Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Laura

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Laura

Oorspronkelijk geplaatst door gilpet71 Bekijk bericht
    Oh ja, nog vergeten...
    Ik zou bij de 3e links afsnijden zodat de knoop op de schouder even ver van de rand staat als de rechterschouderknoop (wat een woord ).
    Dat geeft in mijn ogen wat meer evenwicht en meer ruimte in de kijkrichting van Laura.

Grtz,
    Peter
    Ok, heb ik gedaan en nog wat verscherpt (schuivertje op Iphoto tot 30 verschoven), bedankt!

En... ze poseert graag en volgende week ik het krokusvakantie

Comment

beter, je kan bezig blijven maar ik zou boven een stukje afdoen tot hij vierkant is
      btw, wat een schoon kind!!!
      mvg Wilfried

7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frie01 Bekijk bericht
        beter, je kan bezig blijven maar ik zou boven een stukje afdoen tot hij vierkant is
        Yep, nog beter... sorry Boutje

Grtz,
        Peter
        Canon EOS 550D - Tamron 17-50mm f/2.8 XR Di II VC - Canon EFS 55-250mm - Tamron 90mm f/2.8 DI Macro 1:1

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Boutje Bekijk bericht
          En... ze poseert graag en volgende week ik het krokusvakantie
          Oei-oei. Als 't goed weer blijft zal die vlug weer naar school verlangen. Iedere dag opnieuw moeten poseren voor mams

@ Mysti: Laura is pas 14
          Mysti over enkele jaren uit de buurt houden voor z'n eigen veiligheid want dan loopt die gegarandeerd tegen elke boom aan of valt over elke kiezel....

Diafragma: ik had een hele reeks genomen van f2,8, f4 en f8 maar ik vind deze de mooiste, ze zijn... ik weet niet goed hoe ik het moet omschrijven, zachter van uitdrukking.

Ik stel volgende keer misschien de autofocus terug op standaard in (nu alleen de middenste 9 punten en continu) en zien wat dat geeft.
          Met mijn vorig toestel had ik het zelfde scherpteprobleem, dus het moet ergens aan mij liggen. Of ik sta niet stil genoeg of ik druk te hard op de ontspanknop of...???
          Maar qua sfeer ben ik wel tevreden over deze reeks, nu de scherpte nog en de sfeer behouden en dan begint het op iets te lijken...
          Scherpte en zachtheid hebben natuurlijk met elkaar verband, maar zacht hoeft niet onscherp te zijn
          Ik ben wel benieuwd wat de oorzaak kan zijn van je onscherpte. Puur op EXIF zou het niet mogen. Ook de instellingen van de camera kunnen best.
          'k ga nen keer meegaan op je volgende fotowandeling
          Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
          "Casu Consulto - Modo Fac"

Comment

Boutje,

Off topic:
            Saphi is er vergeten bij schrijven dat hij mij gaat meebrengen om z'n statief te dragen

Groetjes
            Marc
            Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

Comment

Ik kies net als Laura resoluut voor nummer 3. Bij 1 en 2 stoort de achtergrond.
              Ik begrijp niet waarom iedereen f2.8 verkeerd vindt? Ik ga voor mijn portretten zelf niet hoger van f2.8. Door zo'n grote opening krijg je veel meer leven in portretten.

Bij 1 en 2 lijkt de scherpte meer op het haar te liggen. Zijn dit de originelen of crops?
              Probeer met 1 scherpstelpunt te werken, zo kan je je echt focussen op het scherpstellen op de ogen
              https://www.tinicleemputfotografie.com/

Comment

Ik volg ook de keuze van Laura zelf. OVer de scherpte is al genoeg gezegd door voorgangers.
                Foto 3 springt er voor mij uit, omwille van het mooie licht ... Dit licht had je nog niet in foto 1 en foto 2. Voor mij maakt dit foto 3 toch heel wat sterker.
                groeten,
                deka
                There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

Comment

Krijg nu uiteindelijk toch al foto 3 te zien en deze kan me best bekoren op de juiste scherpte na Tini maakt hier een goede opmerking
                  Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

Wat een reacties!
                    Laura is erg gevleid en wil best eens voor betere fotografen dan mama poseren :-).
                    Dus, met of zonder statiefdrager, altijd welkom, kan ik ook nog iets leren. 4 kinderen, een stel honden, schaapjes en een mooie omgeving van Godsheide, Hasselt, nabij kanaal met mooie brug, golfterrein, klein kerkhofje, verwaarloosd bos-moerasje en weiden, mooie oude eikendreef, voor elk wat wils...
                    Maar misschien is het voorjaar iets gunstiger met mooi fris groen er bij :-).

Vandaag geoefend op scherpe schapen (post ik morgen wel) en morgen of overmorgen is Laura weer aan de beurt!
                    Ooit lukt het wel...

Comment

Da's in de buurt, ik ben zelf van Zonhoven.

Maar ik heb zelf ook 4 kinderen, waarvan ik voor eentje binnenkort aan communiefoto's moet beginnen... eerst al eens kijken hoe ik dat ingepland ga krijgen
                      Bovendien, ik hoor niet bij de betere fotografen

Laat Laura en mama nog veel genieten van hun fotografie-momenten samen
                      En als ik mij ooit zeker genoeg voel om eens iemand anders dan eigen kroost te fotograferen laat ik nog iets weten

Grtz,
                      Peter
                      Canon EOS 550D - Tamron 17-50mm f/2.8 XR Di II VC - Canon EFS 55-250mm - Tamron 90mm f/2.8 DI Macro 1:1

Comment

Wat een reacties!
                        Laura is erg gevleid en wil best eens voor betere fotografen dan mama poseren :-).
                        Dus, met of zonder statiefdrager, altijd welkom, kan ik ook nog iets leren. 4 kinderen, een stel honden, schaapjes en een mooie omgeving van Godsheide, Hasselt, nabij kanaal met mooie brug, golfterrein, klein kerkhofje, verwaarloosd bos-moerasje en weiden, mooie oude eikendreef, voor elk wat wils...
                        Maar misschien is het voorjaar iets gunstiger met mooi fris groen er bij :-).

Vandaag geoefend op scherpe schapen (post ik morgen wel) en morgen of overmorgen is Laura weer aan de beurt!
                        Ooit lukt het wel...
                        Excellent, we hebben een nieuwe lokatie voor een mini-SD
                        Je leeft in een paradijs om in je onmiddelijke omgeving zomaar honderden schitterende compos te kunnen maken. 'k heb wel zin om eens naar die buurt te komen. (Bedoel, ik kom zeker eens naar die omgeving. Als 't weer meezit binnen 14-dagen al)

Ook anders dan bij ons zijn scherpe schapen, als we er al hebben in onze buurt zijn die meestal soft (Wil ik dus zeker eens life zien)
                        Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
                        "Casu Consulto - Modo Fac"

Comment

mooie foto's maar niet zo scherp , heb laatste foto eens een beetje bewerkt en als je het goed vind post ik hem ,en is het niet goed haal ik hem direct weer weg

[IMG][/IMG]

grtjes
                          Last edited by B.Bibber; 5 maart 2011, 19:21.

Comment

Hij is inderdaad veel scherper zo! Hoe doe je dat?
                            Wel vind ik de kleuren iets... anders... maar als totaal wel beter zo dan dat onscherpe!

Mini BD hier: graag! Ik zorg wel voor cake en koffie of zo tussendoor :-).
                            Wie belangstelling heeft mag me een berichtje sturen.

Comment

mag hij blijven staan en wil je weten hoe het gedaan is ?

grtjes

Comment

kvind dit redelijk hard, maar je ziet dat het kan
                                mvg Wilfried

7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

Comment

Working...
                                X