Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lichtplan Gent

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Lichtplan Gent

Enkele opnamen op het lichtfestival in Gent. Bedoeling was om niet de meest spectaculaire verlichting te fotograferen maar gebouwen en monumenten met een mooie sfeer in combinatie met de speciale verlichting. Hoop dat dit geslaagd is ?

Gerechtsgebouw.

Wattman tram

Belfort

Bedankt voor het kijken.
    Photography is an art of observation.

Re: Lichtplan Gent

ik vind de tweede er echt tussenuit springen, zowel qua sfeer die wordt weergegeven (duidelijk lekker fris weertje - de schouders zijn allemaal wat opgetrokken), mooi het licht van de voorbijrijdende tram ingwerkt, scherpte, ... knappe plaat.

op de eerste mis is wat scherpte bovenaan het gebouw, en bij de laatste verdwijnt de toren zo een beetje in de nacht.

groeten
    Maarten

Comment

Hey Pixxel,

De tweede vind ik het beste qua belichting.
      Van het oud justitiepaleis heb ik de indruk dat noch Hypoliet Metdepenningen noch het paleis zelf helemaal scherp zijn. (Maar zit momenteel wel op een klein laptopken....)
      Maar als het je te doen was om de sfeer weer te geven is je dat goed gelukt.

Groetjes
      Marc
      Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

Comment

De tweede vind ik een heel mooie en sfeervolle foto!
        De eerste vind ik niet zo heel speciaal qua sfeer en de laatste lijkt me iets te veel belicht...
        Stel je kritieken niet te scherp...
        Fujifilm XT20 - Fujinon XF 18-55mm - Fujinon XF 35mm F2.0 - Nissin i60A - Nissin Air 1 commander

Comment

Mysti, kan je voor nr. 3 iets meer toelichting geven, bedoel je de hooglichten of de ganse foto ? Heb enkel de witbalans wat bijgesteld met LR en lenscorrectie maar de belichting kan aan men scherminstellingen liggen.
          Bedankt.

Comment

Pixxel, ik ben nog mee aan het genieten
            Over licht en donker ga ik zwijgen, lig daar zelf mee in de knoop. Het kan gezichtsbedrog zijn, maar helt het Belfort niet lichtjes naar rechts?
            Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

Comment

Dat licht en donker is een moeilijke, er hangt veel af van de monitor instellingen.
              Het Belfort zou moeten rechtstaan, uitlijning op raster.
              Bedankt voor de reactie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pixxel Bekijk bericht
                Dat licht en donker is een moeilijke, er hangt veel af van de monitor instellingen.
                Het Belfort zou moeten rechtstaan, uitlijning op raster.
                Bedankt voor de reactie.
                Het belfort zou moeten recht staan, heb het met lenscorrectie horizontaal uitgelijnd en is toch een kleine correctie gebeurd waardoor de toren rechter staat. Er is niet zoveel verschil maar je merkt het, indien je het wil stuur ik het door in een privee bericht of hier als update

groeten
                Renée

Comment

OK, bedankt Renée. Ik zie geen verschil maar het zal wel aan men ogen liggen, oud worden hé,....

Comment

Ik bedoel niet een bewerking, maar echt de belichting tijdens het nemen van de foto. Ik denk dat je gerust één tot twee stops minder kon belichten, hetzij via je diafragma, hetzij via je sluitertijd...
                    Stel je kritieken niet te scherp...
                    Fujifilm XT20 - Fujinon XF 18-55mm - Fujinon XF 35mm F2.0 - Nissin i60A - Nissin Air 1 commander

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pixxel Bekijk bericht
                      OK, bedankt Renée. Ik zie geen verschil maar het zal wel aan men ogen liggen, oud worden hé,....
                      ofwel toch aan de mijne want die worden volgende maand geopereed maar het heeft niet zoveel belang of hij nu recht of scheef staat de foto is wel goed hé
                      groetjes
                      Renée

Comment

Voor mij 1 en 2 ! Twee beelden die leven, waar sfeer en beweging in zit en voor mij nog goed belicht zijn ook in hun omstandigheden De toren lijkt precies een bominslag gekregen te hebben doch brengt verwarring in de opname.
                        Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

Mysti, even nog een update geplaatst met lagere belichting, softwarematig natuurlijk. Wat voorbij is is voorbij.... Misschien is het zo beter ?

Persoonlijk vind ik het wel te donker.

Comment

Pixxel, wel niet op deze speciale dagen maar het Belfort heeft gewoonlijk zo al meer licht dan in je update. Ik denk dat je eerste iets meer de werkelijkheid weer gaf, al was ik daar nu niet bij. Gent is niet voor niets de lichtstad
                            Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

Comment

Working...
                            X