Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Laura

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Laura

Oorspronkelijk geplaatst door B.Bibber Bekijk bericht
    mag hij blijven staan en wil je weten hoe het gedaan is ?

grtjes
    Ja, klopt .
    Ik vind het ook vrij hard, maar als ik nu zelf verder leer scherper fotograferen kan ik met jouw tips de foto ook echt scherp krijgen en hoe scherper ik leer schieten hoe minder er nadien moet gebeuren en dan heb ik dat harde ook niet schat ik zo in.

Comment

een lesje van vinnydizzy op een post van patje 760

Om je toning ietske spannender te maken zou je eventueel hetvolgende kunnen doen als je photoshop of elements hebt (of gelijk welk photo-bewerkingsprogramma die lagen hanteerd)

Ofwel:
      Je maakt een kopie van je achtergrond en je zet de laagdekking van die kopie op "zwak licht". Op deze manier heb je direkt wat meer kleurdiepte en contrast.

Ofwel:
      Je maakt een kopie van je achtergrond en je zet de laagdekking van die kopie op "bedekken".
      Je past op die kopie het filter "gaussiaans vervagen toe". En je zet de schuiver op 20 pixels. Op deze manier krijg je ook meer toning en kleurcontrast en krijg je een "dreamy" effekt en ietske van een "glamour"-gehalte

Daarna nog wat verscherpt in LR3 ,maar je kan zelf het nog softer maken of zo, dit was maar een voorbeeld

grtjes

Comment

Klinkt moeilijk... ik heb photoshop maar kan er nog niet mee werken, ik doe alles in Iphoto.
        Bedankt voor de uitleg, maar ik denk dat ik me eerst maar op het fotoraferen zelf toeleg en dan nadien een begin te photoshoppen om het af te maken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Boutje Bekijk bericht
          Klinkt moeilijk... ik heb photoshop maar kan er nog niet mee werken, ik doe alles in Iphoto.
          Bedankt voor de uitleg, maar ik denk dat ik me eerst maar op het fotoraferen zelf toeleg en dan nadien een begin te photoshoppen om het af te maken.
          Dat is nu eens een opmerking waarvoor ik de pet afneem. Iemand die leert stappen alvorens te lopen, zo ga je komen waar je wil zijn Gudrun. Goed zo
          Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

Working...
          X