Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Als je toch gaat voor een torso dan vind ik het spijtig dat er net die kleine deeltjes arm en/of haar er niet opstaan.
#2 heeft m'n voorkeur omdat die minder 'statisch' of geposeerd lijkt.
Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,... "Casu Consulto - Modo Fac"
ik vind dat je kok er heel goed op staat
Heb de indruk dat je hier en daar de BG achteraf, softwarematig "flou" proberen maken hebt/of hem voor een totaal andere achtergrond geplaatst hebt:...Denk dat het origineel beter is als hij effectief in die omgeving gefotografeerd werd. (Op de tweede boven zijn li-oor klein uitschuiverke)
Maar...als je goed naar mijn foto's kijkt ga je ook zo dingetjes terugvinden hoor
Groetjes
Marc
Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)
Niet slecht voor in de beginnershoek, hoewel ik bij de zwart-wit omzetting liever wat meer contrast gezien had. Wat mij echter het meeste stoort is het feit dat het hoofd er telkens net niet helemaal op staat. Zeker blijven oefenen .
Dit is inderdaad zonder meer een portret van een kok ... maar ik mis precies iets in dit portret. ' t Kan aan mij liggen, maar ik krijg hier een beetje een " geposeerde, geforseerde " indruk. Voor mij mocht de compo iets anders zijn of in een beetje een andere positie.
Met foto 1 heb ik wat last met de achtergrond of de rand rond de kok zijn hoofd ... Bij foto 3 vind ik het dan wel weer leuk dat er nog een pot in de achtergrond te zien is ... Misschien, ik weet niet als het kan, meer voor zoiets gaan ??? Wat minder kok op zichzelf maar dan in combinatie met een "keukenachtergrond " ... Nu ik heb makkelijk zeggen, ik weet niet wat de mogelijkheden ter plaatse zijn ... Je zou bv kunnen werken met de gestreepte schort en dan bv de garde, of de pollepel erbij en dan wat minder romp ????
In elk geval heb je wel nagedacht over dit portret en heb je de tijd genomen vooraleer de opname gemaakt werd.
Groeten,
deka
There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )
in je bewerkingen zijn nog wat dingen misgelopen, die je foto minder mooi maken.
Verder had ik hem liever aan het werk gezien in de keuken, dan dit geposeerde. Maar ik ben dan ook meer fan van spontane foto's. Er zijn er maar weinig die zo kunnen poseren dat het toch nog vlot genoeg overkomt.
Without a good eye no good photographs. But without good hands no photography at all.
Mijn voorkeur gaat naar de tweede omdat de kok hier het meest naturel en ongeforceerd op staat,je nabewerking wel eens nazien,er zitten foutjes rond het kokje zijn hoofd Ook ben ik akkoord dat de kok te krap in het kader zit,ik denk dat een beetje meer omgeving en actie, hier de kok zeer ten goede zou komen Het zijn maar tips hoor, Grtjes Francine
Dit is inderdaad zonder meer een portret van een kok ... maar ik mis precies iets in dit portret. ' t Kan aan mij liggen, maar ik krijg hier een beetje een " geposeerde, geforseerde " indruk. Voor mij mocht de compo iets anders zijn of in een beetje een andere positie.
deka
Bij het overlopen van de 3 foto's ben ik dezelfde mening toegedaan. Dit is één van de nadelen bij het plaatsen van meer dan één foto (al doende leert men) De eerste vind ik een zeer knappe opname, de enige die wat ongedwongen overkomt en de bewerking kan ik ook heel goed smaken (van de foto hé)
Denk dat een hele oefening in selecteren was, wat in deze foto's niet gemakkelijk is.
In 1 zie je dat rond het haar, in 2 boven het linker oor en in 3 links boven het haar. Geen exif, dus ik vermoed een poging met toverstaf of magnetische lasso in PS ?
Dit is preciesie werk, voor mij ook niet zo weggelegd.
Sorry, maar ik vind deze foto's niet zo goed om meerdere redenen :
- er ontbreekt altijd een stukje kok ( zoals Bouk zei : deze kok is te groot voor de keuken/foto )
- iets meer contrast ware wenselijk ( wit wit wit en dan zonder enig contrast ....)
- geposeerd, punt ! ( jammer want een kok in actie kan zeer leuk zijn )
- ik weet niet of ik het juist heb, maar m.i. niet echt scherp
- bewerking nogal slordig uitgevoerd ( valt vooral op rond het gezicht )
Het is de bedoeling dat foto's, ook een tijd na publicatie op dit forum, op je webruimte of bij je fotogalerijprovider blijven staan (en dat de link ongewijzigd blijft). Haal ze daar dus niet zomaar weg wanneer het je uitkomt! Anders krijgen we (foto)onderwerpen die plots geen beelden meer bevatten, maar wel nog reacties. Oudere onderwerpen bekijken en becommentariëren behoort dan ook niet meer tot de mogelijkheid voor bestaande noch voor nieuwe leden. En dat kan nu net zo leuk en leerzaam zijn.
Verder hebben anderen tijd noch moeite gespaard om op jouw topics en foto's te reageren. Heb daar dus waardering voor en haal ze niet zomaar weg. Bovendien staat het rommelig (men moet steeds door lege topics heen) en het betekent veel werk voor de moderators.
Indien je twijfelt of jouw foto's lang op je huidige webruimte kunnen blijven staan, dan raden we je aan om een (gratis) account bij een fotogalerijprovider te nemen. Alvast dank voor je medewerking.
Een (beperkt) overzicht van fotogalerijproviders vind je in de dowloadsectie van de helpdesk.
grt,bouk.
Comment