Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Stronger then wind

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Stronger then wind

door de vele mist heel wat aan bewerkt
    is dit gelukt ? wat vinden jullie

Camera: SONY
    Model: DSLR-A390
    ISO: 100
    Belichting: 1/160 sec.
    Diafragma: 13.0
    Brandpuntsafstand: 70mm
    Flitser gebruikt: Ja

Diafragma: 16.0
    Brandpuntsafstand: 18mm

Diafragma: 10.0
    Brandpuntsafstand: 300mm
    Last edited by glenn-dc; 26 februari 2011, 16:38.

Re: Stronger then wind

De eerste vind ik heel mooi,het heeft iets apart,de tweede en derde vind ik wat minder,als je kan moet je ook eens de stofjes die afkomstig zijn van je lens of ccd eens verwijderen,het maakt je beeld minder af.In de eerste zitten ze links in de bovenhoek en links onder je wiek.Heel mooi gedaan hoor Grtjes Francine
    Zo veel mensen, zoveel meningen
    Groetjes Francine

Comment

hey ja ik zie het net thnx ik zal dit in de week eens wegwerken als me dat lukt

wat is ccd?

groetjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door glenn-dc Bekijk bericht
        hey ja ik zie het net thnx ik zal dit in de week eens wegwerken als me dat lukt

wat is ccd?

groetjes
        Dat is de sensor van je toestel sorry dat ik niet duidelijker was Grtjes Francine
        Zo veel mensen, zoveel meningen
        Groetjes Francine

Comment

nee da ligt aan mij ik ben amateur e ik ken de termen niet :d

groetjes

Comment

Nog reacties hihi?

Comment

1 mag er voor mij best wezen, de stand van de wieken zit net goed.
              Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

Comment

Glenn,

je eerste in de reeks is niet slecht.
                Maar je gaat toch iets aan die vlekjes moeten doen hoor...

Charge-coupled device - Wikipedia
                Een charge-coupled device (Nederlands: ladinggekoppeld component, afkorting CCD)

Of zoals Francine zegt, je sensor.

Groetjes
                Marc
                Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Anaisje Bekijk bericht
                  1 mag er voor mij best wezen, de stand van de wieken zit net goed.
                  vind ik ook, klein vraagje heb je de vignetering (donkere hoeken) achteraf toegevoegd? die mag van mij wat zachter.

groetjes
                  renske

Comment

Ik heb mijn lens is nagekeken ik zag er precies zeer kleine stofjes maar de lens is nog maar 2 dagen oud kan dit ? Kan ik dit verwijderen en hoe kan ik mijn lens en sensor best onderhouden? Brillendoekjes of net niet?

Comment

Vignetering is achteraf toegevoegd

Comment

Ik heb mijn lens is nagekeken ik zag er precies zeer kleine stofjes maar de lens is nog maar 2 dagen oud kan dit ? Kan ik dit verwijderen en hoe kan ik mijn lens en sensor best onderhouden? Brillendoekjes of net niet?
                        dat kan maar zou me verwonderen dat het stof op je les zorgt voor de vlekken in je beeld, ik denk dan eerder dat het stof op de sensor zit, kijk eens of er op je toestel geen reineging functie heeft dit doet de sensor eens trillen en dan is de kans al groot dat het stof al verdwenen is, zelf zou ik er niet te veel aan prutsen, zijn nogal gevoelige en dure spullen he als het moet geef ik dan liever wat geld aan een vakman.

groejes
                        renske

Comment

Heb net de reiniging toegepast wel de lens erop gelate kan da kwaad morgen in londen nog wat fotos neme en eens zien of het beter is thnx voor de hulp

Comment

Heb net de reiniging toegepast wel de lens erop gelate kan da kwaad morgen in londen nog wat fotos neme en eens zien of het beter is thnx voor de hulp
                            nee hoor kan geen kwaat integendeel telkens de lens er af gaat bestaat de kans dat er sof in de camera komt. mss staat er ook een functie op dat je camera telkens een reiniging uit voert bij het opstarten, je hoeft niet te wactten tot morgen om dit te testen neem eens een foto van een blat of stuk egale muur,(als je een plekje ziet kan je de foto best eens schrollen om te zien of het geen vlekje op je scherm is) daar zie je het stof sneller op)

op mijn toestel is er ook zo iets als een stofreferentie functie maar ik zou begat niet weten hoe die werkt en wat ie doet, mss een effe zoeken op dit forum zal wel het een en het ander over te vinden zijn.

http://forum.belgiumdigital.com/f20/...en-345526.html
                            http://forum.belgiumdigital.com/f20/...00-210730.html
                            groetjes
                            renske
                            Last edited by bleuspics; 26 februari 2011, 22:11.

Comment

Working...
                            X