Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
De opname is sowieso geslaagd doch de compo zit niet goed, iets meer indraaien zodat het lege linkergedeelte een opvulling krijgt (of deelname aan het beeld). Vanwege de eentonigheid die dit beeld uitstraalt zou ik eens kijken in zwart/wit met het nodige contrast
G.R. heeft gelijk wat de compo betreft,maar toch vind ik dit een mooie foto,de kleuren vind ik juist mooi hier,de combinatie van het grijze met het blauw vind ik heel mooi,alleen het groen rechtsboven leid een beetje de aandacht af,maar dat is maar een detail Grtjes Francine
De opname is sowieso geslaagd doch de compo zit niet goed, iets meer indraaien zodat het lege linkergedeelte een opvulling krijgt (of deelname aan het beeld). Vanwege de eentonigheid die dit beeld uitstraalt zou ik eens kijken in zwart/wit met het nodige contrast
Daarmee kan ik het wel eens zijn.
Kijk dan daarbij ook eens naar een vierkante uitsnede waarbij je bepaalde lijnen naar de
hoeken van het beeld laat wijzen. Ik kom daarmee (inclusief minieme clooncorrecties) tot
een heel aanvaardbaar resultaat.
Kijk dan daarbij ook eens naar een vierkante uitsnede waarbij je bepaalde lijnen naar de
hoeken van het beeld laat wijzen. Ik kom daarmee (inclusief minieme clooncorrecties) tot
een heel aanvaardbaar resultaat.
Jazeker, maar dan wel even het rechterbovenhoekje corrigeren en ook dat ene witte
dingetje in het derde brugvakje van rechts.
Zelf heb ik voorkeur voor een stevige zwart/wit-omzetting.
Vind het moeilijk kiezen tussen 1 en 2. Beiden hebben iets voor mij. Voor mij is er in foto 1 dan net iets teveel ruimte ... Foto 2 krijgt van mij dan lichte voorkeur, want nu komt de nadruk wel op het lijnenspel te liggen. Volg dan wel plaatwerker,wat betreft " opruimwerkjes".
groeten
deka
There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )
Foto 2 vind zowieso goed.
Ik zou op foto 1 eens dezelfde bewerkingen proberen en hem dan spiegelen, zodat de stijger van links naar rechts loopt ipv omgekeerd...
Stel je kritieken niet te scherp...
Fujifilm XT20 - Fujinon XF 18-55mm - Fujinon XF 35mm F2.0 - Nissin i60A - Nissin Air 1 commander
Wel, pot vol blommen, hij bedoelde dus wel de gecropte versie !
Neen neen, ik bedoelde wel degelijk de originele!
De gecropte was goed zoals hij was en behoefde dus geen verdere bewerking meer.
Met deze wilde ik aantonen dat eenzelfde foto gespiegeld een heel ander (rustiger) gevoel kan geven. Een simpele bewerking met grote gevolgen...
Wat mij betreft is hij beter dan de originele althans. (En geloof me, als bleek dat het niet zo was, had ik dat ook ruiterlijk toegegeven hoor!)
Fujifilm XT20 - Fujinon XF 18-55mm - Fujinon XF 35mm F2.0 - Nissin i60A - Nissin Air 1 commander
vind hem zelf ook beter, hoe je verstand je kan beetnemen
goeie tip
't Is al vaak verteld maar ik doe het toch nog eens: Dat heeft alles te maken met het feit dat wij gewoon zijn van links naar rechts te kijken... En dat geeft ook in beelden dan meer rust.
Comment