Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

avondfoto

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• avondfoto

na hun spel moesten ze hun dambord komen terugbrengen, met een tragere sluitertijd kreeg ik dit effect

turbito
    canon 1000D 18-55; tamron 70-300 usd vc; 18-200

Re: avondfoto

Ofwel noem ik het een redelijk mislukte foto... ofwel missen we een woordje uitleg bij deze foto....
    www.brunodyserinck.be
    https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
      Ofwel noem ik het een redelijk mislukte foto... ofwel missen we een woordje uitleg bij deze foto....
      Dat was ook m'n eerste gedacht.
      Weinig zeggende compo, waar zelfs het onderwerp niet echt 'meewerkt'.
      Maar neem deze kritiek niet te negatief op hé. Wij geven onze mening puur op wat we te zien krijgen; we kennen het verhaal erond niet, ook niet wat de bedoeling van de TS was,...etc
      Ik zie het als een goeie oefening voor jou om uit te vinden wat je met sluitertijd instellingen kunt bereiken
      Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
      "Casu Consulto - Modo Fac"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door saphi Bekijk bericht
        Dat was ook m'n eerste gedacht.
        Weinig zeggende compo, waar zelfs het onderwerp niet echt 'meewerkt'.
        Maar neem deze kritiek niet te negatief op hé. Wij geven onze mening puur op wat we te zien krijgen; we kennen het verhaal erond niet, ook niet wat de bedoeling van de TS was,...etc
        Ik zie het als een goeie oefening voor jou om uit te vinden wat je met sluitertijd instellingen kunt bereiken
        Ik volg,voor mij is dit ook een oefenen met sluitertijden,heel leuk overigens,volgende keer beter,succes
        Zo veel mensen, zoveel meningen
        Groetjes Francine

Comment

Helaas dezelfde mening hier... Ik zie de bedoeling niet echt, ik mis ook een echt onderwerp. De belichting laat te wensen over en er zijn een hoop slordigheden in de compositie + storende elementen in de achtergrond die met een ander standpunt hadden kunnen vermeden worden.
          Wat was je bedoeling en wat wilde je er uit leren?
          Neem het niet verkeerd op, 't zijn louter beoordelingen...

Groetjes,

Mysti
          Stel je kritieken niet te scherp...
          Fujifilm XT20 - Fujinon XF 18-55mm - Fujinon XF 35mm F2.0 - Nissin i60A - Nissin Air 1 commander

Comment

Ik sluit me aan bij mijn voorgangers: goede manier om de sluitertijd wat uit te testen, maar voor de rest een weinig boeiende foto. Hiervoor zou je meer aandacht moeten hebben voor het onderwerp en de compo (denk ik toch, want ik ben ook maar een beginner...). Veel succes verder!
            Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

Comment

ik heb die avond meerdere opnames gedaan en met de sluitertijden gespeeld, om te zien wat het gaf, het viel me op dat je soms mooie effecten krijgt, maar zoals hier op deze foto dat het dambord op een spookachtige manier verschijnt dat heb ik niet in de hand, ik vind het wel tof, maar je kan niet beslissen van nu wil ik dit op zo'n spookachtige manier weergeven of niet, het is precies altijd een gelukje dat je juist op deze verschijning botst,je krijgt wel meer van die spookachtige verschijningen, maar zoals op deze foto het dambord, je kan dat niet zelf zo regelen dat het als dusdanig verschijnt, het was een gelukje. en inderdaad de verlichting liet wat te wensen over maar daar zal ik veel aan werken (experimenteren), de achtergrond had ik er graag bij, dat laat zien waar ze zijn. ik wil heel graag [U]veel[U] meer leren over zulke opnamen met een tragere sluitertijd. dank u allemaal voor jullie oprechte opmerkingen
              turbito

Comment

ik vreees toch dat ik de mening van mij voorgangers ga volgen
                een pessimist is een optimist met ervaring.
                Pentax K-5 en een beetje glas (door gegeven aan mijn dochter Lien)
                Pentax k-3II en nog meer glas

Comment

Je zegt dat het een gelukje was dat het dambord er zo uitziet.
                  Ik had al wel een vermoeden dat het hier een 'gelukje' was, maar vind het jammer dat het bevestigd word..
                  Ik vind de foto ook niet zo goed, maar dacht nog: 'oke, het effect dat hij gemaakt heeft met de mensen 'bevrozen' en dambord wazig is nog wel goed gedaan (want ik denk niet dat ik het kan)... maar aangezien het dan een gelukje was, kan ook dat gewoon iedereen overkomen en is mijn 1e pluspuntje ook meteen weg..

en ohja, na oefenen en oefenen en oefenen lukt het volgens mij wel om dit effect bewust te bereiken... 't is dus niet altijd een gelukje.
                  Kijken is leuk voor jou, jouw mening is handig voor mij......
                  Mijn Flickr -- Mijn Facebook -- Reacties steeds welkom!!

Comment

kan je bewust ernaar werken dat hetgene dat je spookachtig wou weergeven, dat dan ook daadwerkelijk zo gaat zijn? ik heb het gevoel dat deze foto's heel moeilijk kunnen gemanipuleerd worden, ik weet dat ik nog heeeel veeeel moet leren en zal er zeker aan werken, maar ik vraag me dat echt af....
                    turbito

Comment

Working...
                    X