Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Strandvisser

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Strandvisser

Vorige lente genomen, maar spijtig genoeg intussen niets gepost. Hopelijk lukt het me nu om wat actiever te zijn hier.
    Is het wat?

Alvast bedankt voor het kijken en commentaar.

Re: Strandvisser

zeer mooie foto's, amai en dat bootje op de achtergrond zo scherp
    GROETJES ROSIE
    Door te fotograferen ben ik anders gaan zien
    panasonic DMC FZ200+DMW-LG 55

Comment

Mooie reportagereeks
      Goed de atributen van het beroep er bij geplaatst (inclusief de boot op de achtergrond)
      Scherpte op de visser op 2 en 3 kon een tikkeltje beter.
      Vraag me ook af wat het zou geven met ietsje meer contrast...
      https://www.tinicleemputfotografie.com/

Comment

mooie en overzichtlelijke reeks.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Ik vind dit mooi in beeld gebracht
          Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

Comment

Mooi met absolute voorkeur voor nummer 1 , gevolgd door nummer 3.
            Nummer 2 vind ik de minste van je reeksje, ik denk omdat het bootje en de visser te dicht bij mekaar staan...
            Stel je kritieken niet te scherp...
            Fujifilm XT20 - Fujinon XF 18-55mm - Fujinon XF 35mm F2.0 - Nissin i60A - Nissin Air 1 commander

Comment

nr 1 en nr3 voor mij het contrast vind ik goed het moet voor mij niet meer zijn,mooiHet was misschie nog iets beter geweest als de horizon in nr 1 op 1/3 van het beeld was geplaatst
              Zo veel mensen, zoveel meningen
              Groetjes Francine

Comment

Hartelijk dank iedereen voor de bemoedigende reacties. Bedankt ook om de aandacht te trekken op de 1/3 horizon van nr 1, ik had het zelf niet gemerkt en wijzigen kan niet want ik heb niet meer lucht. Bij het maken van de foto's had ik eigenlijk alleen oog voor de visser niet niet echt voor de plaats van de boot, maar ik probeer in de toekomst ook rekening te houden met de achtergrond. Bedankt voor de bemerkingen.
                Groetjes

Comment

Inderdaad, mooie reeks... met voor mij duidelijk de eerste als voorkeur.

Ik zie dat je alle drie de foto's genomen hebt met een relatief hoge sluitertijd : van1/500 tot 1/800 terwijl er toch nergens echt hoge snelheid was. Ik zou dat eens proberen met bijv. 1/200 en een kleiner diafragma (hoger cijfer). Het zou je scherptediepte en kleuren waarschijnlijk ten goede komen... laat de profs me tegenspreken indien ik het fout heb.

Mvg, Quattra

Comment

Ik heb de voorkeur voor nummer 2, drie vind ik iets minder en 1 heb ik ook een beetje men twijfels. Ik vind de compositie van #1 mooi maar toch mis ik daar iets. Ik denk dat die er beter uikwam vanuit een lager standpunt, meer lucht dus en meer diepte.

Groeten David
                    Photography is a way to see the world in detail.
                    Fotograaf op rust

Comment

Quattra, als beginner had ik er geen idee van dat ook kleuren beter zouden worden van een kleiner diafragma, dat ga ik zeker eens uittesten.

Corre en Quattra, dank voor de reactie.
                      Groeten, Greta

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gosia Bekijk bericht
                        Hartelijk dank iedereen voor de bemoedigende reacties. Bedankt ook om de aandacht te trekken op de 1/3 horizon van nr 1, ik had het zelf niet gemerkt en wijzigen kan niet want ik heb niet meer lucht. Bij het maken van de foto's had ik eigenlijk alleen oog voor de visser niet niet echt voor de plaats van de boot, maar ik probeer in de toekomst ook rekening te houden met de achtergrond. Bedankt voor de bemerkingen.
                        Groetjes
                        De horizon op 1 ligt toch goed zo? De nadruk komt met jouw gekozen standpunt echt te liggen op de visser en zijn net. De horizon is hier ondergeschikt aan. Mocht je je horizon lager gelegd hebben, zou hij te dicht bij de visser komen en wel beginnen storen
                        https://www.tinicleemputfotografie.com/

Comment

Bedankt Tini voor de positieve reactie, zo zie je maar dat smaken erg verschillen en ieder iets anders belangrijk vindt.
                          Groetjes,
                          Greta

Comment

Mooie foto's en het doet mij denken aan Griekenland ,
                            Daar zijn ze ook altijd met hun nette bezig
                            Prachtig uitgebeeld hoor !
                            grt,
                            Pimpeltje
                            Ik fotografeer met mijn gevoel ,zo bereik ik ook mijn doel.
                            Pimpel

Comment

Thx Pimpeltje, maar 't is in Oostende hoor!

Comment

Working...
                              X