Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eerste eigen fototoestel na vele jaren

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Eerste eigen fototoestel na vele jaren

Hallo,

Sinds vorige week heb ik eindelijk een eigen digitaal fototoestel. Een Olympus EPL-2. De reden voor dit toestel is dat ik meer wou dan een compact toestel, maar toch niet zo groot als een reflexcamera, Dit omdat ik het fototoestel wil meenemen op reis met de motor.

De eerste foto van de bloem is met een Olympus C750UZ getrokken 5 jaar geleden. Ik denk vooral een toevalstreffer, maar ik vind het een prachtig gelukte foto.

De andere foto is vorige week gemaakt aan de kust met de pier van Blankenberge en de haven van Zeebrugge, met een extra lens 40-150mm. Ik heb hem een stuk uitgesneden.

Deze foto is met getrokken met de functie dramatic tone (en heb hem aangepast na de tip van Frie01, thanks):

Hopend op nog vele mooie foto's groet ik jullie
    Bart
    Last edited by T_2_The_Bar; 2 maart 2011, 19:40.

Re: Eerste eigen fototoestel na vele jaren

de derde is wel te smaken
    de zee loopt leeg , en in engeland gaan ze dat niet graag hebben (beetje rechtzetten)
    mvg Wilfried

7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

Comment

amai die laatste foto is echt wel heel goed gelukt, sjiek
      turbito
      canon 1000D 18-55; tamron 70-300 usd vc; 18-200

Comment

1 en 3, 1 is mooi, je ziet de beweging van de vleugeltjes, misschien iets te hard van kleur maar
        3 is ook een mooie maar ik zou deze omzetten in Z/W
        Photography is an art of observation.

Comment

Uit deze 3 kies in dan foto 3 ... Beetje moeilijk om te kiezen tussen een bloem en dan twee keer de zee ... De derde heeft inderdaad dramatiek in zich wat betreft de kleuren. Ik zou zelfs durven de lucht en de haven eraf te snijden, zodat je enkel het woeste water overhoudt.
          Bij foto 2 weet ik niet zo goed wat het onderwerp precies is. Er is veel te zien maar niks trekt specifiek mijn aandacht.
          Foto 1 staat de bloem wat centraal in de compo.
          Maar je geeft aan dat dit een foto is van al lang geleden ... Ondertussen zal je misschien al letten op de compo bij dergelijke situaties. In elk geval, veel succes met je nieuwe aanwinst.
          groeten,
          deka
          There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

Comment

Working...
          X