Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Begin van de winter

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Begin van de winter

Het is al eventjes geleden dat ik nog iets heb geplaatst (te weinig tijd), maar wat vinden jullie hiervan?

[IMG][/IMG]

Camera Model: Canon (Canon EOS 40D)
    Lens Focal Length: 23,00 mm (0-0 mm)
    Shutter Speed: 1/40 sec
    F-Number: F22,0
    ISO: 200
    Compensation: EV -1/3
    Go with the flow

Re: Begin van de winter

Een uiterst mooi wintertafereeltje. Mijn scherm begint er spontaan van te rillen...
    Stel je kritieken niet te scherp...
    Fujifilm XT20 - Fujinon XF 18-55mm - Fujinon XF 35mm F2.0 - Nissin i60A - Nissin Air 1 commander

Comment

Ik vind 'm heel mooi maar ik mis toch wel een beetje licht hier. Het kan persoonlijke smaak zijn maar een beetje meer licht gaat de foto veel meer tot z'n recht laten komen.

grts
      Samen een dagje op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg.

Comment

knap!

Comment

compo is mooi, maar de boel is veel te grijs.
          en dan ook nog een grijs kaderke, wat het toch al grijze beeld nog eens extra benadrukt.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Kan het wel smaken
            Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Edje C Bekijk bericht
              Ik vind 'm heel mooi maar ik mis toch wel een beetje licht hier. Het kan persoonlijke smaak zijn maar een beetje meer licht gaat de foto veel meer tot z'n recht laten komen.

grts
              Ik ben hier niet met akkoord, winter (sneeuw) staat voor grouw, grijs weer en dit drukt de foto juist uit. Ik persoonlijk vind het een heel geslaagde foto!

groetjes Natalie

Comment

Het is inderdaad een beetje grijs,wat helderder zou het beeld veel mooier maken,anders wel zeer mooi,Groeten Francine
                Zo veel mensen, zoveel meningen
                Groetjes Francine

Comment

Een dikke pluim voor de scherpte en de sfeer. Tja, over dat grijze is het zoals altijd 'goesting en smaak'.... ik vind dat dit beel goed de koude en het grijze weergeeft. Je kan misschien poroberen de gevallen sneeuw wat witter te krijgen ?

Ik zie dat je tot 1/40ste gegaan bent en F22. Statief ? Ik denk dat ik dit op 1/160ste of zo en wat grotere opening had gedaan ... maar daarom misschien niet beter.

Mvg, Quattra

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Quattra Bekijk bericht
                    ...........

Ik zie dat je tot 1/40ste gegaan bent en F22. Statief ? Ik denk dat ik dit op 1/160ste of zo en wat grotere opening had gedaan ...
                    mee eens en overbelichten in plaats van onderbelichten.
                    waarom heb je eigenlijk onderbelicht?
                    grt,bouk.

Comment

Ik voel met toch verplicht even te reageren op de donkere setting. Deze hoort er in mijn ogen helemaal bij.

Het doet mij denken aan hoe ik verkleumd in de wintermaanden korte broek op een zondagavond bij valavond met de fiets terugkwam van de scouts...
                      Bij de aanblik van ons huis begon ik dan altijd al te kwijlen bij het idee van een warm bad en een chocoladewafel.
                      Stel je kritieken niet te scherp...
                      Fujifilm XT20 - Fujinon XF 18-55mm - Fujinon XF 35mm F2.0 - Nissin i60A - Nissin Air 1 commander

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mysti Bekijk bericht
                        .........
                        Bij de aanblik van ons huis begon ik dan altijd al te kwijlen bij het idee van een warm bad en een chocoladewafel.
                        maar dan had er licht in het huis moeten branden.
                        grt,bouk.

Comment

Mooi tafereel, maar voor mij ook te grijs wat ook nog eens benadrukt wordt door het grijze kadertje.
                          https://www.tinicleemputfotografie.com/

Comment

Het is mooi. Maar het is minder mooi dan wanneer er een beetje licht had geweest. Nu
                            lijkt het net iets te veel op een dag waarop je niet wilt buitenkomen. Zelfs niet als ze aan
                            je deur komen vragen om mee te gaan spelen.

Comment

Mysti, Edje C, stevedw, bouk, G.R., NathalieVdBossche, Francine Versluys, Quattra, Tini en doudeke iedereen bedankt om te reageren.

Hier een woordtje uitleg:

Er hing op dat moment nog volop sneeuw in de lucht, waardoor de lucht deze grijze tint had.
                              Had ik het lichter willen hebben, dan had ik moeten terug gaan wanneer de zon scheen. Ik heb bewust voor deze lichtsetting gekozen om eens iets anders te bekomen. Het moet niet altijd idyllisch zijn, maar dat is smaak natuurlijk.
                              Om toch de sneeuw op het dak zijn detail te behouden en de gevelsteen zijn huidige kleur heb ik het niet lichter gemaakt.
                              Er is geen statief gebruikt.
                              Omdat ik nog wat in de knoop lig met het over en onder belichten zeker wat sneeuw betreft. Mijn witbalans stond op schaduw.

Voor mij is deze foto zeker gelukt, maar zal zeker rekening houden met jullie opmerkingen.

Groeten,

beeldsta
                              Go with the flow

Comment

Working...
                              X