma hiermee je correcte Wb bepalen en deze gebruijen voor je foto's.Je exifs zien er raar uit,waarom een Iso 800,had je zo weinig licht?Normaal werk je in de studio met waarden rond Iso 100,s 1/125, f 8, 9, 10.
        Foto 2: is veel te roze,en ook te druk voor een portret en ik denk ook een beetje overbelicht,je maakt best een belichtingstrapje (f8,f9, tot een f11) met dezelfde iso en s-waardes omde huidtoon te bepalen.Maar eerst meet je het licht op je model en pas je de lichtsterkte van je lichtbron aan ,aan een f 8 bvb op je camera om van te vertrekken.
        Foto 3;Vind ik mooi gedaan van compo en zwart-wit,goed belicht ook,door je omzetting naar zwart-wit heb je hier geen last van te geel of te roze in het gezicht
        Blijven oefenen maar he,je komt er wel Grtjes Francine

Beste Francine, ik ben super blij dat je een reply hebt gegeven op mijn eerste portret foto's
        ik heb even alles opgeschreven op A4 zodat ik dan altijd inzicht heb op tips en info.
        Ik zat idd een beetje in de knoop met belichting daarom ook een gekke iso waarde.
        Dit ook omdat ik zelf alles probeer op de manual stand, 1/30(60) F5 (F8)

Ik heb op een site ook gelezen dat je een diafragment moet gebruiken van F11 wil je het complete model scherp krijgen.... tis idd oefenen en gewoon creatief zijn dat probeer ik wel en dat lukt aardig met 5 kindjes hihihi

gr BuggieNL en Super Super Bedankt voor je reply!!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          GROTER!
          grt,bouk.
          ik neem aan dat je de foto's bedoelt ?

gr
          BuggieNL

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BuggieNL Bekijk bericht
            ik neem aan dat je de foto's bedoelt ?
            yep..ze zijn nu 500 en je mag hier MAX 900.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
              yep..ze zijn nu 500 en je mag hier MAX 900.
              grt,bouk.
              toen ik ze naar flickr uploaden waren ze echt 3008x2000 maar ik kan daar alleen kiezen tussen 640 en 1024 :S
              heb een groter formaat gepakt.

gr
              BuggieNL
              Last edited by BuggieNL; 5 maart 2011, 12:16.

Comment

Working...
              X