Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

portretjes.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• portretjes.

Graag uw reactie.

Re: portretjes.

vind de belichting niet geslaagd hoor.
    te donker aan 1 kant, zeker bij de eerste.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Al goed dat je hier gelet hebt op een neutrale achtergrond voor je portretten. Je hebt volgens mij ook gebruik gemaakt van invallend raamlicht ? Dat is ook al een goed idee op zich. Alleen moet je er natuurlijk wel op letten dat er voldoende licht is ... Hier zijn de gezichten voor mij persoonlijk wat te donker aan de rechterkant. Eventueel indien dit technisch mogelijk is, je model een iewat andere houding laten aannemen zodat er meer invallend raamlicht kan invallen op de gezichten ... Bij foto 3 vind ik het wel een mooi standpunt dat je ingenomen hebt tov het model.
      Zeker niet opgeven en heel veel kijken waar je natuurlijk licht kan gebruiken.
      groeten,
      deka
      There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
        vind de belichting niet geslaagd hoor.
        te donker aan 1 kant, zeker bij de eerste.
        grt,bouk.
        Hoi Bouk, bedankt voor uw eerlijke reactie en ja u hebt gelijk maar ik wauw eens experimenteren met 1 flitser (ik heb er dus maar ene) en zonder reflector scherm (omdat ik die ook niet heb) maar heb je hebt volkomen gelijk.
        Mvg,Panch.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door deka Bekijk bericht
          Al goed dat je hier gelet hebt op een neutrale achtergrond voor je portretten. Je hebt volgens mij ook gebruik gemaakt van invallend raamlicht ? Dat is ook al een goed idee op zich. Alleen moet je er natuurlijk wel op letten dat er voldoende licht is ... Hier zijn de gezichten voor mij persoonlijk wat te donker aan de rechterkant. Eventueel indien dit technisch mogelijk is, je model een iewat andere houding laten aannemen zodat er meer invallend raamlicht kan invallen op de gezichten ... Bij foto 3 vind ik het wel een mooi standpunt dat je ingenomen hebt tov het model.
          Zeker niet opgeven en heel veel kijken waar je natuurlijk licht kan gebruiken.
          groeten,
          deka
          Hoi Deka, deze foto’s zijn na middernacht genomen in onze woonkamer met als enige lichtbron mijn SB900 en statiefje met paraplu, poging tot een soort van low-key oké niet geslaagd maar ik vond de foto’s wel mooi, nogmaals bedankt voor uw reactie.
          Mvg,Panch.

Comment

Pancho, zoals ik je al eerder aanraadde, zet je diafragma eens wat meer open
            https://www.tinicleemputfotografie.com/

Comment

Working...
            X