Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Horseballmatch

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Horseballmatch

Naast de fotografie is mijn ander passie paardrijden en paardesport.Ik heb het hier dan ook niet kunnen laten om een poging te doen deze moeilijke en spectaculaire discipline in beeld te brengen.Dit zijn de eerste 3 beelden van een minireportage.Voor mezelf was het de bedoeling om het meevolgen onder de knie te krijgen.Met een gewoon kitlensje en zonder statief was dat een hele uitdaging.Ik besef ook wel dat de foto's verre van perfect zijn,maar alle tips ter verbetering zijn welkom en van harte bedankt voor het kijken
    Grtjes Francine
    foto 1: Gereedmaken van de piste
    foto 2: Bespreken van de tactiek
    foto 3: Begin van de match
    Exif:
    f 4.5 tot 5; s1/60,Iso 800
    bp foto 1: 146 mm
    bp foto 2: 18 mm
    bp foto 3: 35 mm
    Zo veel mensen, zoveel meningen
    Groetjes Francine

Re: Horseballmatch

Is niet makkelijk hé Francine? Fotograferen in een overdekte manege met kunstlicht.
    Heb het ook al geprobeerd (Westernriding) en de meeste waren voor de prullebak.
    Je tweede vind ik de beste van de drie.
    De eerste zegt me niet veel en vind hem wat rommelig. 'k Weet niet goed wat je wilt tonen.
    Bij de derde had ik toch geprobeerd door de iso nog een stuk op te trekken aan een kortere sluitertijd te komen.
    Volgende keer wachten tot ze buiten spelen

Groetjes
    Marc
    Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Brombeer Bekijk bericht
      Is niet makkelijk hé Francine? Fotograferen in een overdekte manege met kunstlicht.
      Heb het ook al geprobeerd (Westernriding) en de meeste waren voor de prullebak.
      Je tweede vind ik de beste van de drie.
      De eerste zegt me niet veel en vind hem wat rommelig. 'k Weet niet goed wat je wilt tonen.
      Bij de derde had ik toch geprobeerd door de iso nog een stuk op te trekken aan een kortere sluitertijd te komen.
      Volgende keer wachten tot ze buiten spelen

Groetjes
      Marc
      De uitdaging was om het eens binnen te proberen, maar durfde niet hoger gaan met mijn iso omwille van het vele ruis dat ik dan he met mijn toestel.En de eerste dat die rommelig is daar kan ik inkomen,die staat er in als opener van het verhaaltje Maar bedankt voor het kijken en je raad.Grtjes Francine
      Groetjes Francine

Comment

Ik denk dat het kunstlicht ook al geen geschenk was. Ik ga hier ook voor foto 2 is de beste uit de reeks. Bij foto 3 trekt de ruiter met nr. 2 en de bal mijn aandacht door de beweging er in, ruiter 1 krijgt zo niet de aandacht die jij hem wou geven denk ik door op hem scherp te stellen.
        Een verdienstelijke poging om een minder gekende sporttak in beeld te brengen.

Pff..... wat een moeilijke
        Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

Comment

HEEEEL moeilijke, maar 2 en 3 is voor mij geslaagd. 1 vind ik niks door de rode wazige balustrade aan de linkse kant, crop die er even af.
          Vooral nr 2,
          Photography is an art of observation.

Comment

Voor mij ook foto 2. foto 1 is wat rommelig, maar dat zal wel de werkelijkheid zijn.
            Foto 3 is een moeilijke hoor ... Weinig licht, beweging en actie ... Eentje waar je veel kan op oefenen en eentje waar de factor geluk toch in mijn ogen ook wel een rol bij speelt.
            groeten,
            deka
            There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

Comment

ook es gadaan in meulebeke?
              't was buiten toen
              nikon stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
                ook es gadaan in meulebeke?
                't was buiten toen
                Ik zal dat zeker buiten nog eens gaan proberen,dat moet wel beter te doen zijn, veel proberen zal de boodschap zijn denk ik,in elk geval aan iedereen bedankt voor de reactie Groetjes Francine
                Last edited by Francine Versluys; 2 februari 2011, 22:33.
                Groetjes Francine

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door deka Bekijk bericht
                  Voor mij ook foto 2. foto 1 is wat rommelig, maar dat zal wel de werkelijkheid zijn.
                  Foto 3 is een moeilijke hoor ... Weinig licht, beweging en actie ... Eentje waar je veel kan op oefenen en eentje waar de factor geluk toch in mijn ogen ook wel een rol bij speelt.
                  groeten,
                  deka
                  Je mag er zeker van zijn dat de factor geluk hier een heel grote rol speelt,die paarden gaan razendsnel ! T"is een echte uitdaging maar het nog eens proberen dat doe ik zeker. Bedankt voor de reactie. Grtjes Francine
                  Groetjes Francine

Comment

Zoals herhaaldelijk al gemeld, beweging is niet vanzelfsprekend ! Vind deze opnamen 1) als verhaal goed geslaagd en 2) knappe belichting en scherp. Voor mij "de actie" omdat aan stilstaande fases weinig te beleven valt en veel gemakkelijker zijn van opname
                    Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

1 zegt ook niet zoveel voor mij.
                      De derde vind ik mooi, alleen de bewegingsonscherpte is voor mij net iets té veel. Maar als je binnen moet fotograferen heb je, met een kitlensje, meestal niet veel te kiezen qua sluitertijd

Tom
                      Canon EOS500D - EF-S 18-55 f3.5-5.6 IS - EF 50 f1.8 II - EF 70-300 f4-5.6 iS USM - Canon Speedlite 430EX II
                      Mijn Website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tom M Bekijk bericht
                        1 zegt ook niet zoveel voor mij.
                        De derde vind ik mooi, alleen de bewegingsonscherpte is voor mij net iets té veel. Maar als je binnen moet fotograferen heb je, met een kitlensje, meestal niet veel te kiezen qua sluitertijd

Tom
                        Wat bedoel je met "een kitlensje" in relatie met "kiezen qua sluitertijd" Tom ? Kan je hier niet goed volgen - maar kan nog komen hé
                        Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

Moeilijke situaties.
                          Bij de tweede toch mooi resultaat

greetz
                          Cheeta
                          Light travels faster than sound. This is why some people appear bright, until you hear them speak.
                          flickr

Comment

Working...
                          X