Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

licht

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• licht

en de volgende opdracht is het thema licht!
    wat doet licht met zijn omgeving
    zeer moeilijk thema voor mij, want vindt niet echt wat ik moet vinden
    deze is er eentje

f/5.6
    iso 800
    EV -1
    0,8 sec

Re: licht

niemand? :-s

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door magietje Bekijk bericht
      niemand? :-s
      Zeuren mag hier pas na een hele dag geduld.
      Soms hebben we tijd nodig.
      Van waardering geniet ik.
      Van kritiek leer ik.

Comment

sorry :-)
        ik ben ongeduldig e :-)

Comment

ik vind dit veel te veel een detailopname die fotografisch niet zo boeiend is.
          "licht" moet je ruimer bekijken.
          een compleet landschap, daar zit ook de opdracht licht in.
          zeker als je het gaat fotograferen op verschillende tijdstippen (met andere weersomstandigheden).

Comment

Niemand ? En wij wachten op jou ! "Licht" het interessantste thema in fotografie Jou foto heeft weinig inhoud en weinig scherpte en het licht is kunstmatig maar dit zou nog kunnen. Je zal diep moeten in je ziel graven tot je het "licht" ziet !
            Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
              Niemand ? En wij wachten op jou ! "Licht" het interessantste thema in fotografie Jou foto heeft weinig inhoud en weinig scherpte en het licht is kunstmatig maar dit zou nog kunnen. Je zal diep moeten in je ziel graven tot je het "licht" ziet !
              Zelfde gedacht, maar 'k had het niet zo mooi kunnen zeggen.
              Hier heb je een foto die weinig boeiend is en met je thema heeft het imo ook niet veel te maken. Ja, er zicht licht in, een lichtreflectie, maar het toont niks aan wat licht met z'n omgeving doet zoals je de opdracht omschreef.
              (Als abstractje scoor je wel)

Puur op je thema zou ik gaan voor een bewolkt landschap waarbij de zon tussen de wolken komt piepen. Dan heb je dat landschap waar er een deel direct zonlicht heeft, een deel diffuus licht door de wolken gefiltert en misschien zelfs een deel helemaal in de schaduw. Dan zie je hoe de kleuren veranderen en de schaduwen (intensiteit, zacht/hard, lengte, richting,...) anders worden onder invloed van dat licht.
              Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
              "Casu Consulto - Modo Fac"

Comment

ik dacht dat dit al niet geslaagd was :-) we zijn dan ook met de opleiding s'avonds op pad geweest... daar is alleen maar kunstlicht te zien.
                ik dacht mss nog aan een opkomende of ondergaande zon die door het bos schijnt.
                maar de rest heb ik nog niet echt een idee van :-) moeten er drie inleveren. ja lightpainting, maar dat is dan ook weer niet echt wat licht met je omgeving doet :-) voor een beginner, moeilijke opdracht, moeilijker dan opdracht ritme :-)

iemand nog voorbeelden? altijd welkom, niet om over te nemen, maar gewoon thema licht beter te kunnen zien

Comment

Er is overal licht te zien,kijk eens,rond je naar het spel van licht en schaduw,je vind dit overal,in de stad,in het bos... Grtjes Francine
                  Zo veel mensen, zoveel meningen
                  Groetjes Francine

Comment

Working...
                  X