Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Just on time

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Just on time

Hallo,

Vorig weekend deelgenomen aan de fijne SD in het station Guillemins. Heel wat leuke foto's kunnen maken waaronder deze. Dikwijls zie je de trein in beweging en de mensen die stilstaan, hier wou ik het eens andersom proberen. Wat vinden jullie ervan?

f22, 34mm, Iso 200, 2sec.

grtjs
    Samen een dagje op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg.

Re: Just on time

Prachtige foto Edje! Moi van kleur, sfeer, compositie en je originele opzet komt goed over!!
    Stel je kritieken niet te scherp...
    Fujifilm XT20 - Fujinon XF 18-55mm - Fujinon XF 35mm F2.0 - Nissin i60A - Nissin Air 1 commander

Comment

Ik vind het ook echt een leuke foto Tis inderdaad eens is anders.
      Ook leuk als je er lang naar blijft kijken..
      Eerst zie je enkel de persoon die naar rechts aan het stappen is.. en dan plots
      zie je dat er ook nog eentje met hoge hakken naar links stapt Leuk!
      Kijken is leuk voor jou, jouw mening is handig voor mij......
      Mijn Flickr -- Mijn Facebook -- Reacties steeds welkom!!

Comment

Goed bedacht en inderdaad leuk "shoenenspel " ... precies alsof de "man" en de "vrouw" toenadering zoeken ...
        groeten,
        deka
        There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

Comment

Heel leuke foto en mooi uitgevoerd tof idee
          Zo veel mensen, zoveel meningen
          Groetjes Francine

Comment

Goed van idee Edje en je kan daar artistieke foto's mee maken. Helaas vind ik deze er net over. De sluitersnelheid is hier van groot belang. In theorie geeft 1/60 de realistische beweging, dus met stappende personen kan 1/30 al voldoende zijn tot 1/15 om iets meer beweging te creëren ! Ik vermoed dat je hier nog veel lager zat ?
            Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

Knappe foto
              Maar had ook liever de personen op het perron ietsje duidelijker gezien.

Groetjes
              Marc
              Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

Comment

Ik vind het "spookbeeld" wel iets hebben, heel ongewoon.
                Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

Comment

Is dit echt maar één foto op 2 sec, of is er meer aan de hand ?

Tussen de 3 stappen met sportschoenen meen ik nog 2 benen te zien, op het eerste zicht van een niet bewegend persoon... en toch is die verder niet te zien. Of vergis ik me ?

Mvg, Quattra

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Quattra Bekijk bericht

Tussen de 3 stappen met sportschoenen meen ik nog 2 benen te zien, op het eerste zicht van een niet bewegend persoon... en toch is die verder niet te zien. Of vergis ik me ?

Mvg, Quattra
                    Mensen hebben twee benen he en dat is het tweede been dat je ziet, maar je zou inderdaad denken dat er nog een "spook" is

mooie foto

grt. Ria

Comment

Bedankt allemaal voor jullie reacties .

Oorspronkelijk geplaatst door LinseyP Bekijk bericht
                      Ik vind het ook echt een leuke foto Tis inderdaad eens is anders.
                      Ook leuk als je er lang naar blijft kijken..
                      Eerst zie je enkel de persoon die naar rechts aan het stappen is.. en dan plots
                      zie je dat er ook nog eentje met hoge hakken naar links stapt Leuk!
                      En dat was nou net de bedoeling .

Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
                      Goed van idee Edje en je kan daar artistieke foto's mee maken. Helaas vind ik deze er net over. De sluitersnelheid is hier van groot belang. In theorie geeft 1/60 de realistische beweging, dus met stappende personen kan 1/30 al voldoende zijn tot 1/15 om iets meer beweging te creëren ! Ik vermoed dat je hier nog veel lager zat ?
                      Er staat niet voor niets een exif bij . Qua sluitertijd zijn er twee opties, pro of contra, zoals het meestal gedaan wordt en zoals het ook eens anders kan. Ik wou hier bewust eens afwijken van het al zo vaak "verwachtte beeld".

Oorspronkelijk geplaatst door Quattra Bekijk bericht

Mvg, Quattra
                      Verder niets aan de hand hoor, één opname, één foto, geen gesjoemel in PS .

grts
                      Samen een dagje op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Edje C Bekijk bericht
                        Bedankt allemaal voor jullie reacties .
                        Er staat niet voor niets een exif bij . Qua sluitertijd zijn er twee opties, pro of contra, zoals het meestal gedaan wordt en zoals het ook eens anders kan. Ik wou hier bewust eens afwijken van het al zo vaak "verwachtte beeld".
                        Verder niets aan de hand hoor, één opname, één foto, geen gesjoemel in PS .

grts
                        Mijn oprechte excuses als ik buiten de schreef ben gegaan
                        Nogmaals : ik ga altijd in dialoog met een foto - in relatie met de titel zo deze is bijgevoegd - zoals hij door de auteur wordt gepresenteerd uit respect voor diens werk. Dan volgt mijn beoordeling zonder voorafgaandelijke info zoals exif's om ver- of misleiding te voorkomen (net zoals op tentoonstellingen, wedstrijden enzovoort). Over wat, hoe, waar en waarom ga ik dan achteraf in overleg met de auteur (steeds boeiend, opbouwend en leerrijk). Exif's kunnen wel hun nut bewijzen bij beginners, hier zijn collega's die dit zeer goed behandelen en waardeer hun bijdrage ten volle. De toevoeging over sluitersnelheid was positief bedoeld en vond dit een interessant gegeven uit kennis en ervaring voor iedereen die daaruit iets wil van opsteken voor latere toepassingen. Om dergelijke reacties in de toekomst te vermijden zal ik mij voortaan van deze bijkomende info weerhouden.
                        Noot : Als PS als gesjoemel wordt geïnterpreteerd, mag ik daar dan (en waarschijnlijk ook vele anderen) mijn bedenkingen bij plaatsen
                        Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

Heel leuk gedaan!

Comment

Zeer mooi gedaan!
                            Fietsen is gezond. Eet meer fietsen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
                              Mijn oprechte excuses als ik buiten de schreef ben gegaan
                              Nogmaals : ik ga altijd in dialoog met een foto - in relatie met de titel zo deze is bijgevoegd - zoals hij door de auteur wordt gepresenteerd uit respect voor diens werk. Dan volgt mijn beoordeling zonder voorafgaandelijke info zoals exif's om ver- of misleiding te voorkomen (net zoals op tentoonstellingen, wedstrijden enzovoort). Over wat, hoe, waar en waarom ga ik dan achteraf in overleg met de auteur (steeds boeiend, opbouwend en leerrijk). Exif's kunnen wel hun nut bewijzen bij beginners, hier zijn collega's die dit zeer goed behandelen en waardeer hun bijdrage ten volle. De toevoeging over sluitersnelheid was positief bedoeld en vond dit een interessant gegeven uit kennis en ervaring voor iedereen die daaruit iets wil van opsteken voor latere toepassingen. Om dergelijke reacties in de toekomst te vermijden zal ik mij voortaan van deze bijkomende info weerhouden.
                              Noot : Als PS als gesjoemel wordt geïnterpreteerd, mag ik daar dan (en waarschijnlijk ook vele anderen) mijn bedenkingen bij plaatsen
                              Beste Raymond, ik bedoelde helemaal niks negatief hoor met mijn reactie, mijn excuses als het verkeerdelijk overkwam bij jou, was absoluut zo niet bedoeld .

Wat betreft het woordje "gesjoemel", dat moet je natuurlijk ook niet al te letterlijk nemen. Ik wou enkel maar aanhalen dat het geen mix is van 2 of meer foto's of een andere vorm van zware bewerking.

Guire en Nathalie, bedankt voor jullie reacties .

Grtjs

Comment

Working...
                              X