Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nog altijd geen bootjes

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: nog altijd geen bootjes

Oorspronkelijk geplaatst door Mysti Bekijk bericht
    Neen neen, ik bedoelde wel degelijk de originele!
    De gecropte was goed zoals hij was en behoefde dus geen verdere bewerking meer.

Met deze wilde ik aantonen dat eenzelfde foto gespiegeld een heel ander (rustiger) gevoel kan geven. Een simpele bewerking met grote gevolgen...
    Wat mij betreft is hij beter dan de originele althans. (En geloof me, als bleek dat het niet zo was, had ik dat ook ruiterlijk toegegeven hoor!)
    Mijn excuses dan voor het misverstaan (ook al kan ik dat aannemelijk maken).
    Toch blijven er bepaalde bezwaren overeind, ook bij deze gespiegelde versie.
    Ik blijf pleiten voor https://lh5.googleusercontent.com/_C...brug%20gj2.jpg
    als meest passend bij mijn persoonlijke smaak.
    Van waardering geniet ik.
    Van kritiek leer ik.

Comment

Wilfried,

al 't een ander te doen geweest rond je aanlegsteiger hé
      'k Wil helemaal niet flikflooien... Maar Plaatwerker zijn uitsnede spreekt me meer aan...zou me niet durven uitspreken of ie nou per sé zwart wit moet of in kleur...
      Waarom...omdat ik denk dat de aanlegsteiger wel degelijk het hoofdonderwerp is. De rest van het landschap draagt volgens mij niet zo veel bij en als hij al het hoofdonderwerp is wordt hij mooi beeldvullend weergegeven in de zw/w uitsnede....maar dat is maar mijn gedacht hé

Groetjes
      Marc
      Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

Comment

Eirf, eigenlijk zat de compo van in het begin al niet zo goed. Je mist een stuk van dat opstapje. Of je had kunnen kiezen om dat stuk niet zo prominent in beeld te brengen en enkel voor het houten deel te gaan op het water.
        Als ik dan toch mag kiezen tussen al de gecropte versies en het origineel, dan toch maar het origineel, omdat hier het staketsel wel nog wat ruimte krijgt.
        Ik vind de kleuren overigens heel geslaagd weergegeven.
        https://www.tinicleemputfotografie.com/

Comment

ik denk dat we nu alle mogelijkheden gepasseerd zijn

mvg Wilfried

7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frie01 Bekijk bericht
            yep..dit is um.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Voor wat het waard is als beginnertje en zuiver vanuit gevoel kijkend vind ik het origineel het beste.
              Het kijkt wat minder makkelijk,maar juist daardoor benadrukt het het wachten op, het lege, het feit dat er nog geen bootjes zijn.
              De andere (gedraaide) is misschien een mooier plaatje maar roept bij mij persoonlijk minder gevoel op.
              Bijzonder leerrijk hoe zo een ingreep een foto kan veranderen!

Comment

Steun hierbij het voorstel van Mysti en het gespiegelde resultaat. Wonder boven wonder maar nu staan de kleuren me wel aan, omdat het beeld anders oogt met knappe diepte waar "nog altijd geen bootjes" liggen of te zien zijn
                Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

Doch, ook Tini heeft een zeer sterk punt aangaande het volledig in beeld brengen van de steiger. Nu is hij inderdaad door midden gekapt waar de foto begint. De tweede reling er ook volledig opzetten of stoppen aan de eerste ware beter geweest... Dat er nog aan verbeteren in de gedraaide kleurenversie... (Ik durf het haast niet meer te zeggen, 't zal ver de eerste keer zijn dat iemand zo veel aan 1 foto zit te veranderen hier op t forum...)
                  Stel je kritieken niet te scherp...
                  Fujifilm XT20 - Fujinon XF 18-55mm - Fujinon XF 35mm F2.0 - Nissin i60A - Nissin Air 1 commander

Comment

Dit is allemaal veel interessanter en leerzamer dan 'mooi, mooi, prachtig'.
                    Ook voor mij.
                    Van waardering geniet ik.
                    Van kritiek leer ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
                      Dit is allemaal veel interessanter en leerzamer dan 'mooi, mooi, prachtig'.
                      Ook voor mij.
                      zo denk er ook over, dit zijn zalige discussies waar iedereen iets van opsteekt, en ik ook
                      mvg Wilfried

7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

Comment

Working...
                      X