Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Akker in Zomergem

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Akker in Zomergem

Even getwijfeld om een eerste post te plaatsen hier...

Dit is een HDR foto, gemaakt in Zomergem.
    Deze foto stond vandaag ook als weerfoto in Het Nieuwsblad.

Exif:
    ISO 200
    18 mm
    f/5.6
    1/500 1/125 1/30

Thomas
    Fietsen is gezond. Eet meer fietsen.

Re: Akker in Zomergem

Mooie foto. Als HDR volgens mij realistisch en geslaagd. Qua compositie zou ik persoonlijk ietske van de mooie lucht afdoen bovenaan (regel van derden ) en was het beter geweest de voorste plas wat meer ruimte te geven en/of de bocht in de weg meer in beeld te brengen. Formaat zou ook beter ogen als het wat groter was (900/600 pix)
    gr,
    canon5DIII, 24-105mm, 50mmf1.4, Panasonic TZ-7

website : www.leonvanham.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Guire Bekijk bericht
      .........

Dit is een HDR foto, gemaakt in Zomergem.
      Exif:
      ISO 200
      18 mm
      f/5.6
      1/500 1/125 1/30
      en wat was je diafragma bij die drie verschillende opnamen?
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Dat was 3x f/5.6

Comment

Guire,

'k denk dat HDR toch wel een andere bedoeling heeft dan hetgeen jij hier neerpoot. Daarmee wil ik niet gezegd hebben dat je foto slecht is.
          HDR dient volgens mij om een hoger dynamisch bereik in je foto te krijgen. Maw het verschil tussen de donkere en de lichte delen wat kleiner te maken. Ik vraag me af hoe je dat doet met drie maal hetzelfde diafragma??? Het toegevoegde tonemapping daarbij vind ik spielerei en is afhankelijk van smaak.

Groetjes
          Marc
          Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Brombeer Bekijk bericht
            Guire,

'k denk dat HDR toch wel een andere bedoeling heeft dan hetgeen jij hier neerpoot. Daarmee wil ik niet gezegd hebben dat je foto slecht is.
            HDR dient volgens mij om een hoger dynamisch bereik in je foto te krijgen. Maw het verschil tussen de donkere en de lichte delen wat kleiner te maken. Ik vraag me af hoe je dat doet met drie maal hetzelfde diafragma??? Het toegevoegde tonemapping daarbij vind ik spielerei en is afhankelijk van smaak.

Groetjes
            Marc
            Ik dacht dat HDR was dat je 3x dezelfde foto nam maar met andere belichtingswaarden? (bv eentje met -2 stops belichting, eentje 0 en eentje +2 stops)

Groetjes, Kenneth.
            The camera has the ability to capture a moment in time
            and then preserve it frozen for ever
            .

Comment

Juist Espiration. Zeg hetzelfde. Enne het mogen er gerust meer dan 3 zijn ook hoor
              Sorry ben weeral eens onvolledig geweest en misschien iets te rap. Je kunt natuurlijk ook met je sluitersnelheid spelen. Wat dan ook neerkomt op onder-of overbelichten.
              Groetjes
              Marc
              Last edited by Brombeer; 29 januari 2011, 18:13.

Comment

@Brombeer:

Ik gebruik automatic exposure bracketing (AEB) hiervoor. Inderdaad dus 3 foto's, met respectievelijk -2 en +2 stops als uitersten.
                Het verschil in dynamic range zit hem in het verschil van sluitertijden.
                Als je wil post ik gerust eens de originelen hoor.

Comment

Sorry Guire....zie boven je laatste bericht

Groetjes
                  Marc

Comment

gewoon even ter info:

grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Juist Bouk,

dit was een schoolvoorbeeld van slecht gebruik van grijze celletjes...
                      Heb me op het verkeerde been laten zetten door je vraag.
                      Bij deze nogmaals (publiekelijk) mijn verontschuldigingen aan Guire
                      En dan onderbreken wij nu deze uitzending voor een korte pauze....

Groetjes
                      Marc

Comment

Over de Hdr geen commentaar. Over de compo struikel ik een beetje, er mag voor mij een stukje af. Ik ben er juist nog niet uit of het van de mooie wolkenhemel of van de akker af moet.
                        Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

Comment

Mooi zoals die nu is. HDR op passende wijze toegepast.
                          Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
                          "Casu Consulto - Modo Fac"

Comment

Working...
                          X