Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Oude school

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Oude school

    Ik heb een magisch mooi kerkje/schooltje gevonden dit weekend:



    f/11
    1/250
    18mm

    Wat vinden jullie, goed vastgelegd?

    Poging tot update: rechtgezet, contrast verhoogd en hoge lichten wat donkerder gemaakt.
    Eerlijkheidshalve toch vermelden dat ik van foto vertrokken ben waar ik net wat meer zon had.

    Last edited by vvbelleg; 1 maart 2011, 14:45. Reden: update
    Website: http://vvbelleg.jalbum.net/

  • #2
    Re: Oude school

    Mooie compo, de kleuren mogen wel iets meer, beetje flets en natuurlijk het schooltje even rechtzetten.
    Photography is an art of observation.

    Comment


    • #3
      Re: Oude school

      In tegenstelling tot mijn voorganger vind ik de compo hier niet zo mooi,ik heb de indruk dat je zodanig gefocust was op je gebouwtje dat je een beetje vergeten rekening te houden hebt met de toch wel heel mooie omgeving waar het gebouwtje in stond.Had je links wat meer omgeving en rechts wat minder omgeving meegenomen was dit volgens mij nog veel mooier geworden.Het gebouwtje staat natuurlijk een beetje scheef en wanneer je dit gaat rechtzetten ga je nu nog een stuk missen denk ik waardoor je compo nog minder gaat worden,maar hier ben ik niet zeker van.De kleuren mogen wat meer verzadigd, maar zijn op zich, voor mij wel mooi zo Ik vind deze foto een mooie poging,en als mijn comment wat negatief overkomt,sorry hiervoor,ik wil alleen maar enkele tips ter verbetering meegeven Grtjes Francine
      Zo veel mensen, zoveel meningen
      Groetjes Francine

      Comment


      • #4
        Re: Oude school

        Heb je andere plaatsingen ook eens bekeken en al je foto's lijden aan kracht en contrast. Je foto een nabewerken geven is best aangewezen. Hoge lichten reduceren, ietsje meer contrast, eventueel wat satureren of kleurtemperatuur wat aanzwengelen en tot slot helderheid instellen (kan via histogram) ! Voorgangers hebben al gezegd wat ik ook vaststel
        Kunst is genieten - genieten is een kunst !

        Comment


        • #5
          Re: Oude school

          een beeld met potentieel.

          perspectief rechtrekken.
          dan wordt de weergave van het gebouw neutraler.
          en dat lijkt mij hier het best te passen.

          eventueel het blauwe informatiebord wegshoppen.
          dat hangt er van af wat de fotograaf met zijn foto wil zeggen.

          kleuren zijn prachtig, zou ik zeker zo laten.
          ben sowieso al een tegenstander van satureren.
          ook hier is het slechts een kwestie van smaak, de kleuren of contrasten verhevigen maakt de foto niet perse beter.

          Comment


          • #6
            Re: Oude school

            Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
            een beeld met potentieel.

            ook hier is het slechts een kwestie van smaak, de kleuren of contrasten verhevigen maakt de foto niet perse beter.
            Maar ook niet slechter !
            Kunst is genieten - genieten is een kunst !

            Comment


            • #7
              Re: Oude school

              @G.R.:
              "Heb je andere plaatsingen ook eens bekeken en al je foto's lijden aan kracht en contrast". Ik vind dat dus ook! Maar ik ben het nabewerken nog niet machtig.

              Ik heb eens een poging gedaan om te bewerken en naar de tips te luisteren. Wat denken jullie (zie update).
              Website: http://vvbelleg.jalbum.net/

              Comment


              • #8
                Re: Oude school

                Wat denken jullie (zie update).
                Veel beter
                Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

                Comment


                • #9
                  Re: Oude school

                  Ge woont daar schoon, Veerle
                  Update heeft alles waar ik van hou, mooie kleuren, goed scherp.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Oude school

                    Ik ga voor de update, veel beter. Ik zou ook nog (werd reeds gesuggereerd) het blauwe bord wegclonen, door z'n kleur wordt het een aandachtstrekker en dit kan/mag toch niet de bedoeling zijn.
                    Groetjes

                    Comment


                    • #11
                      Re: Oude school

                      Amaai die is veranderd zeg,veel mooier geworden hoor Grtjes Francine
                      Zo veel mensen, zoveel meningen
                      Groetjes Francine

                      Comment


                      • #12
                        Re: Oude school

                        Absoluut mooier
                        Een pracht plaatje
                        grt,
                        Pimpeltje
                        Ik fotografeer met mijn gevoel ,zo bereik ik ook mijn doel.
                        Pimpel

                        Comment

                        Working...
                        X