Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Raar beestje

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Raar beestje

Ik ga voor foto 3 ... Knappe kleuren en compo. Geeft me het gevoel dat we hier met iets " rubberachtigs " te doen hebben dat allerlei grillige vormen kan aannemen en iets dat precies van binnen uit verlicht wordt.
    groeten,
    deka
    There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

Comment

knap gedaan die kleuren vind ik prachtig
      grt Rosie
      GROETJES ROSIE
      Door te fotograferen ben ik anders gaan zien
      panasonic DMC FZ200+DMW-LG 55

Comment

3 mooie opnames, maar mijn voorkeur gaat uit naar de 3de

groetjes
        renske

Comment

Kan niets zinnigs toevoegen aan hetgeen reeds geschreven werd.
          Het is makkelijk om Animalshot bij te treden...maar het is wel zo dat het beestje in z'n lengterichting volledig scherp had moeten zijn.
          De natuur is toch mooi hé? Knap van kleur en de bewuste scherpte.

Groetjes
          Marc
          Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

Comment

Ik zal dan wel alleen niet zo'n fan zijn van deze wel heel beperkte dof. Het diertje heeft zo'n mooie kleurtjes en streepjes op z'n lijfje die nu niet uitkomen door die beperkte dof. Nu is enkel zijn kopje scherp terwijl z'n lijfje ook in de schijnwerpers mag staan.
            https://www.tinicleemputfotografie.com/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door padeveje Bekijk bericht
              uw dierenarts is precies niet goed op de hoogte
              het beestje is zoals ik hier al zei een ligusterpijlstaartvlinder en komt vooral voor op Liguster, sering, gewone es, sneeuwbes, gelderse roos, moerasspirea en vlier.
              Dat zou veel verklaren want deze heb ik wel allemaal in de tuin,bedankt voor de toelichting.Grtjes Francine
              Zo veel mensen, zoveel meningen
              Groetjes Francine

Comment

Bedankt iedereen voor jullie reactie,ik heb wel een vraagje,kan iemand mij vertellen hoe ik dat beestje helemaal scherp had kunnen krijgen?Een andere lens,ander diafragma, flits,afstand tot mijn beestje veranderen,of gewoon scherpstellen op het lijfje?Ik heb geprobeerd het beestje zo groot mogelijk voor te stellen in de eerste foto maar t'was inderdaad veel beter scherp geweest. De tweede foto was eerder bedoeld het mondje in detail te krijgen.Alvast bedankt voor eventuele tips! Francine
                Groetjes Francine

Comment

Francine,
                  Zijn die vanop statief? Want 1/8 is kan/zal leiden tot onscherpte door je eigen bewegingen. Vast hand helpt, maar toch....
                  Hoever stond je van dat beestje af? Met een 200mm op F8 heb je op 50cm maar ongeveer een 15mm zone scherp. Misschien een hoger F-getal nemen (Hoewel een je lens waarschijnlijk wel best presteert op F8)
                  Flitsen kan, maar 'k zou off-camera flits gaan en diffusen of geen reflecties op de rups te krijgen.
                  Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
                  "Casu Consulto - Modo Fac"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door padeveje Bekijk bericht
                    uw dierenarts is precies niet goed op de hoogte
                    het beestje is zoals ik hier al zei een ligusterpijlstaartvlinder en komt vooral voor op Liguster, sering, gewone es, sneeuwbes, gelderse roos, moerasspirea en vlier.
                    De dierenarts is gedeeltelijk wel op de hoogte, want de ligusterpijlstaart is inderdaad een nachtvlinder (mot).
                    Heb al een paar zo'n exemplaren in onze tuin aangetroffen.
                    Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

De camera stond op de grond,en ik op mijn buik er achter ha ha,.Ik stond zo dicht als ik kon om te kunnen scherpstellen,en ik denk dat hier mijn fout ligt als ik je uitleg lees,misschien dat die 1/8 er toch ook voor iets tussen zit dat is lang he.Heel erg bedankt voor je uileg ben nu al een stuk wijzer geworden.Grtjes Francine
                      Groetjes Francine

Comment

raar maar mooi beestje toch hé

Comment

'k zal ook nen keer in up tuin op m'n buik komen liggen. 'k Blijf dat kleurrijk kruipertje fotogeniek vinden
                          Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
                          "Casu Consulto - Modo Fac"

Comment

Working...
                          X