Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Libelle

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Libelle

    Me eventjes voorstellen.
    Na jaren plaatjes te schieten op goed geluk ben ik onlangs terug in de boeken gekropen en studeer ik fotografie. Dat kruipen mag je best letterlijk nemen want terug studeren als de schooltijd al 25 jaar achter me ligt valt niet altijd even goed mee. Maar we keep on going.
    In plaats van enkel mee te lezen op het forum hier wou ik toch al wat van mijn lucky shots posten want ook uit die commentaren ga ik veel leren. Althans dat hoop ik toch

    Hier dus mijn eerste post.
    Genomen met compact camera Sony DSC-HX5V



    ISO 125
    6,6 mm
    0 EV
    f/4
    1/160

    Laat maar komen die commentaren
    Last edited by sabbeke; 6 maart 2011, 17:23.
    NIkon D7000 * 18 AF-S 18-200 1:3,5-5,6 GII ED * Nikon AF-D 50mm f/1,8 * Nikon AF-S DX VR 85mm f/3.5G ED Micro * Lensbaby * Nikon D70 * AF-S DX Zoom-Nikkor 18-70mm * AF Zoom-Nikkor 70-300mm * Compact Sony DSC-HX5V *

  • #2
    Re: Libelle

    van mij gaat ge niets leren want ik ben nog een tje
    wel laat ik weten als ik het mooi vind , en het is zeer mooi
    zou willen dat ik zoiets ook al kon grt Rosie
    GROETJES ROSIE
    Door te fotograferen ben ik anders gaan zien
    panasonic DMC FZ200+DMW-LG 55

    Comment


    • #3
      Re: Libelle

      hey
      het is een mooi exemplaar ,geen libel ik dacht een bosbeekjuffer, de achtergrond is niet ideaal en misschien wat groter in beeld , ik zou al tevreden zijn als ik het eens zag want hier vind ik ze niet
      grtjs vos

      Comment


      • #4
        Re: Libelle

        Ik denk dat je een heel behoorlijk resultaat neerzet met een compact. Insecten zonder macro lens is nooit het zelfde als met. Deze vergelijking gaat dan ook niet op. Je (?) Libelle, bosjuffer staat van kop tot staart met gelijke scherpte op.
        Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

        Comment


        • #5
          Re: Libelle

          Een hele mooie hoor, en ik denk toch niet helemaal een lucky shot. Je weet toch waar je me bezig bent.
          De kleuren zijn heel goed en ook je beestje staat er lekker scherp op.
          Het is natuurlijk geen macro, maar dat is ook heel moeilijk met een compact.

          Groetjes!
          Stel je kritieken niet te scherp...
          Fujifilm XT20 - Fujinon XF 18-55mm - Fujinon XF 35mm F2.0 - Nissin i60A - Nissin Air 1 commander

          Comment


          • #6
            Re: Libelle

            Oorspronkelijk geplaatst door vos70 Bekijk bericht
            hey
            het is een mooi exemplaar ,geen libel ik dacht een bosbeekjuffer, de achtergrond is niet ideaal en misschien wat groter in beeld , ik zou al tevreden zijn als ik het eens zag want hier vind ik ze niet
            grtjs vos
            Ai, my mistake Vos, maar ik ken dan ook niets van insecten. Ik hoop dat je mijn beginnersfoutje vergeeft
            Als je er eentje of meerdere wil zien kan ik je Château-Larcher aanbevelen in het Franse departement Vienne, regio Poitou-Charentes je ziet er meer bosbeekjuffers dan mensen.

            Bedankt voor de commentaren allemaal.
            Nu durf ik er nog wel eens eentje plaatsen, hopelijk met de juiste titel

            Groetjes,
            Sabrina
            NIkon D7000 * 18 AF-S 18-200 1:3,5-5,6 GII ED * Nikon AF-D 50mm f/1,8 * Nikon AF-S DX VR 85mm f/3.5G ED Micro * Lensbaby * Nikon D70 * AF-S DX Zoom-Nikkor 18-70mm * AF Zoom-Nikkor 70-300mm * Compact Sony DSC-HX5V *

            Comment


            • #7
              Re: Libelle

              sabbeke
              bedankt voor de toelichting maar 't is me wat te ver een fout is het helemaal niet want in de volksmond zijn het allemaal libellen
              grtjs vos

              Comment


              • #8
                Re: Libelle

                Oorspronkelijk geplaatst door vos70 Bekijk bericht
                sabbeke
                bedankt voor de toelichting maar 't is me wat te ver een fout is het helemaal niet want in de volksmond zijn het allemaal libellen
                grtjs vos
                helemaal off topic maar ik kan het niet laten
                Hangt er van af wat je er voor over hebt om een bosbeekjuffer op de gevoelige plaat te zetten hé vos
                groetjes,
                Sabrina
                NIkon D7000 * 18 AF-S 18-200 1:3,5-5,6 GII ED * Nikon AF-D 50mm f/1,8 * Nikon AF-S DX VR 85mm f/3.5G ED Micro * Lensbaby * Nikon D70 * AF-S DX Zoom-Nikkor 18-70mm * AF Zoom-Nikkor 70-300mm * Compact Sony DSC-HX5V *

                Comment


                • #9
                  Re: Libelle

                  Oorspronkelijk geplaatst door sabbeke Bekijk bericht
                  Me eventjes voorstellen.
                  Na jaren plaatjes te schieten op goed geluk ben ik onlangs terug in de boeken gekropen en studeer ik fotografie. Dat kruipen mag je best letterlijk nemen want terug studeren als de schooltijd al 25 jaar achter me ligt valt niet altijd even goed mee. Maar we keep on going.
                  In plaats van enkel mee te lezen op het forum hier wou ik toch al wat van mijn lucky shots posten want ook uit die commentaren ga ik veel leren. Althans dat hoop ik toch

                  Hier dus mijn eerste post.
                  Laat maar komen die commentaren
                  Hallo Sabbeke, een goed gemutste kerel zo te zien (sorry lezen). Welkom en dadelijk toch een knappe opname, dat beloofd Van commentaren kan je inderdaad leren, en je gaat er krijgen. Hopelijk krijgen wij van jou ook commentaren dan wordt het pas interessant en plezant Tot ziens en wederlees !
                  Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                  Comment


                  • #10
                    Re: Libelle

                    Een mooie foto hoor!!Ben zoals jij na 30 jaar terug gaan studeren,dagschool fotografie,de eerste maand nogal afgezien, niet met fotograferen, maar was een analfabeet ivm de pc,kon nog geen mapje maken!!! Met een beetje(veel) oefenen is dat allemaal ok gekomen en heb ik een fantastisch jaar gehad met al die jonge gasten.Verstand op nul en ga ervoor zou ik met veel enthousiasme zeggen Francine
                    Zo veel mensen, zoveel meningen
                    Groetjes Francine

                    Comment


                    • #11
                      Re: Libelle

                      Zo zie je nog meer eens dat het niet het gebruikte materiaal is, maar veeleer de mens aan de knoppekes die het resultaat voor een groot deel bepalen.
                      Prima plaatje onder de omstandigheden. En insecten zijn ook moeilijker te commanderen dan honden, dus is het nemen zoals ze zijn.
                      Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
                      "Casu Consulto - Modo Fac"

                      Comment

                      Working...
                      X