Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Ken je onze belgiumdigital.comFacebook groep al? Dé plaats voor foto's, feedback en aankondigingen!
Veerboot (schaduwen van de foto) selectief wat oplichten, nu komt die niet goed tot zijn recht wegens wat donker.
Je hebt ook nog een stukje 'zonneharp' in je foto. Tof (Ook mogelijks een vlek of een lensflare midden boven)
Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,... "Casu Consulto - Modo Fac"
prachtige lucht en een mooi tegenlichtje.
beetje jammer van je ingenomen camerastandpunt, je onderwerp en de achtergrond lopen nu wat in elkaar over.
zodat er nu bijna niet te zien is, wat nou nog bij de veerpont hoort en wat bij de achtergrond.
tis nu net of de veerpont een immense schoorsteen heeft.
grt,bouk.
Een bijna knappe opname zoals ie is. Goede sfeer en compo. Zoals Saphi al aanhaalde zou ik ook de boot selectief wat oplichten en Bouk heeft mijn inziens ook gelijk betreffende die schoorsteen
Pixxel, ik ken de situatie daar en veel bewegings ruimte voor de compo heb je daar niet.
Voor de rest volg ik graag de anderen hier. Al ben ik er zelf nog niet in geslaagd om iets goed op te lichten
Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.
Bedankt voor de tips, ik zie jullie standpunt, het doen is een paar ander mouwen,
Van PS maar weinig verstand, dus wat zitten knoeien met de schuivertjes, lagen en borsteltjes en Bouk z'en pijp weggetoverd. Het lijkt nu nergens meer op maar ik heb er wel veel lol aan gehad.
Denk dat ik maar eens terug ga voor een nieuwe foto,.....
Belangrijkste is dat je er lol aan hebt; zowel het fotograferen als het bewerken
(ik heb nu ook de juiste tools niet bij, maar heb vlug de hooglichten en de schaduwen wat aangepast met volgend resultaat, de schoorsteen staat er nog, alsook de flare,...)
Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,... "Casu Consulto - Modo Fac"
Comment