Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Een verhaal

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Een verhaal

Alvast bedankt voor het kijken en de reacties, hoop dat ze bevallen.

Exposure 0.125 sec (1/8)
    Aperture f/5.0
    Focal Length 34 mm
    ISO 200

Exposure 0.4
    Aperture f/5.3
    Focal Length 44 mm
    ISO 100

Exposure 1/40
    Aperture f/3.5
    Focal Length 18mm
    ISO 200

Re: Een verhaal

Mij bevallen dit soort foto's wel. Zeker in zw/w versie
    Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

Comment

De laatste is een steengoeie karakterfoto.
      De eerste zou dit ook kunnen zijn, maar daar heb je te weinig gelaten aan de de onderkant en te veel aan de bovenkant en de linkerkant, al is het niet veel...

Groetjes,

Mysti
      Stel je kritieken niet te scherp...
      Fujifilm XT20 - Fujinon XF 18-55mm - Fujinon XF 35mm F2.0 - Nissin i60A - Nissin Air 1 commander

Comment

Hallo,

Mooie reeks.

Bij foto 2 had ik meer scherptediepte mooier gevonden (Beide ogen scherp) maar dat is persoonlijk smaak.

Groeten,

Laurent
        We moeten doen wat we kunnen.... zolang het maar plezant blijft !!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Barkingfangio Bekijk bericht
          Bij foto 2 had ik meer scherptediepte mooier gevonden (Beide ogen scherp) ...
          Meer scherptediepte... misschien, maar ik zie geen van beide ogen scherp. En dat heeft meer met bewegingsonscherpte (exposure 0.4) te maken dan met dof.

Foto3: als je te dicht bij staat voor een portret en bijgevolg naar de korte brandpuntsafstand van je lens moet gaan (18mm in dit geval) geeft dit soms weinig flatterende vervorming van het gezicht... neus lijkt dan vaak te groot in verhouding tot de rest van het gezicht. Alhoewel dit niet heel hard opvalt in deze foto, denk ik dat hij er toch wat last van heeft.

Foto1: deze vind ik heel goed . Misschien dat er inderdaad iets meer ruimte onderaan had mogen zijn, maar vind hem zo ook al knap, ook een goede omzetting.

Grtz,
          Peter
          Canon EOS 550D - Tamron 17-50mm f/2.8 XR Di II VC - Canon EFS 55-250mm - Tamron 90mm f/2.8 DI Macro 1:1

Comment

Sluit me aan bij voorganger wat betreft de vervorming van foto 3.
            Foto 1 is ok, maar ik vermoed dat foto 1 nog ietske meer in zijn mars kon hebben, mocht je nog meer gegaan zijn voor enkel het gezicht met de baard. Je zou dan misschien ook nog meer het spel van de getaandheid kunnen gebruiken ?
            Foto 2 vind ik wel goed kwa compo ... Over twee of één oog scherp , spreek ik me niet uit. Voor sommige een must om de twee ogen scherp te hebben, voor andere dan weer voorkeur voor één oog scherp.
            groeten,
            deka
            There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

Comment

mooie karaktervolle portretten, goed sprekend zo in zwart-wit , maar ik zie foto 2 niet???

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fena Bekijk bericht
                mooie karaktervolle portretten, goed sprekend zo in zwart-wit , maar ik zie foto 2 niet???
                ook mjn ervaring.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Ook spijtig dat je in foto nr 1 wat weinig beeld hebt onderaan,het had juist andersom moeten zijn,nr 2 is ook voor mij niet zichtbaar, nr drie vind ik mooi hoor maar ik zou zorgen voor een wat hogere sluitertijd Grtjs Francine
                  Zo veel mensen, zoveel meningen
                  Groetjes Francine

Comment

Working...
                  X