Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Koninklijke tuinen deel 1

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Koninklijke tuinen deel 1

Tijdens de lessen fotografie hebben we verleden jaar de koninklijke tuinen kunnen fotograferen hier een eerste minireeksje.Veel kijkplezier en alle reacties zijn welkom
    Veel groetjes en bedankt voor het kijken Francine

f8,iso200, s1/640,bp27mm

f8, iso200, s1/400, bp36mm

f5,6, iso100, s1/40, bp55mm
    Zo veel mensen, zoveel meningen
    Groetjes Francine

Re: Koninklijke tuinen deel 1

prachtige foto's van een mooie omgeving, de derde vind ik zeer mooi
    GROETJES ROSIE
    Door te fotograferen ben ik anders gaan zien
    panasonic DMC FZ200+DMW-LG 55

Comment

Heel erg bedankt voor je reactie Rosie.Grtjes Francine
      Groetjes Francine

Comment

Mmmm, als ik de foto's zie zou ik zo ook gaan

foto1: ik had geprobeerd om het eerste torentje er anders op te krijgen, nu stoort het me dat het juist onthoofd is.

foto2: had de foto niet beter tot zijn recht gekomen mochten de bloemetje vooraan ook scherp zijn geweest ?

Hand op het hart, ik had waarschijnlijk hetzelfde type foto's gemaakt om me achteraf zelf bovenstaande bedenkingen te maken

ike.
        It's all a matter of perspective.

Comment

Heel mooie foto's van een mooie omgeving Francine.

Tom
          Canon EOS500D - EF-S 18-55 f3.5-5.6 IS - EF 50 f1.8 II - EF 70-300 f4-5.6 iS USM - Canon Speedlite 430EX II
          Mijn Website

Comment

Ik ga hier voor foto 1, mooie en heldere foto.
            Bij 2 vind ik de takken die in het midden staan aan de wolkenhemel wel iet wat storend.
            De weerspiegeling in het water neemt je zo mee naar de andere oever.
            Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

Comment

Francine,

Goh...ik heb het steeds moeilijk met meerdere foto's... Maar ga m'n best doen
              Mijn voorkeur in volgorde: 1-2-3.
              Op foto 1 komt het indrukwekkende gebouw heel mooi tot z'n recht.
              Foto 2 nodigt uit om te wandelen of te picknicken. Denk niet dat onzen "Berten" het zou appreciëren mochten we daar een BBQ-tje houden
              3 Krijg ik niet zinnig op papier...Enerzijds vind ik te veel flou groen boven de scherpe bloemetjes, heb er al zitten mee schuiven, maar zou niet weten hoe te knippen of te verbeteren...
              Maar in z'n totaliteit een mooie serie..

Groetjes
              Marc
              Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Brombeer Bekijk bericht
                Francine,

Groetjes
                Marc
                Van dezelfde mening waardoor je gaat vergelijken en afbreuk doet aan de foto's (al reeds lang aangekaart) ! 1- Goede opname (standpunt), tweede torentje hoeft niet referentie met eerste 2- Opname met sfeer en mooie diepte. De onscherpte op de linkse paasbloemen werkt goed mee doch ik had ze wat minder inbeeld gebracht, meer onderaan in de hoek. 3- Prima opname en knappe scherpte wisseling waardoor je beeld levendiger wordt Had hier ook iets minder van voorste bloemen in kader gebracht Laat maar komen, zeer boeiend !
                Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

Ja ik deel deze meningen
                  maar ik Zwijmel wel weg van de sfeer die in foto 2 hangt
                  En foto 1 is heel mooi en ruim !
                  grt,
                  Pimpeltje
                  Ik fotografeer met mijn gevoel ,zo bereik ik ook mijn doel.
                  Pimpel

Comment

Mooie reeks, ik ga voor 1 en 3.
                    Van nr 3 zou ik onderaan nog iets croppen, maar dat is men eigen visie.
                    Nr 1 helt een beetje naar rechts te zien aan de pilaren en de schoorstenen ( of men ogen)
                    Photography is an art of observation.

Comment

Allemaal bedankt voor de nuttige info,er zitten heel wat dingen in die ik zelf niet had opgemerkt,en inderdaad, het gebouw staat een beetje scheef niets mis met de ogen,Merci voor de opmerkingen en veel groetjes Francine
                      Groetjes Francine

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Brombeer Bekijk bericht
                        Francine,

Mijn voorkeur in volgorde: 1-2-3.
                        Op foto 1 komt het indrukwekkende gebouw heel mooi tot z'n recht.
                        Foto 2 nodigt uit om te wandelen of te picknicken. Denk niet dat onzen "Berten" het zou appreciëren mochten we daar een BBQ-tje houden
                        3 Krijg ik niet zinnig op papier...Enerzijds vind ik te veel flou groen boven de scherpe bloemetjes, heb er al zitten mee schuiven, maar zou niet weten hoe te knippen of te verbeteren...
                        Maar in z'n totaliteit een mooie serie..

Groetjes
                        Marc
                        Nochthans een uitgelezen locatie voor een spetterende BBQ met alle forummedewerkers en - plaatsers! Zou wat geven zeker
                        Groetjes Francine

Comment

Sorry, maar ik blijf een beetje op mijn honger bij deze foto's
                          en wacht met ongeduld op je foto's deel 2, 3 etc... .

ik ben daar vorig jaar ook geweest - inderdaad de moeite !
                          ook 's avonds !
                          en ik ga dit jaar terug o.a. om een aantal foto's opnieuw te maken ...

misschien wel een idee om daar eens een SD te organiseren
                          ( al ik heb wel mijn twijfels of dat in die omgeving mogelijk zou zijn , ... )

Dirk

Comment

Vrees dat dit niet mogelijk zal zijn of je zou eens onze Berten tegen het lijf moeten lopen zodat je het hem in je beste schoolfrans kunt vragen,ha ha.Morgen post ik het volgende minireeksje.Mijn omgeving begint zich te ergeren omdat ik te lang aan de pc zit... Bedankt voor je reactie. Grtjes Francine
                            Groetjes Francine

Comment

Working...
                            X