Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

10h zolder

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 10h zolder

Deze 2 foto's heb ik vorig jaar op de 10h van zolder geschoten (heel slecht weer)
    Was eerste maal met mijn nieuw toestel. D300 + Sigma 70-200mm 2.8

Had graag van jullie geweten waar ik nog meer moet op letten.

Re: 10h zolder

Dat je hier geen comments op krijgt

Als dit de eerste keer was heb je dat goed gedaan
    Perfekte panning.
    Ik weet het, het was zeer slecht weer maar de kleuren mogen iets opgekrikt worden.
    Waarom heb je boven de derde foto zo'n klein strookje foto gepost, missen we daar geen stuk.
    Natuurlijk heb ik het gezien dat het een witte streep is. Maar het haalt wel je hele foto uit balans. Iets waar je toch moet op letten.
    Je kunt natuurlijk in een fotoprog het één en het ander weg of bijwerken.
    Dit zijn al één van de betere panningsfoto's die ik hier heb zien passeren.
    Nu nog wat oefenen met een langere sluiterstijd zodat er nog meer aktie in komt
    Maar op zich zijn deze al zeer goed
    Robby BB
    Minder tijd achter de computer
    Is meer tijd achter de camera

Comment

Dat je hier geen comments op krijgt
      Hier heeft Robby wel een punt

Maar ik denk niet dat dit opzettelijk gebeurt...het is niet echt een excuus maar soms gebeurt het dat je naar een foto kijkt en dat hij nog een beetje moet bezinken alvorens je er iets zinnigs wilt of kunt op zeggen...en dan komt er zodanig veel nieuw werk binnen dat hij op de tweede bladzijde geraakt...maar nogmaals het is een samenloop van omstandigheden die niemand graag ervaart.

En het siert Robby dat ik hem al dikwijls dergelijke foto's terug zien ophalen heb

Het zijn inderdaad mooie pannings bij heel slechte weersomstandigheden
      Ik vrees wel een beetje als je bijvoorbeeld de dupuis (betonnen vangrail) weghaalt je ook het aspect snelheid voor een groot stuk weghaalt. Het zijn volgens mij net die dingen die de auto's vaart geven.

Groetjes
      Marc
      Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Brombeer Bekijk bericht
        Hier heeft Robby wel een punt

Maar ik denk niet dat dit opzettelijk gebeurt...het is niet echt een excuus maar soms gebeurt het dat je naar een foto kijkt en dat hij nog een beetje moet bezinken alvorens je er iets zinnigs wilt of kunt op zeggen...en dan komt er zodanig veel nieuw werk binnen dat hij op de tweede bladzijde geraakt...maar nogmaals het is een samenloop van omstandigheden die niemand graag ervaart.

En het siert Robby dat ik hem al dikwijls dergelijke foto's terug zien ophalen heb

Het zijn inderdaad mooie pannings bij heel slechte weersomstandigheden
        Ik vrees wel een beetje als je bijvoorbeeld de dupuis (betonnen vangrail) weghaalt je ook het aspect snelheid voor een groot stuk weghaalt. Het zijn volgens mij net die dingen die de auto's vaart geven.

Groetjes
        Marc

eerst de foto's : mooie foto's ( maar kleuren een beetje opkrikken zoals reeds gezegd )

en wat betreft de discussie over het geven ( of niet geven ) van comments

misschien is dit wel eens een interessant discussie-onderwerp op zich

ik twijfel altijd of ik wel een reactie zou plaatsen of niet
        je kan toch niet op alles een comment geven

een aantal bedenkingen :

- ten eerste moet je iets kunnen bijbrengen aan het debat ( of toch zelf overtuigd zijn dat je dit kan )
        - soms is alles al gezegd ( dit kan zelfs in één reactie al het geval zijn ) : is het dan nog zinvol om nog eens hetzelfde te zeggen of dit te beamen ?
        - ik vind het altijd leuker om commentaar te geven bij mooie foto's ( maar ben wel overtuigd dat het soms nuttiger is bij minder geslaagde foto's )
        - de foto moet je ook enigszins aanspreken
        - als het onderwerp van de foto "emotioneel" een binding heeft met de fotograaf ( bvb. foto's van familie ) voel ik bij sommige discussies dat de fotograaf de foto's emotioneel bekijkt en niet fotografisch objectief
        - en je kan nog verder filosoferen over dit thema .......
        maar dan misschien best in een afzonderlijk debat

groetjes,

Dirk

Comment

persoonlijk vind ik het goede foto's behalve zoals men voorgangers zeggen misschien de kleuren iets opkriken.
          zoals robbydorine zei, als dit je eerste maal was goed gedaan. als ik binnenkort eens tijd heb en de mogelijkheid hem voordoet ga ik het ook eens proberen, maar benieuwd of ik het wel evengoed zal doen als jij.

Mvg,
          Nikon D70, D40, 18-55mm 1:3.5-5.6, 55-200mm1:4-5.6, 70-300mm 1:4-5.6G, Tamron 90mm F 2,8 DI Macro 1:1, SB600...

Comment

Dirk,

overschot van gelijk...maar 0 reacties is wel een beetje extreem hé

Groetjes
            Marc
            Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

Comment

Allemaal bedankt van de positieve reacties. Dit zet aan tot het verder leren.

En ja, het zijn echt mijn allereerste foto's met deze camera
              De kleuren ga ik extra opletten.

De betonblokken heb ik met reden laten opstaan. Dit gaf zoals hier aangehaald iets meer snelheid in de foto. Echter zeker niet het mooiste object

Sluitertijd ga ik zeker verlengen. Had enkel wat schrik door het slechte weer. Het was heel donker op het circuit en dien nog veel te oefenen met belichting.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door delta-d Bekijk bericht
                eerst de foto's : mooie foto's ( maar kleuren een beetje opkrikken zoals reeds gezegd )

en wat betreft de discussie over het geven ( of niet geven ) van comments

misschien is dit wel eens een interessant discussie-onderwerp op zich

ik twijfel altijd of ik wel een reactie zou plaatsen of niet
                je kan toch niet op alles een comment geven

een aantal bedenkingen :

- ten eerste moet je iets kunnen bijbrengen aan het debat ( of toch zelf overtuigd zijn dat je dit kan )
                - soms is alles al gezegd ( dit kan zelfs in één reactie al het geval zijn ) : is het dan nog zinvol om nog eens hetzelfde te zeggen of dit te beamen ?
                - ik vind het altijd leuker om commentaar te geven bij mooie foto's ( maar ben wel overtuigd dat het soms nuttiger is bij minder geslaagde foto's )
                - de foto moet je ook enigszins aanspreken
                - als het onderwerp van de foto "emotioneel" een binding heeft met de fotograaf ( bvb. foto's van familie ) voel ik bij sommige discussies dat de fotograaf de foto's emotioneel bekijkt en niet fotografisch objectief
                - en je kan nog verder filosoferen over dit thema .......
                maar dan misschien best in een afzonderlijk debat

groetjes,

Dirk
                Een foto met 0 comments daar is natuurlijk nog niet alles over gezegd.
                Dat sommige foto's wat moeilijker liggen dan anderen, begrijp ik, maar dat is volgens mij een reden om extra inspanning te doen. Het heeft een reden dat een foto moeilijker ligt dan een andere. Het zoeken waarom dat zo is, is een goede expeditie in de wereld van de fotografie, waar men veel kan van leren.
                Als iedereen alleen de aangename foto's( ik noem ze "fastfood foto's) gaat beoordelen,
                zal er heel veel talent veloren gaan, door ontmoediging.
                Er zijn foto's waar alles is over gezegd( die met 10-20 en meer comments) Die hebben dan ook geen nood aan comments, maar het zijn die andere die geen of nauwelijks comments krijgen.
                Iedereen kan wel iets bijbrengen hoe miniem zijn kennis ook is, al zeg je maar wat de gevoelens zijn die bij je opkomen, positief of negatief. Gevoelens zijn liegen nooit, ook al gaan die regelrecht tegen de meerderheid in.
                Laat een foto bezinken en ga later terug.

Robby BB
                Minder tijd achter de computer
                Is meer tijd achter de camera

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
                  Een foto met 0 comments daar is natuurlijk nog niet alles over gezegd.
                  Dat sommige foto's wat moeilijker liggen dan anderen, begrijp ik, maar dat is volgens mij een reden om extra inspanning te doen. Het heeft een reden dat een foto moeilijker ligt dan een andere. Het zoeken waarom dat zo is, is een goede expeditie in de wereld van de fotografie, waar men veel kan van leren.
                  Als iedereen alleen de aangename foto's( ik noem ze "fastfood foto's) gaat beoordelen,
                  zal er heel veel talent veloren gaan, door ontmoediging.
                  Er zijn foto's waar alles is over gezegd( die met 10-20 en meer comments) Die hebben dan ook geen nood aan comments, maar het zijn die andere die geen of nauwelijks comments krijgen.
                  Iedereen kan wel iets bijbrengen hoe miniem zijn kennis ook is, al zeg je maar wat de gevoelens zijn die bij je opkomen, positief of negatief. Gevoelens zijn liegen nooit, ook al gaan die regelrecht tegen de meerderheid in.
                  Laat een foto bezinken en ga later terug.

Robby BB
                  Ik ben hier volledig mee akkoord,al zeg je alleen maar je gevoel bij de foto,de fotograaf heeft ook hier iets aan,alles is beter dan geen comment,en sorry aan Goedrobke,maar ik ontdek deze foto nu pas,hij moet aan mijn aandacht ontsnapt zijn .Het is een goede foto,en ik zou de betonblok ook is dit niet van het mooiste,niet weghalen,draagd bij aan de foto,in deze zonder betonblok vind ik het beeld een beetje saaier geworden,geef mij maar de eerste Grtjes Francine
                  Zo veel mensen, zoveel meningen
                  Groetjes Francine

Comment

Ben het ook eens hoor ,
                    Maar toen ik hier net begon durfde ik zelfs niet te antwoorden
                    Bang dat ik voorschut stond
                    grt
                    Pimpeltje
                    Ik fotografeer met mijn gevoel ,zo bereik ik ook mijn doel.
                    Pimpel

Comment

Working...
                    X