Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Goed dat hij naar je kijkt maar de foto is wel te krap vanboven en hij is ook niet volledig scherp en persoonlijk had ik hem ook wat meer links in mijn kader geplaatst...
Het is wel een mooie actie maar toch is opnieuw doen hoor
ik denk dat de compo mooier was geweest als je een fractie later had afgedrukt, wanneer de voorpoten op de grond stonden... maar ook dat is een kwestie van smaak en over kleuren en smaken valt niet te twisten.
Een technisch oordeel ga ik overlaten aan de echte kenners. :-)
Fotografie is een middel om dingen weer te geven die iedereen kent zonder erop te letten.
Niet gemakkelijk, zo een hond kan vaart halen. Beweging is voor mij wel in orde. De oortjes raken de rand van de foto en dat is wel wat spijtig. De hond was al te dicht gekomen.
Ik kan mij best voorstellen dat het geen lachertje is om balletje te gooien, hondje in het oog te houden en dan nog in de juiste positie te geraken om een foto te nemen. Je zou al hulp moeten krijgen om met de hond bezig te zijn. Of die dan nog recht op je toekomt om de foto te laten lukken is ook weer de vraag.
In elk geval een heel goede poging
Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.
Bedankt voor de reacties!
Dit is een gecropte foto. Dus ik kan de hond nog anders plaatsen en ook meer ruimte boven de oren laten MAAR dan zie je in de achtergrond weer paaltjes enzo...Deze heb ik er om die reden afgecropt.
Misschien het origineel eens plaatsen om een betere crop te kunnen maken?
Bedankt
Tom
Canon EOS500D - EF-S 18-55 f3.5-5.6 IS - EF 50 f1.8 II - EF 70-300 f4-5.6 iS USM - Canon Speedlite 430EX II Mijn Website
Dat hij niet 100% scherp is, zou dat komen door de scherpstelmotor van mijn 70-300 lens of moet deze dit wel aankunnen? Of gewoon op de verkeerde plaats scherpgesteld?
Ik heb nog een paar andere corps geprobeerd, maar de paaltjes blijven. Als iemand tip heeft, hoor ik het graag.
Tom
Canon EOS500D - EF-S 18-55 f3.5-5.6 IS - EF 50 f1.8 II - EF 70-300 f4-5.6 iS USM - Canon Speedlite 430EX II Mijn Website
de commentaren zijn al gegeven. Kan er niet veel aan toevoegen.
De paaltjes kun je softwarematig zo verwijderen.
Maar heb het hier al gelezen (en is ook wel een beetje terecht)....Eerst aan je fototechnieken schaven...de rest komt wel met tijd en boterhammen.
by the way je lensje kan wel meer aan dan dat hoor
Groetjes
Marc
Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)
T'is een leuke foto maar zou het toch nog eens proberen,aan de lens ligt het niet dat hij niet
scherp is hoor,lijkt me wat bewegingsonscherpte,volgende keer lukt het wel,misschien je toestel op AI SERVO ztten,t'is proberen waard
Tom, je hebt hier een behoorlijk geslaagde opname neergezet van een heel moeilijke discipline namelijk actie en beweging De paaltjes grijs van toon) staan er nu eenmaal als je die onscherp houd storen die niet. En ondanks je bewering van crop staan ze er nu toch ook op ! Wat je foto mist is contrast en wat meer kleur, je foto is flets (komt waarschijnlijk zo uit je toestel ?). De compo zit eveneens slecht, er is een schaduw aanwezig in je opname die er hoorde bij te staan, dus de hond rent op de verkeerde plek volgens jou opnamestandpunt. Dergelijke opnames zijn niet vanzelfsprekend, deze vergen technische oefening en ervaring - ben je al zover of ben je daar al aan toe ?
Tom, je hebt hier een behoorlijk geslaagde opname neergezet van een heel moeilijke discipline namelijk actie en beweging De paaltjes grijs van toon) staan er nu eenmaal als je die onscherp houd storen die niet. En ondanks je bewering van crop staan ze er nu toch ook op ! Wat je foto mist is contrast en wat meer kleur, je foto is flets (komt waarschijnlijk zo uit je toestel ?). De compo zit eveneens slecht, er is een schaduw aanwezig in je opname die er hoorde bij te staan, dus de hond rent op de verkeerde plek volgens jou opnamestandpunt. Dergelijke opnames zijn niet vanzelfsprekend, deze vergen technische oefening en ervaring - ben je al zover of ben je daar al aan toe ?
Waarschijnlijk ben ik nog niet zo ver wat ervaring (op dit vlak zeker niet) betreft, maar ik wil er toch van bijleren. Ik heb de foto een beetje bewerkt, maar niet genoeg. Ik zal eens een andere crop posten. Ik moet dus de compo wat meer links houden (de hond dan bedoel ik)
Oorspronkelijk geplaatst door Francine Versluys
T'is een leuke foto maar zou het toch nog eens proberen,aan de lens ligt het niet dat hij niet
scherp is hoor,lijkt me wat bewegingsonscherpte,volgende keer lukt het wel,misschien je toestel op AI SERVO ztten,t'is proberen waard
De camera stond op AI SERVO toen ik deze foto's maakte... Waarschijnlijk gaat de 1/sluitertijd-regel niet juist toegepast zijn en heb ik daarom die bewegingonscherpte. (300mm en 1/250ste)
Oorspronkelijk geplaatst door Brombeer
Tom,
de commentaren zijn al gegeven. Kan er niet veel aan toevoegen.
De paaltjes kun je softwarematig zo verwijderen.
Maar heb het hier al gelezen (en is ook wel een beetje terecht)....Eerst aan je fototechnieken schaven...de rest komt wel met tijd en boterhammen.
by the way je lensje kan wel meer aan dan dat hoor
Groetjes
Marc
Ik moet inderdaad eerst aan die fototechniek werken en daarna photoshop eens proberen. Met lightroom lukt het nu wel redelijk goed (belichting e.d.)
Hier eens een andere compo en crop. Ook het contrast wat aangepast.
Tom
De tweede is duidelijk beter, veel mooier,nu nog een beetje aan je contrast werken en het zal nog beter worden, nog altijd een beetje flets,ben nog een beginner en durf ook dikwijls niet genoeg contrast in de foto steken, nochtans maakt dat een heeeeel groot verschil!
Comment