Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Gelijkgestemd
Collapse
X
-
-
Re: Gelijkgestemd
Ik vind hem best mooi. Eigenzinnige uitsnede. Op mijn scherm merk ik in de lucht een soort grote blekere kring met duiven als middelpunt. Resultaat v een bewerking mss ? Kan ook aan mijn scherm liggen, het is enkel va een bepaalde kijkhoek dat het me opvalt.
gr,
Comment
-
Die bleke ring is een flauw zonnetje die lichtjes door het grijze wolkendek hier scheen... effekes moeten positioneren om die mooi achter de vogels te krijgen.
Achteraf de vogeltjes op zich wat opgelicht, want die waren iets te donker.
Ze worden er inderdaad heilig door
Ik geef toe: de uitsnede is "wiskundig"http://i205.photobucket.com/albums/b...stemdgrids.jpg
Last edited by Vinnydizzy; 20 februari 2011, 20:36.
Comment
-
Mooie sobere plaat.
Uw wiskundigheid bij de uitsnede: Ik zie die kromme wel maar wat is daarvan de functie?
Voor mij staan die duiven op een sterk 1/3-punt. Dat had ook linksboven kunnen liggen met
een mijns inziens ook zeer aanvaardbaar resultaat.
Heeft de zonneplek u ingegeven om zo'n stevige vinettering aan te houden?
Mijns inziens is dat niet echt nodig.Van waardering geniet ik.
Van kritiek leer ik.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk berichtMooie sobere plaat.
Uw wiskundigheid bij de uitsnede: Ik zie die kromme wel maar wat is daarvan de functie?
Voor mij staan die duiven op een sterk 1/3-punt. Dat had ook linksboven kunnen liggen met
een mijns inziens ook zeer aanvaardbaar resultaat.
Heeft de zonneplek u ingegeven om zo'n stevige vinettering aan te houden?
Mijns inziens is dat niet echt nodig.
Als je goed kijkt staat het flauwe zonnetje, samen met de vignettering ook in functie met die fibonacci-spiraal, samen met het hoofdonderwerp op het kruispunt van de grid maakt het wiskundige plaatje af. De keuze om m'n hoofdonderwerp rechtsboven te zetten is in functie van dat dat wiskundig plaatje en ook om de twee vogels zoveel mogelijk "kijkruimte" en open karakter te geven.
Bedankt voor de leuke reakties alvast!
Comment
-
Vinny,
wiskunde is nooit m'n dada geweest...en zal het ook wel niet meer worden.
Ik heb echt die formule/stelling niet nodig om te zien dat dit een zeer knappe foto is
Natuurlijk zullen de bedenkers ervan wel degelijk geweten hebben waar ze mee bezig waren zo ook jij. De foto blijft de aandacht trekken.
Prachtig...
Groetjes
MarcPerfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)
Comment
-
Heel mooie en sterke foto
Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk berichtDie kromme heet de "Fibonacci spiraal". "De gulden snede". ...
Dit kan héél wat beginnende fotografen inzicht doen krijgen in de materie en hen van het snapshot niveau optillen naar ware meesterwerkjes (gebeurt niet in één dag)
Misschien toch voor degene die nu gebeten zijn om de theorie wat dieper te bekijken,....een kleine nuance: De fibonacci kromme is niet de gulden spiriaal (die aanleunt bij de gulden snede), maar een zeer, zeer goeie benadering ervan; De gulden spiraal is logaritmisch, die van Fibonacci niet, maar Fibonacci is héél makkelijk zelf te tekenen en wijkt zo weinig af van de 'echte' gulden spiraal dat het verwaarloosbaar is.Last edited by saphi; 21 februari 2011, 09:17.Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
"Casu Consulto - Modo Fac"
Comment
-
Heel heel mooi vind ik,Hier hou ik vanGrtjes Francine
Zo veel mensen, zoveel meningen
Groetjes Francine
Comment
-
-
Ik vind dit ook een heel mooie foto, nooit verwacht dat er daar een hele theorie achter schuil gaat. Het valt mij wel op ondanks de duifjes er klein opstaan ze onmiddellijk met de aandacht weg lopen. Er zal nog heel veel water naar de zee lopen voor ik dit allemaal kan zien voor de foto gemaakt is.Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Brombeer Bekijk berichtVinny,
wiskunde is nooit m'n dada geweest...en zal het ook wel niet meer worden.
Ik heb echt die formule/stelling niet nodig om te zien dat dit een zeer knappe foto is
Natuurlijk zullen de bedenkers ervan wel degelijk geweten hebben waar ze mee bezig waren zo ook jij. De foto blijft de aandacht trekken.
Prachtig...
Groetjes
Marc
Oorspronkelijk geplaatst door saphi Bekijk berichtHeel mooie en sterke foto
Ik vind het zalig dat een ervaren fotograaf hier eens een prachtig voorbeeld van het gebruik van de onderliggende theorie voor mooie fotos post.
Dit kan héél wat beginnende fotografen inzicht doen krijgen in de materie en hen van het snapshot niveau optillen naar ware meesterwerkjes (gebeurt niet in één dag)
Misschien toch voor degene die nu gebeten zijn om de theorie wat dieper te bekijken,....een kleine nuance: De fibonacci kromme is niet de gulden spiriaal (die aanleunt bij de gulden snede), maar een zeer, zeer goeie benadering ervan; De gulden spiraal is logaritmisch, die van Fibonacci niet, maar Fibonacci is héél makkelijk zelf te tekenen en wijkt zo weinig af van de 'echte' gulden spiraal dat het verwaarloosbaar is.
Oorspronkelijk geplaatst door Anaisje Bekijk berichtIk vind dit ook een heel mooie foto, nooit verwacht dat er daar een hele theorie achter schuil gaat. Het valt mij wel op ondanks de duifjes er klein opstaan ze onmiddellijk met de aandacht weg lopen. Er zal nog heel veel water naar de zee lopen voor ik dit allemaal kan zien voor de foto gemaakt is.
Trouwens, het is een theorie, een hulpmiddeltje... absoluut geen regel. Want de mooiste foto's worden gemaakt.... juist, door de regeltjes gepast te doorbreken.
Oorspronkelijk geplaatst door Mysti Bekijk berichtJa, een hele mooie, al had hij misschien van ietsje dichterbij gemogen?
Bedankt allemaal voor de fijne reakties en boeiende kritieken!
Comment
-
Hele mooie fotoen tevens een leerzame , ik ben er weer een beetje wijzer mee geworden
.
grtsSamen een dagje op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg.
Comment
Comment