Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Strand surfen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Strand surfen

Gisteren naar zee geweest, waar de wind ideaal was voor deze strandsurfers

Graag commentaar
    Last edited by Bjorn B; 27 februari 2011, 20:43.
    Nikon D90, AF-S DX VR18-105MM + Nikkor AF-S 70-300mm 4.5-5.6 G IF-ED VR + Raynox DCR-150

Re: Strand surfen

Bjorn, voor je een foto post eerst even de horizon nazien. Helt redelijk veel
    Ik denk bij foto 1, te veel van de omgeving en te weinig surfer.
    Foto 2 zelf lager standpunt innemen.
    Foto 3 is nog de beste uit de reeks door de lijnen.
    Nog wat oefenwerk te doen. Veel uitproberen en kijken waar je uit komt
    Daar ben ik ook mee bezig, alles bekijken als oefeningen en proberen het beter te doen.
    Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

Comment

Ik heb de horizon rechtgezet ... ik zat in men hoofd met een vluchtperspectief, waarom weet ik niet, maar idd een horizon moet altijd recht staan.

De foto's zijn genomen op de 6de verdieping dus een lager perspectief nemen bij de 2de was al moeilijker (het regende ook buiten en daar was ik niet echt op voorzien )

En oefenen blijf ik doen ... bedankt voor de commentaar

Mvg Bjorn
      Nikon D90, AF-S DX VR18-105MM + Nikkor AF-S 70-300mm 4.5-5.6 G IF-ED VR + Raynox DCR-150

Comment

De foto's zijn genomen op de 6de verdieping dus een lager perspectief nemen bij de 2de was al moeilijker
        Dat verklaart al veel Ik vroeg me af waarom je gewoon niet dichter bent gegaan. Volgende keer tussen de buien in naar buiten
        Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bjorn B Bekijk bericht
          Ik heb de horizon rechtgezet ... ik zat in men hoofd met een vluchtperspectief, waarom weet ik niet, maar idd een horizon moet altijd recht staan.

De foto's zijn genomen op de 6de verdieping dus een lager perspectief nemen bij de 2de was al moeilijker (het regende ook buiten en daar was ik niet echt op voorzien )

En oefenen blijf ik doen ... bedankt voor de commentaar

Mvg Bjorn
          De horizon MOET niet steeds recht, kan je goed volgen met je vluchtperspectief De eerste is voor mij de beste omdat het ook de enige is waar het hoofdmotief scherp op te zien is
          Ik vind dit zelfs heel gevoelig en boeiend van hoe klein ten opzichte van de uitgestrekte zee Blijf maar verder speuren en mikken vanop je 6de of nog wat hoger
          Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
            De horizon MOET niet steeds recht, kan je goed volgen met je vluchtperspectief De eerste is voor mij de beste omdat het ook de enige is waar het hoofdmotief scherp op te zien is
            Ik vind dit zelfs heel gevoelig en boeiend van hoe klein ten opzichte van de uitgestrekte zee Blijf maar verder speuren en mikken vanop je 6de of nog wat hoger
            Ah dan is vluchtperspectief toch mogelijk in de fotografie
            Ik had maar 2 foto's van de strandsurfers, tussen een hele boel andere foto's, waarop ze zeer klein zijn en toch wou ik deze posten omdat ze me het meest bekoren i.p.v. de foto's waar ze in het groot en scherp opstaan.

p.s. Wat is een handige middel tegen de regen om geen druppels op de lens te krijgen ?
            een paraplu vind ik vrij onhandig.

Mvg Bjorn

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bjorn B Bekijk bericht
              .........

p.s. Wat is een handige middel tegen de regen om geen druppels op de lens te krijgen ?
              een paraplu vind ik vrij onhandig.
              zonnekap.

vind de laatste erg mooi.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
                De horizon MOET niet steeds recht
                Raymond, dat moet je eens uitleggen
                mvg Wilfried

7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

Comment

Ik vind de eerste en de laatste erg mooi van compo,je ziet de nietigheid van de surfers op het strand en dat trekt me hier zo aan ,de tweede heeft denk ik een verkeerde witbalans (denk ik) en ook de compo en de kleur spreekt me niet aan. Veel groetjes Francine
                  Zo veel mensen, zoveel meningen
                  Groetjes Francine

Comment

Ok, weer wat kennis rijker geworden.
                    Allemaal bedankt voor de commentaar

Mvg Bjorn

Comment

Working...
                    X