Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hier start mijn modellencarrière...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Hier start mijn modellencarrière...

Onze Lou was met een tube Zwitsal aan het spelen en op een bepaald moment zag hij er net zo uit als een manneke van de reclame. Snel de camera gepakt en geschoten...

Kan iemand mij trouwens eens uitleggen hoe ik van die witte rand rondom hem afkom?

Stel je kritieken niet te scherp...
    Fujifilm XT20 - Fujinon XF 18-55mm - Fujinon XF 35mm F2.0 - Nissin i60A - Nissin Air 1 commander

Re: Hier start mijn modellencarrière...

Mysti,er is iets misgelopen met je nabewerking,vanwaar komen die witte streepjes rond het hoofdje?Heb je het manneke uitgeknipt? Als je het via extraheren doet moet je ook je randjes goed verzachten,ik heb dit ook eens voorgehad,of anders moet je ervoor zorgen tijdens de opname geen te contrastrijke achtergrond te hebben in vergelijking met je uiteindelijke bedoeling bvb wil je later een zwarte achtergrond gebruiken,niet gaan fotograferen tegen een witte en omgekeerd,dat voorkomt al een boel narigheid achteraf. Ik zou er hier een wit achtergrondje achter plaatsen dan valt dit niet meer op,en ook uitkijken met je belichting op het voorhoofdje,anders een heel leuke van compo ,net een reclametje voor zeepGrtjes Francine
    Last edited by Francine Versluys; 21 februari 2011, 10:26.
    Zo veel mensen, zoveel meningen
    Groetjes Francine

Comment

heb je je model uitgeknipt? dan kan je is proberen door de rand te vervagen en hem dan over de achtergrond te schuiven.

ps ik zeg proberen, ik ben hier niet echt in thuis

groetjes
      renske

Comment

buiten dat ik niet kan helpen met die rand,
        vind ik het een mooie reklamefoto
        grt Rosie
        GROETJES ROSIE
        Door te fotograferen ben ik anders gaan zien
        panasonic DMC FZ200+DMW-LG 55

Comment

Te uitgeknipt. Een zachtere borstel gebruiken voor je selectie.
          Te 'geflitst'
          En overbelicht.
          Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

deze 'reklame' kan mij zeker bekoren voormij hier niks 'te'
            mvg
            Sien
            vriendelijke groeten, Sien

Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

Comment

Doet mij hier precies denken aan een foto van de jaren 60 ... Heb wel wat problemen met de overbelichting op het gezichtje en de kleuren. Het knip en plakwerk kan me ook niet zo bekoren ... Maar ja, in reclamefotografie gelden andere afspraken en regeltjes ... Vind het wel een knappe pose.
              groeten,
              deka
              There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

Comment

Ja Bart,
                knippen en plakken is echt niet zo simpel hé...
                Zoals Francine hier eerder aanhaalt, beetje het kleur van de achtergrond kiezen in functie van waar je komt met je belichting...
                En je hebt precies overbelichte plekken proberen maskeren maare....ook daar is nog werk aan. Anderzijds, je weet, te veel uitgebrand is geen informatie meer..
                Maar het kunnen niet allemaal casa nostra's zijn hé
                De volgende beter hoor

Groetjes
                Marc
                Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

Comment

Hehehe, bedankt allemaal!
                  Ik wist wel dat hier heel wat aan scheelde maar ik hoopte wat tips te krijgen om het de volgende keer beter te doen, met name een betere manier om uit te snijden...

Merci!
                  Fujifilm XT20 - Fujinon XF 18-55mm - Fujinon XF 35mm F2.0 - Nissin i60A - Nissin Air 1 commander

Comment

Oh...was het je daar om te doen...je sprak enkel over de witte rand...
                    Als ik al eens moet knippen, wat ik niet graag doe als er veel haar/takjes op staat(n), dan gebruik ik verschillende selectiemethodes door elkaar, waar het kan met het toverstafje, waar nodig van punt tot punt...ben niet zo verlekkerd op intelligente randzoeker...want lijkt me niet zo intelligent als ze beweren. Of met laagmaskers en heel voorzichtig inkleuren. Enne, beetje doezelen of "feather."
                    Maar, in sommige gevallen blijft het echt een monikkenwerk...
                    Dus de beste raad is...veel geduld

Groetjes
                    Marc
                    Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Brombeer Bekijk bericht
                      Maar, in sommige gevallen blijft het echt een monikkenwerk...
                      Dus de beste raad is...veel geduld

Groetjes
                      Marc
                      Dan blijf ik er in het vervolg met mijn tengels van af, want als ik nu iets niet heb, dan is het oeverloos veel geduld...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mysti Bekijk bericht
                        Dan blijf ik er in het vervolg met mijn tengels van af, want als ik nu iets niet heb, dan is het oeverloos veel geduld...
                        Ik weet niet hoe je het nu gedaan hebt,maar de beste manier is te extraheren,in PS vind je dit onder filters,als je dit niet hebt,kun je dat downloaden,maar ook het extraheren blijft monnikenwerk, je moet een voor een de borsteltjes gaan doen en het moet heel secuur Grtjes Francine
                        Zo veel mensen, zoveel meningen
                        Groetjes Francine

Comment

Mysti, het knip en plakwerk is wat mislukt, maar die oogjes, die zijn fantastisch. Als je nu eens een crop zou maken van boven de wenkbrauwen tot onder de neus ???? Wie weet.
                          Photography is an art of observation.

Comment

@Pixxel: ik ga me er eens volledig opnieuw aanzetten denk ik... Bedankt voor je tip, eens kijken of dat wat is inderdaad...

Comment

Working...
                            X