Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

eendjes deel 2

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • eendjes deel 2

    Hier nog een tweetal van een eendjes tijdens een wandeling in de Lommelse Sahara
    is het of


    Camera Model: NIKON CORPORATION (NIKON D70)
    Lens Focal Length: 122,00 mm ()
    Shutter Speed: 1/250 sec
    F-Number: F5,6
    ISO: 200
    Compensation: EV 0/6
    Flash=No Flash




    Camera Model: NIKON CORPORATION (NIKON D70)
    Lens Focal Length: 122,00 mm ()
    Shutter Speed: 1/250 sec
    F-Number: F6,3
    ISO: 200
    Compensation: EV 0/6
    Flash=No Flash



    Tips en comentaar welkom
    Dank voor het kijken

    Mvg,
    Nikon D70, D40, 18-55mm 1:3.5-5.6, 55-200mm1:4-5.6, 70-300mm 1:4-5.6G, Tamron 90mm F 2,8 DI Macro 1:1, SB600...

  • #2
    Re: eendjes deel 2

    Kleur zit goed maar mist nog wat scherpte
    Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

    Comment


    • #3
      Re: eendjes deel 2

      mooi, de eerste heeft mijn voorkeur
      grt Rosie
      GROETJES ROSIE
      Door te fotograferen ben ik anders gaan zien
      panasonic DMC FZ200+DMW-LG 55

      Comment


      • #4
        Re: eendjes deel 2

        ik mis scherpte.
        proberen iets meer door de knieën te gaan.
        ik achtte dit vroeger ook niet nodig (ik was er soms te lui voor) maar het maakt je foto's zoveel mooier dat het zeker de moeite waard is
        een pessimist is een optimist met ervaring.
        Pentax K-5 en een beetje glas (door gegeven aan mijn dochter Lien)
        Pentax k-3II en nog meer glas

        Comment


        • #5
          Re: eendjes deel 2

          probeer het de volgende keer eens door zelf je diafragma te bepalen ipv dat de camera het voor je doet.
          weet niet hoe dat heet bij een Nikon, maar bij een Canon zet je hen dan op AV.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: eendjes deel 2

            De opnames zijn geslaagd In de toekomst letten op de scherpte, op diafragmavoorkeuze werken zoals Bouk aanhaalde (misschien A voor Nikon ?). Een nadien je foto's wat ophelderen en wat contrast proberen toe te voegen. Met wat geduld en oefening kom je er wel. Wij hebben ook moeten leren stappen alvorens we konden lopen
            Kunst is genieten - genieten is een kunst !

            Comment


            • #7
              Re: eendjes deel 2

              Dank voor de comments iedereen
              @martijn1980: volgende keer ga ik het zeker eens proberen om door de knieën te gaan, zou dat die dag ook willen doen hebben maar het niet op gerekend de eendjes te fotograferen, had men mooie kleren, het zand was nat en moest daarna nog gaan eten dus helaas kon ik me niet veroorloven men kleren vuil te maken.

              @bouk: dit ga ik de volgende maal zeker doen het diafragma zelf laten bepalen ipv dat de camera het doet. Dank voor de raap en tip.

              @.R. dank voor de comment als ik tijd heb ga ik eens goed zoeken hoe ik dat best doe met Ps geduld is een mooie deugd in het leven

              allen dank

              mvg,
              Nikon D70, D40, 18-55mm 1:3.5-5.6, 55-200mm1:4-5.6, 70-300mm 1:4-5.6G, Tamron 90mm F 2,8 DI Macro 1:1, SB600...

              Comment


              • #8
                Re: eendjes deel 2

                Oorspronkelijk geplaatst door Verbruggen Bekijk bericht
                Dank voor de comments iedereen
                @martijn1980: volgende keer ga ik het zeker eens proberen om door de knieën te gaan, zou dat die dag ook willen doen hebben maar het niet op gerekend de eendjes te fotograferen, had men mooie kleren, het zand was nat en moest daarna nog gaan eten dus helaas kon ik me niet veroorloven men kleren vuil te maken.

                @bouk: dit ga ik de volgende maal zeker doen het diafragma zelf laten bepalen ipv dat de camera het doet. Dank voor de raap en tip.

                @.R. dank voor de comment als ik tijd heb ga ik eens goed zoeken hoe ik dat best doe met Ps geduld is een mooie deugd in het leven

                allen dank

                mvg,
                je moet niet altijd op je knieen gaan zitten, hurken kan ook al wonderen verrichten en zo maak je je kleren niet vuil
                verder mis ik ook nog een beetje scherpte

                Comment

                Working...
                X