Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

"Samen" wachten op en dromen van ...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: "Samen" wachten op en dromen van ...

    Ja deze is super
    grt,
    Pimpeltje
    Ik fotografeer met mijn gevoel ,zo bereik ik ook mijn doel.
    Pimpel

    Comment


    • #17
      Re: "Samen" wachten op en dromen van ...

      mooie compo !

      dat zwarte randje vind ik niet zo mooi ( maar dit is uiteraard een detail en doet geen afbreuk aan je foto zelf )

      rechts op de foto heb je een zone die wat minder belicht is, die zou je nog wat kunnen wegcroppen , maar op het gevaar af dat je compo minder goed wordt

      over toelating tot fotograferen : artikel waarnaar wordt verwezen is duidelijk .
      ( maar wellicht had je de toelating en is er dan ook geen probleem )

      Dirk

      Comment


      • #18
        Re: "Samen" wachten op en dromen van ...

        Dat dromen van... dat weet ik nog niet. Daarvoor ziet ze me net iets te gelaten uit, alsof
        ze bij de pakken is gaan neerzitten. En alles maar over zich af laat komen. Het had anders
        gekund, lijkt ze wel te denken. Maar nu is het te laat. Het is een bladzijde van een boek,
        dat omgeslagen of herlezen kan worden.
        Dat meer vragen oproept dan het antwoorden geeft.
        Al kun je daarover gaan redetwisten uiteraard. Maar het goede aan goede straatfotografie
        is dat het interpreteerbaar is. (En net als zij, ben ook ik nu aan het nadenken.)

        Comment


        • #19
          Re: "Samen" wachten op en dromen van ...

          Frie1,Francine Versluys,digifot,Anaisje,B33tle,Scalleman,Rosie,Ne lita,G.R.,Brombeer,steenkst,Medussa,Pepijn,Bommasi en,Pimpeltje,delta-d,doudeke

          Aan allen hartelijk bedankt voor het kijken en het commentaar bij deze straatfotografie foto.

          Oorspronkelijk geplaatst door Brombeer Bekijk bericht
          Deka,
          als dit straatfotografie is (bedoel zonder poseren) dan is dit voor mij

          Durf nu en dan ook eens straatfotografie proberen maar jullie dames hebben toch weer alle voordelen hoor. Als ik daar zou staan mikken is de kans groot dat ze haar hoofdje naar me toe draait en zegt: "vieze vuile gore oude vent...heb je echt niets beters te doen..." (Zelf ben ik het nog niet echt tegen gekomen maar een maat van mij had terzake onlangs toch wel heel nare ervaringen )
          Het maakt wel verschil uit als ik met Anaisje op stap ben en we hebben allebei ons kodakske rond onze hals hangen.
          Maar dit laatste doet helemaal geen afbreuk aan deze mooie foto.

          Groetjes
          Marc

          Brombeer,
          Pure straatfotografie ... geen "opgezet " spel Ik vertoefde weer in één van mijn "biotopen " nl het station ... En daar is soms heel wat te vangen. Ja, met straatfotografie heb ik het soms ook wel eens moeilijk ... Je bent als het ware een beetje aan het "gluren " in sommige gevallen ... Maar soms verbreek je totaal de magie van het moment als je eerst de mensen aanspreekt om ze dan te fotograferen.Tot nu toe heb ik nog geen last gehad dat mensen boos werden toen ze in de gaten hadden dat ze gefotografeerd werden. Maar da's nu misschien eens het voordeel voor de dames ???


          Oorspronkelijk geplaatst door Medussa Bekijk bericht
          goed gezien, geklikt en geknipt.
          Ik stel me ook wel eens de vraag of "straatfoto's met mensen" wel toegelaten zijn om privacyredenen. In la France schijnt het niet te mogen. Is mss niet de plaats om deze vraag te plaatsen.
          gr,
          Oorspronkelijk geplaatst door Pepijn Bekijk bericht
          Idd een mooie foto!



          Misschien moet je dit is doorlezen? Fotografie en de privacywet

          [I]Medussa en Pepijn,
          't Ja, hoe ver ga je in de fotografie en privacywet ? Persoonlijk probeer ik de mensen die ik vastleg in straatfotografie achteraf aan te spreken. Maar soms kan het dan ook weer niet, omdat ze allang weer verdwenen zijn in het straatbeeld. Langs de andere kant weet ik ook wel dat er grenzen zijn aan fatsoen ... Ik zal geen foto's plaatsen waarvan ik bewust ervoor kies om mensen "belachelijk" te maken. Deze dame maakte gewoon deel uit van die enorme stationsruimte en zij zat daar gewoon te wachten op iemand ...Als ik echt ga voor beelden van één persoon, zonder dat die zich in een openbare ruimte bevinden,vraag ik altijd om toestemming en stuur ik hen zelfs meestal de foto's door.
          Wat doe je dan bv met mensen die je fotografeert tijdens een reis ... Hoeveel mensen zien we daar niet op afgebeeld ? Ik vermoed dat we hier nog dagen kunnen op doorgaan, maar dat is zeker niet mijn bedoeling.

          Oorspronkelijk geplaatst door delta-d Bekijk bericht
          mooie compo !

          dat zwarte randje vind ik niet zo mooi ( maar dit is uiteraard een detail en doet geen afbreuk aan je foto zelf )

          rechts op de foto heb je een zone die wat minder belicht is, die zou je nog wat kunnen wegcroppen , maar op het gevaar af dat je compo minder goed wordt

          over toelating tot fotograferen : artikel waarnaar wordt verwezen is duidelijk .
          ( maar wellicht had je de toelating en is er dan ook geen probleem )

          Dirk
          delta-d
          't Ja, dat randje ... ik kan het niet altijd laten ... Persoonlijk voorkeurtje ... Begrijpelijk dat je dit niet volgt.
          't Ja, 't is hier wat kiezen voor de compo of voor de belichting ... Ik ga hier gaan voor de compo, omwille van het feit dat het over straatfotografie gaat ... Mocht dit opgezet zijn, dan zou ik er inderdaad moeten voorzorgen dat alles netjes klopt.
          Over de toelating tot fotograferen, schreef ik reeds hierboven iets ...


          groeten,
          deka
          There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

          Comment


          • #20
            Re: "Samen" wachten op en dromen van ...

            Alweer een hele sfeervolle!!!
            Ik kick ook op die randjes bij dit soort fotografie trouwens...
            Stel je kritieken niet te scherp...
            Fujifilm XT20 - Fujinon XF 18-55mm - Fujinon XF 35mm F2.0 - Nissin i60A - Nissin Air 1 commander

            Comment

            Working...
            X