Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Hele sterke compo!
Ook de kleuren vind ik tof en doen inderdaad een aankomende lente vermoeden.
Maarrrrr.... er ontbreekt geloof ik wat scherpte Pimpeltje. Focussen meid!
Groetjes,
Mysti!
Stel je kritieken niet te scherp...
Fujifilm XT20 - Fujinon XF 18-55mm - Fujinon XF 35mm F2.0 - Nissin i60A - Nissin Air 1 commander
Ik vind zelf de eerste mooier en zachter hoor !
Mijn exif is en daar ligt het aan !!!
f5/6
1/1000
ISO 400 En daar heb ik geen erg in gehad om hem naar 100 ISO te zetten
18 mm
toch bedankt voor jullie reactie
grt,
Pimpeltje
Ik fotografeer met mijn gevoel ,zo bereik ik ook mijn doel.
Pimpel
Tsja, z je ziet in de tweede dat de verscherping eerder softwarematig is gedaan. De combinatie ISO en diafragma nekken je hier helaas. Maar geen probleem, nu heb je een reden om nog eens terug te gaan naar dit mooie plekje!
Stel je kritieken niet te scherp...
Fujifilm XT20 - Fujinon XF 18-55mm - Fujinon XF 35mm F2.0 - Nissin i60A - Nissin Air 1 commander
Tsja, z je ziet in de tweede dat de verscherping eerder softwarematig is gedaan. De combinatie ISO en diafragma nekken je hier helaas. Maar geen probleem, nu heb je een reden om nog eens terug te gaan naar dit mooie plekje!
Ja de volgende keer let ik beter op scherpte diepte f 16 had makkelijk gekund er was licht voldoende
bedankt voor je reactie ,
grt,
Pimpeltje
Pimpel
Compo en kleuren vind ik ok, ik vind alleen de eerste foto beter omdat hij daar in het 'struikgewas' iets zachter is. Bij de tweede foto komt dat, in mijn ogen dan, niet zo natuurlijk meer over.
Tom
Canon EOS500D - EF-S 18-55 f3.5-5.6 IS - EF 50 f1.8 II - EF 70-300 f4-5.6 iS USM - Canon Speedlite 430EX II Mijn Website
mooie compo en kleuren
persoonlijk vind ik nr 1 de mooiste, niet zo heel scherp maar nr 2 vind ik te hard
miss ben ik verkeerd maar ben dan ook maar een beginnertje
Dank je wel voor jullie reactie en je hebt het kunnen lezen dat ik dezelfde mening heb
Nummer 1 is mooi en zacht scherp is niet altijd even mooi
grt
Pimpeltje
Pimpel
Goed van comp en licht. Over de rest is alles reeds gezegd. Steeds eerst je instellingen controleren !
Raymond daar heb jij absoluut gelijk in dus een tik om mijn oren heb ik wel verdiend
Maar weer een nieuwe les voor de lente en de Zomer daar geld weer een nieuwe regel ( mede door het vele licht )
Dank je wel voor je reactie
grt,
Pimpeltje
Pimpel
=Pimpeltje: dus een tik om mijn oren heb ik wel verdiend
Billenkoek zul je bedoelen. Tot je kaakjes bloedrood worden van schaamte. En daarna net
genoeg pijn doen om het je voor altijd te herinneren.
Voor zover ik weet krijg je hier alleen nog een tik rond de oren als je andermans materiaal
begeert. En foto's plaats die van iemand anders zijn. Wel een mooie foto.
Billenkoek zul je bedoelen. Tot je kaakjes bloedrood worden van schaamte. En daarna net
genoeg pijn doen om het je voor altijd te herinneren.
Voor zover ik weet krijg je hier alleen nog een tik rond de oren als je andermans materiaal
begeert. En foto's plaats die van iemand anders zijn. Wel een mooie foto.
hahaha ,
Nee andermans spullen of foto's pikken en of plaatsen daar heb ik geen behoefte aan
Maar een beetje opletten dat moet toch kunnen
bedankt voor je reactie en je gevoel voor Humor
grt,
Pimpeltje
Pimpel
Comment