Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gedumpte flessen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Gedumpte flessen

    Een foto waarbij ik me geconcentreerd heb op de bewerking, dus de foto op zich is misschien niet zo speciaal, maar wat vinden jullie van de bewerking ? Zit die goed ?



    Graag jullie kritieken
    Nikon D90, AF-S DX VR18-105MM + Nikkor AF-S 70-300mm 4.5-5.6 G IF-ED VR + Raynox DCR-150

  • #2
    Re: Gedumpte flessen

    Persoonlijk had ik hem liever in zwart-wit gezien met dit kleurcontrast denk ik,ben er niet zo weg van.T'is proberen en proberen he veel succes nog,grtjes Francine
    Zo veel mensen, zoveel meningen
    Groetjes Francine

    Comment


    • #3
      Re: Gedumpte flessen

      Ik had hem eerst in het zwart-wit geplaatst, maar vond dan dat de kleuren van de flessen te overheersten, dus heb ik de rest ook een zachte tint gegeven.

      mvg Bjorn
      Nikon D90, AF-S DX VR18-105MM + Nikkor AF-S 70-300mm 4.5-5.6 G IF-ED VR + Raynox DCR-150

      Comment


      • #4
        Re: Gedumpte flessen

        De vraag is: waarom heb je de foto bewerkt? Was het orgineel niet goed genoeg? Had je een doel?

        Ik vind persoonlijk dat je moet vertrekken van een goed genomen foto met een plan. Niet dat je lukraak een foto gaat nemen en probeert tot iets te kneden dat wal nog schip raakt. Dat is wat ik er van op maak van je foto en je woordje uitleg erbij.
        www.brunodyserinck.be
        https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

        Comment


        • #5
          Re: Gedumpte flessen

          Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
          De vraag is: waarom heb je de foto bewerkt? Was het orgineel niet goed genoeg? Had je een doel?

          Ik vind persoonlijk dat je moet vertrekken van een goed genomen foto met een plan. Niet dat je lukraak een foto gaat nemen en probeert tot iets te kneden dat wal nog schip raakt. Dat is wat ik er van op maak van je foto en je woordje uitleg erbij.
          ik heb exact hetzelfde idee.

          van een matige foto kan je nooit een goede maken door er effecten op toe te passen.
          Last edited by Control-Z; 11 februari 2011, 09:23. Reden: taalfout

          Comment


          • #6
            Re: Gedumpte flessen

            Hier ben ik het eens mee. Vrijwel alle foto's die een geslaagde bewerking hebben, waren
            ook al geslaagd voor de bewerking.

            Comment


            • #7
              Re: Gedumpte flessen

              Ik begrijp volkomen wat jullie bedoelen.
              Maar zelf vond ik de orgineele niet echt geslaagd, maar wel leuk om mee te werken, wat ik dan ook gedaan heb.
              Het eindresultaat beviel me sterk, maar uiteraard is het geen foto dat al thuishoort in andere topics

              Misschien moest ik de orgineele erbij steken.
              Nikon D90, AF-S DX VR18-105MM + Nikkor AF-S 70-300mm 4.5-5.6 G IF-ED VR + Raynox DCR-150

              Comment


              • #8
                Re: Gedumpte flessen

                Oorspronkelijk geplaatst door Bjorn B Bekijk bericht
                Ik begrijp volkomen wat jullie bedoelen.
                Maar zelf vond ik de orgineele niet echt geslaagd, maar wel leuk om mee te werken, wat ik dan ook gedaan heb.
                Het eindresultaat beviel me sterk, maar uiteraard is het geen foto dat al thuishoort in andere topics
                Je hebt nu zelf toch ook de bevestiging gegeven: de orginele vond je niet geslaagd... wel: 1 ding kan je er mee doen... la poubelle!
                Als ik foto's importeer in lightroom, is dat echt het eerste wat ik doe: weggooien wat niet geslaagd is of waar ik niet tevreden van ben. Gewoon komaf mee maken.
                www.brunodyserinck.be
                https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

                Comment


                • #9
                  Re: Gedumpte flessen

                  Het orgineel zelf heeft niet veel, maar hij heeft wel iets om er iets van te maken. En daarin ben ik denk ik wel geslaagd.

                  Zo is de discussie "in de haven" net hetzelfde, het orgineel is duidelijk niet geslaagd, maar mits wat bewerking kan je het een heel andere look geven, waarin het dan wel geslaagd is.

                  Uiteraard om de perfecte foto te maken, moet het orgineel ook al top zijn met idd duidelijke plannen.

                  Hier nam ik eerlijk gezegd wildweg een foto van, met als resultaat een belabberde foto.
                  Ik weet ook dat dit niet voldoende is om in andere topic's te plaatsen, maar het verschil t.o.v het eindresultaat is een groot verschil, met een heel andere look. Daarom vond ik dat ik toch in men opzet ben geslaagd.

                  Mvg Bjorn
                  Nikon D90, AF-S DX VR18-105MM + Nikkor AF-S 70-300mm 4.5-5.6 G IF-ED VR + Raynox DCR-150

                  Comment


                  • #10
                    Re: Gedumpte flessen

                    Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
                    Je hebt nu zelf toch ook de bevestiging gegeven: de orginele vond je niet geslaagd... wel: 1 ding kan je er mee doen... la poubelle!
                    Als ik foto's importeer in lightroom, is dat echt het eerste wat ik doe: weggooien wat niet geslaagd is of waar ik niet tevreden van ben. Gewoon komaf mee maken.
                    Inderdaad. Als het niet goed is, is het niet goed.
                    Dit is ook een onderdeel uit het proces, leren kijken naar je eigen foto's, kritisch zijn en weggooien. Het kan dan zijn dat je niets meer overhoudt van je shoot, maar so what? Je hebt er dan alvast uit geleerd dat het de volgende keer beter moet.
                    https://www.tinicleemputfotografie.com/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Gedumpte flessen

                      Oorspronkelijk geplaatst door Tini Bekijk bericht
                      Inderdaad. Als het niet goed is, is het niet goed.
                      Dit is ook een onderdeel uit het proces, leren kijken naar je eigen foto's, kritisch zijn en weggooien. Het kan dan zijn dat je niets meer overhoudt van je shoot, maar so what? Je hebt er dan alvast uit geleerd dat het de volgende keer beter moet.
                      Volledig mee eens.

                      Dit is een beetje de "plaag" van digitale fotografie. Foto's trekken erop los en dan achteraf vanalles bijwerken met een of ander programma....(Ik zondigde daar ook aan).

                      Less quantity, more quality.... dat is mijn goede voornemen voor dit jaar...

                      Groeten,

                      Laurent
                      We moeten doen wat we kunnen.... zolang het maar plezant blijft !!!

                      Comment

                      Working...
                      X