Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Olifant in de haven

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Olifant in de haven

Sommige noemen ze ook spinnekop.

Lang getwijfeld om ze te plaatsen.
    Laat de comments maar komen [slik]

Voor alle duidelijkheid de bovenste is het orgineel.

Canon EOS 90D EFS 18-135

Re: Olifant in de haven

Oorspronkelijk geplaatst door Bewaker Bekijk bericht
    Voor alle duidelijkheid de bovenste is het orgineel.
    Gelukkig dat je het melde
    Nee, de bewerking kan me absoluut niet bekoren, heel waarschijnlijk door het sterk korrelige, wielen die volledig verdwijnen,...maar smaken verschillen hé
    Ook de originelen vind ik wat...'rommelig'. Door de hoeveelheid en de positie van die werktuigen komen ze niet goed tot hun recht.
    Ik denk toch wel dat jij die je thuisvoelt, door jarenlange ervaring, in zo'n havengebied een betere camerapositie kan vinden om die indrukwekkende gevaartes in beeld te brengen.
    Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
    "Casu Consulto - Modo Fac"

Comment

De eerste is de beste. De bewerking van de 2e kan me niet bekoren maar dat is persoonlijke smaak.
      Maar, een beetje rechtzetten, wat meer contrast en scherpte (als dat nog kan)
      Detail opnames van dit soort machines doen het meestal veel beter; een doorkijkje vanuit een goede hoek of een opname tegen de zon in.
      Hier zijn veel mogelijkheden om iets speciaal en interessants te doen.

Groeten, Bert
      Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
      www.bertofotografie.be

Comment

Wat de foto op zich betreft is de commentaar reeds gegeven.
        Bewerkingen zijn dikwijls een dubbeltje op z'n kant. De ene ziet het graag, de andere kan het helemaal niet zien. Daar valt niet over te twisten, als TS verwacht je dan ook verschillende meningen. In sommige bewerkingen zit er heel veel werk in andere weer minder. Voor deze bewerking had je zeker een goede foto als start materiaal nodig en minder druk. Er zit iets in met een andere foto van je spinnekop. Het bovenste deel oranje zou voor mij over heel de lijn moeten doorlopen, nu is er een storende lichte kleur aanwezig. Met wat cloon werk is dit te verhelpen mocht je dit willen doen.
        Ik zou vast een nieuwe poging doen met die spinnekop er is wat mee te maken
        Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

Comment

bewerkingen kunnen leuk zijn maar, de basis blijft een goede opname en dat is hier niet het geval.
          de opname is lang niet scherp.
          maar met een 25ste en een F22 loop je dat risico.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Working...
          X