Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Een mooi plaatje maar er scheelt precies iets aan,ik weet niet goed wat,misschien te flets van kleur? Ik zal het advies hier moeten laten aan betere commentatoren ,sorry
Waarom zou jij geen goede commentator zijn Francine?
Ik apprecieer ieders mening en hoop dat er nog vele zullen volgen
deze foto is rond de middag getrokken nadat het gans de voormiddag mistig had geweest, vandaar nog de mistige sfeer in de achtergrond.
bedankt voor je reactie
Volgende keer je camerastandpunt zo doen dat je de bovenkant van de bomen mee hebt en dat de ganzen onderaan staan. Ik denk dat je de reflectie van de bomen er ook bij wou hebben, maar dit heeft niet zo goed gewerkt in dit beeld. Ik zou het mistige en de bomen gegaan zijn met de ganzen. Het gaat om keuzes maken: ga ik voor de reflectie, ga ik voor de mist, welke sfeer verkies ik...
Je exif zitten jammer genoeg niet in de foto, dus we kunnen niet zien met welke instellingen je gewerkt hebt.
Weet eigenlijk niet wat ik ervan moet denken, dus ik laat het aan de meer ervaren leden. Ik mis wel wat (zwarte) structuur in de bomen.
Ik denk dat het zo al moeilijk is om een mooie structuur in de bomen te krijgen op die afstand.
En de aanwezige mist belette dat nog meer maar draagt naar mijn bescheiden mening wel bij aan de sfeer op de foto.
Bedankt voor je reactie
Volgende keer je camerastandpunt zo doen dat je de bovenkant van de bomen mee hebt en dat de ganzen onderaan staan. Ik denk dat je de reflectie van de bomen er ook bij wou hebben, maar dit heeft niet zo goed gewerkt in dit beeld. Ik zou het mistige en de bomen gegaan zijn met de ganzen. Het gaat om keuzes maken: ga ik voor de reflectie, ga ik voor de mist, welke sfeer verkies ik...
Je exif zitten jammer genoeg niet in de foto, dus we kunnen niet zien met welke instellingen je gewerkt hebt.
Hey Tini,
Mij was het niet te doen om de reflectie van de bomen
Ik wou in mijn foto ook een stuk van het natuurgebied weergeven waarin de ganzen zich bevonden.
Misschien moet ik dat de volgende keer eens proberen
Dank je voor je reactie
Dit is een sfeeropname waarschijnlijk in een of ander natuurgebied. Zoals Tini zegt : keuzes maken ! De foto leent zich wel uitstekend voor de 1/3 - 2/3 compositie. Zoals nu weergegeven 1/3 boven en dan de weerspiegeling laten (beste optie naar mijn gevoel). Andersom ga je letterlijk de mist ingaan vanwege de witte lucht. Er zit of zat nochtans een goede foto in
Comment