Voor de avondschool moeten wij 5 foto's van stadsgezichten met een rode draad afgeven. Ik heb voor Titus gekozen. Inspiratie heb ik in de Feeling gevonden van een fotograaf die voor 100 euro uw pluche beest fotografeert in Parijs.
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
stadsgezichten met een rode draad (deel 1)
Collapse
X
-
-
Re: stadsgezichten met een rode draad (deel 1)
Mijn voorkeur gaat naar 3
Titus helpt om diepte te geven aan dit beeld
mvg,
eddySmaken verschillen
Comment
-
Geweldig idee, al is het geleend. Het verbindt meteen uw foto's
gr,
Comment
-
inderdaad een leuk idee.
de derde foto heeft voor mij ook de voorkeureen pessimist is een optimist met ervaring.
Pentax K-5 en een beetje glas (door gegeven aan mijn dochter Lien)
Pentax k-3II en nog meer glas
Comment
-
Voor mij 1 en 2 omdat de betrokkenheid van Titus in deze beelden het grootste is. Hij maakt echt deel uit van de omgeving. Bij 3 heb ik dat gevoel veel minder, ik heb meer een 'hij is daar geplaatst voor het beeld' gevoel.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk berichtZoals Tini ook opmerkt:
drie is esthetisch goed, maar een en twee zijn inhoudelijk beter.
één vind ik de beste van compositie.Kunst is genieten - genieten is een kunst !
Comment
-
leuke reeks geworden.
we hadden er op BD vroeger 1 die overal een beertje plaatste!
grt,bouk.wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290
Comment
-
Leuke opdracht in elk geval ... Maar zoals G.R. al aangeeft, zou ik persoonlijk de opdracht anders interpreteren ... maar wie ben ik ???
Ik zou meer gaan in de trand van bv 5 foto's met een speciale deur op, of 5 foto's die je bv telkens in een zelfde opnamestand maakt ( bv 5 keer vogelperspectief of kikvorsperspectief)
of bv 5 keer een foto waar iets van water in voorkomt , of 5 keer een foto waar bv een brug in voorkomt, of 5 keer een foto waar een bepaalde kleur opvallend in voorkomt, of 5 keer een foto waar op de een of andere manier een kruis in voorkomt ? Dan kan je alvast iets aanvangen met foto 1 ... Alhoewel ik een klein beetje moeite heb met het ingenomen standpunt hier ...of of of .... Nu vind ik dat er een beetje teveel aandacht naar het beestje gaat in plaats van naar het stadsgezicht. Bij foto 2 is bv je beestje heel scherp terwijl je " landschap " eigenlijk al niet zo scherp meer is ... Dus dan denk ik dat je hier echt de aandacht naar het beestje wil krijgen en niet naar het landschap ....
Nu, ik ben je leraar niet en 't kan natuurlijk zijn dat je leraar jouw idee ook als rode draad beschouwt ... Hou je ons op de hoogte ? Hopelijks heb ik je de moed niet ontnomen ? Ik probeer alleen maar mijn visie op dit thema te geven.
groeten,
dekaThere is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door deka Bekijk berichtLeuke opdracht in elk geval ... Maar zoals G.R. al aangeeft, zou ik persoonlijk de opdracht anders interpreteren ... maar wie ben ik ???
Ik zou meer gaan in de trand van bv 5 foto's met een speciale deur op, of 5 foto's die je bv telkens in een zelfde opnamestand maakt ( bv 5 keer vogelperspectief of kikvorsperspectief)
of bv 5 keer een foto waar iets van water in voorkomt , of 5 keer een foto waar bv een brug in voorkomt, of 5 keer een foto waar een bepaalde kleur opvallend in voorkomt, of 5 keer een foto waar op de een of andere manier een kruis in voorkomt ? Dan kan je alvast iets aanvangen met foto 1 ... Alhoewel ik een klein beetje moeite heb met het ingenomen standpunt hier ...of of of .... Nu vind ik dat er een beetje teveel aandacht naar het beestje gaat in plaats van naar het stadsgezicht. Bij foto 2 is bv je beestje heel scherp terwijl je " landschap " eigenlijk al niet zo scherp meer is ... Dus dan denk ik dat je hier echt de aandacht naar het beestje wil krijgen en niet naar het landschap ....
Nu, ik ben je leraar niet en 't kan natuurlijk zijn dat je leraar jouw idee ook als rode draad beschouwt ... Hou je ons op de hoogte ? Hopelijks heb ik je de moed niet ontnomen ? Ik probeer alleen maar mijn visie op dit thema te geven.
groeten,
deka
Als voorbeeld haalde ze volgende voorbeelden aan van leerlingen die dit gedaan hadden: 5 weerspiegelingen in een plas water van kerktorens, 5 deurknoppen (met straatbeeld), iemand had een meeuw gevolgd, iemand anders een persoon.
In de klas hoorde ik cursisten al zeggen dat ze standbeelden, bruggen, kerken gingen doen, dus die vielen voor mij af.
Ik had ook maar 14 dagen den tijd en dan is't ni gemakkelijk om er een middagje voor uit te trekken als je gaat werken, avondschool doet en in weekend ook moet werken.
Ik heb hier gisteren nog toffe foto's gezien van fietsen, dat had ook nog een leuke rode draad geweest.
Ik post nog een deel 2, geef aub jullie mening welke je zelf zou kiezen om af te geven. Ik vind de redeneringen heel boeiend en leerrijk. Ben benieuwd wat ook de leerkracht zal zeggen over mijn rode draad.Nikon D90/16-85mmVR/50mm1.4/105mm2.8 micro/sb-900/70-210mm/Panasonic Lumix TZ7/ Manfrotto 1 en 3-poot
Comment
-
Comment