Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

even de hond uitlaten

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: even de hond uitlaten

    Oorspronkelijk geplaatst door rosie Bekijk bericht
    .....zelf krijg ik de foto niet recht
    Niet aan beginnen Rosie (tenzij je natuurlijk weet hoe je perspectief moet aanpassen)
    Het komt er op neer je li-bovenhoek naar beneden te halen en je li-onderhoek naar boven te trekken zodanig dat je de lijn die gevormd wordt door de venstertabletten van de eerste verdieping niet wijzigt. Dat is natuurlijk theorie Maar weet heel zeker dat Plaatwerker dit kan. Om dit goed te proberen krijgen, zou ik al eerst een laag op m'n foto leggen met daarop drie rechte horizontale lijnen. De middenste lijn zou ik leggen op de eerder genoemde tabletten. De bovenste en onderste zou ik leggen op andere horizontale kenmerken in de foto maar ze moeten aansluiten op deze kenmerken rechts. Dan kun je met links boven en onder gaan schuiven in perspectiefcorrectie. Daarna als alles snor zit de laag met de drie lijnen terug verwijderen.

    Groetjes
    Marc
    Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

    Comment


    • #17
      Re: even de hond uitlaten

      Rosie...
      Als ik deze moet verwijderen geef je maar een gil hé...maar wou toch ff tonen hoe m'n theorie in de praktijk werkt
      1. de lijnen op een afzonderlijk masker. Hier zie je wat recht is en wat niet.

      2.Hierop zie je dat de lijnen van het gebouw al aangepast werden aan de zwarte lijnen, je ziet tevens aan de witte vlakken boven en onder hoeveel er geschoven werd.

      3.Hier zie je het bijgesneden product. Aangezien het hier al om serieuze verkleiningen ging heb ik me niet bezig gehouden met verscherping of enigerlei andere foefelarij

      Heb wel in m'n uitleg hierboven onder en boven een beetje door elkaar gehaald Hetzelfde principe geldt voor de verticale lijnen dan had ik de bovenhoek gewoon wat meer naar buiten moeten trekken.

      Groetjes
      Marc
      Last edited by Brombeer; 27 februari 2011, 18:56. Reden: Stukje toegevoegd
      Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

      Comment


      • #18
        Re: even de hond uitlaten

        bedankt Brombeer Marc, dat heb jij mooi gedaan, het is wel veel beter zo,
        had nooit geweten hoe er aan te beginnen, maar ga nu wel eens oefenen.
        grt Rosie
        GROETJES ROSIE
        Door te fotograferen ben ik anders gaan zien
        panasonic DMC FZ200+DMW-LG 55

        Comment


        • #19
          Re: even de hond uitlaten

          Rosie,

          'k weet niet met welke software je werkt...maar als je hulp nodig hebt stuur je maar een pm'eke, we zullen dan wel zien of ik genoeg van jouw software ken om je verder te helpen.
          Want als er nu iets is dat absoluut niet aan mij besteed is dan is het wel Adobe Photoshop - wegens niet intuitief genoeg

          Groetjes
          Marc
          Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

          Comment


          • #20
            Re: even de hond uitlaten

            Eerste indruk als ik de foto bekijk... kleur te hevig en zwart dichtgelopen, indien je in raw werkt is hier nog iets aan te doen. Perspectief stoort mij niet.
            Flickr

            Comment


            • #21
              Re: even de hond uitlaten

              Oorspronkelijk geplaatst door rosie Bekijk bericht
              bedankt alle voor jullie opbouwende kritiek, zelf krijg ik de foto niet recht
              maar Plaatwerker mag gerust de foto plaatse, als hij wil natuurlijk
              grt Rosie
              Van waardering geniet ik.
              Van kritiek leer ik.

              Comment


              • #22
                Re: even de hond uitlaten

                Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
                Hier zijn de kleuren goed
                Flickr

                Comment


                • #23
                  Re: even de hond uitlaten

                  nogmaals allemaal bedankt voor jullie hulp,
                  ik zal nog veel moeten leren maar ik doe het zo graag (fotograferen)
                  grt Rosie
                  GROETJES ROSIE
                  Door te fotograferen ben ik anders gaan zien
                  panasonic DMC FZ200+DMW-LG 55

                  Comment


                  • #24
                    Re: even de hond uitlaten

                    Nu Rosie gewoon door gaan hoor
                    Je zult het zien dat je telkens weer 2 stappen voor uit gaat en soms 1 stap achteruit ,
                    En dan weer 3 vooruit
                    Er zijn hier zoveel hulpvaardige mensen dat je daar echt mee verder komt
                    grt,
                    Pimpeltje
                    Ik fotografeer met mijn gevoel ,zo bereik ik ook mijn doel.
                    Pimpel

                    Comment


                    • #25
                      Re: even de hond uitlaten

                      Oorspronkelijk geplaatst door rosie Bekijk bericht
                      nogmaals allemaal bedankt voor jullie hulp,
                      ik zal nog veel moeten leren maar ik doe het zo graag (fotograferen)
                      grt Rosie
                      Rosie,zolang je er maar veel plezier aan beleefd zou ik zeggen,en veel leren moet ik ook nog hoor,door jou bijdrage ook weer iets opgstoken waarvoor dank aan Brombeer!
                      Hoe meer je leert,hoe meer je beseft dat er nog veel te leren valt,iemand die denkt dat hij alles al kan,weet meestal niet veel en zal bijgevolg ook niet veel beter worden Dus hou het plezier er maar in en geniet van je fotografie,het is zo dat de perfekte foto nog altijd moet gemaakt worden en dat is voor iedereen zo Grtjes Francine
                      Zo veel mensen, zoveel meningen
                      Groetjes Francine

                      Comment


                      • #26
                        Re: even de hond uitlaten

                        Ik vind het ook een goede opname.. maar inderdaad wat aan de scheve kant.
                        Door plaatwerker goed opgelost!
                        Maar ik zou (ook bij zijn versie) een stukje van de onderkant afknippen..
                        (tot net boven het 2de opstekende kasseitje van onder te beginnen)
                        Kijken is leuk voor jou, jouw mening is handig voor mij......
                        Mijn Flickr -- Mijn Facebook -- Reacties steeds welkom!!

                        Comment

                        Working...
                        X