Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Heel leuke reeks. Mooie compo's, goeie scherpte/scherptediepte,...
Alleen bij #2 lijk de witbalans me wat verkeerd. Tenzij het je bedoeling was lijkt het me wat te rood (en te weinig blauw)
Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,... "Casu Consulto - Modo Fac"
Foto 1: Mooi egaal belicht, maar ietske te druk: je hebt 5 hoofdonderwerpen. Het is misschien een suggestie om één van de zeedieren als hoofdonderwerp te nemen (met een groot diafragma) en de rest als "suggestie" te laten (in de onscherpte laten)
Foto 2: Leuk experiment als compositie, doch je witbalans is niet goed.
Foto 3: Derde foto vind ik echt 'lekker'. Bij dit soort composities vind ik het leuk dat de scherpte afloopt in de diepte (ttz: eerste heel scherp, tweede iets minder, derde nog iets minder,... enz.) Mooi!
Fotografie is een heel leuke hobby geworden, maar wel een waar je veel geduld en tijd moet insteken!
Leuk als je dan ook eens wat positieve reacties krijgt
Kijk, ik lust die cuberdons niet echt. Maar die van jou doen je goesting krijgen
De schelpjes en zeesterren doen mij denken aan souvenier winkeltjes, waar je dergelijke dingen kan kopen
Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.
Voor mij met stip de cuberdons ... Compo spreekt me het meeste aan.
Bij foto 1 kan het wel iets worden, maar nu liggen voor mij persoonlijk de schelpen daar maar te ligge ... Een beetje te statisch ... Zandondergrond ware misschien al iets om te proberen ? Of een witte ondergrond met dan hier en daar wat zand tussen ???
Tweede spreekt me minst aan, wellicht wegens ietske te donker ?
groeten,
deka
There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )
Comment