Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Control-Z en Mysti, dank voor jullie reacties, 1/25 omdat ik de stabilisatie van de lens aan het testen was met m'n bibber-handen , vind de beweging best wel leuk in foto 1.
Voor de liefhebbers: foto 2 scherper, maar daardoor voor mij wat statischer, kijkt wel wat makkelijker.
Meestal moet een foto scherp zijn of hij is niet geslaagd. Dit is nu een voorbeeld waarbij de scherpte minder doorslaggevend is. De originele post is mooi
Onze ogen, en ons verstand zegt evenwel dat we makkelijker en liever omgaan met scherpe beelden en dus oogt de tweede versie beter. (is technisch ook beter).
Kunstig is de eerste beter
Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,... "Casu Consulto - Modo Fac"
Persoonlijk kies ik voor foto 2 ... de weg van de minste weerstand ??? Als ik ze beiden afwisselend bekijk, heb ik het minst last met foto 2 om te bekijken en is die voor mij ietwat rustiger. Mooie compo.
groeten,
deka
There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )
Wel met de aantekening dat er voor mij bovenaan iets af mag tot de volgende ijzerstaaf in
de rechterbovenhoek terecht komt. Ik houd namelijk niet zo erg van lijnen die een foto
perfect over de diagonaal doorsnijden.
Wel met de aantekening dat er voor mij bovenaan iets af mag tot de volgende ijzerstaaf in
de rechterbovenhoek terecht komt. Ik houd namelijk niet zo erg van lijnen die een foto
perfect over de diagonaal doorsnijden.
Wild- of schapenrooster?
Plaatwerker, dank voor het geven van jouw mening: ik heb jouw voorkeur voor de compo er tussen gezet.
Die diagonaal eruit vind ik beter, maar nu is het beeld wel erg krap geworden.
Dus op naar dit schapenrooster en eens compo's zonder diagonaal van hoek tot hoek proberen te fotograferen. Even wachten op een zonnetje, hier veel regen voorspeld...
Anaisje, G.R., Saphi, Deka, Francine, Edje C, allemaal heel erg bedankt om deze foto's te vergelijken en jullie eerlijke reacties te geven.
Heb geen voorkeur, 1 of 2 of update..... Kunnen mij alle drie bekoren.
Dacht eerst dat het weer een werffoto was van G.R. maar blijkbaar zijn het veeroosters ?
Groetjes
Comment