Als het om de actie gaat, verwacht ik eigenlijk een scherp zicht op het artikel waarmee
wordt schoongemaakt. Is er ook een bijzondere reden waarom de foto wat scheef staat?
Als het om de actie gaat, verwacht ik eigenlijk een scherp zicht op het artikel waarmee
wordt schoongemaakt. Is er ook een bijzondere reden waarom de foto wat scheef staat?
Je opmerking is terecht. Heb er wat opnames aan besteed doch kreeg "het artikel" maar niet echt in beeld. Staat inderdaad wat schuin. Jij bent een vurig voorstander van alles recht hé
Je opmerking is terecht. Heb er wat opnames aan besteed doch kreeg "het artikel" maar niet echt in beeld. Staat inderdaad wat schuin. Jij bent een vurig voorstander van alles recht hé
Dat is grappig: vanavond voor de maaltijd nog met een oude beroepsfotograaf/kunstenaar
zitten praten over 'recht' in foto's. We zijn het erover eens geworden dat het mag worden
nagestreefd maar dat het streven geen afbreuk mag doen aan de artistieke waarde van de
compositie. In dat kader moet ook voorzichtig worden omgesprongen met
perspectiefcorrectie die zeker niet altijd tot het uiterste moet worden doorgevoerd.
Wellicht bemerkenswaard: het eerste hoofdgebouw (rechthoekig) van De Nederlandsche
Bank aan het Frederiksplein in Amsterdam is door de architect voorzien van etages die
steeds een fractie kleiner zijn dan de onderliggende. Wellicht om een hogere indruk te
vestigen dan de werkelijkheid zou aangeven. Daar moet je zeker oppassen met perspectiefcorrectie.
Persoonlijk zegt mij deze niet zoveel ....alleen maar dat het niet meer te hopen is dat we nog zoiets meemaken in de komende maanden ....
groeten,
deka
There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )
Het leven zoals het is...
Je sneeuw lijkt in ieder geval op sneeuw
Voor mij mocht er iets minder auto en iets meer dame op gestaan hebben. Waarmee ik niet naar onderen toe bedoel maar een beetje meer naar rechts...
Maar dat is de beoordeling van de de man die het "kiekje" maakt.
Mooi van kleur en de beweging op de juiste plaats
Groetjes
Marc
Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)
Ik vind hem heel mooi van compo en kleur, alleen had ik deze ook rechtgezet,een mooie foto van een mooi moment ,voor de fotograaf dan tochGrtjes Francine
Allen bedankt voor jullie visie
De opname is geen hoogvlieger, het is een doodgewone momentopname langs de straat (straatfotografie). Zag deze jongedame naarstig haar dik ondergesneeuwde auto vrijmaken en de hoogte van de sneeuw op het dak sprak me aan - vertelde me iets !
Allen bedankt voor jullie visie
De opname is geen hoogvlieger, het is een doodgewone momentopname langs de straat (straatfotografie). Zag deze jongedame naarstig haar dik ondergesneeuwde auto vrijmaken en de hoogte van de sneeuw op het dak sprak me aan - vertelde me iets !
Begrepen!
Stel je kritieken niet te scherp...
Fujifilm XT20 - Fujinon XF 18-55mm - Fujinon XF 35mm F2.0 - Nissin i60A - Nissin Air 1 commander
Comment