Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Een bevroren laatste roosje in de tuin.
Gefotografeerd zonder flits
Gegevens:
f 9, s1/100, iso 200
Camera:canon 40 D
Graag jullie reactie, groetjes en bedankt
lens 55/200, bp 240mm
Last edited by Francine Versluys; 27 januari 2011, 16:06.
Reden: antwoord aan Bouck
lens 55/200, bp 240mm
Zit met een gebroken been en heb me in bochten moeten wringen om deze te maken,zal er misschien ook voor iets tussen zitten, had waarschijnlijk een statief moeten gebruiken met die bp afstand wat denk je?
Hoe had ik meer detail in de sneeuw kunnen krijgen?
omdat er toch wel genoeg licht aanwezig was, denk ik dat je hier wel iets had kunnen overbelichten om wat meer detail in de sneeuw te krijgen.
sneeuw is nu tegen overbelichting aan.
moeilijk te bevatten misschien, overbelichten om overbelichting te voorkomen, maar daar is al genoeg over geschreven of hier op BD te vinden.
grt,bouk.
Je hebt er een mooitje willen van maken en dat is je tamelijk goed gelukt zeker van compo en licht en kleur Mocht inderdaad wat scherper op de bloem zijn. Ik werk met spotmeting (op de sneeuw) is dan iets onderbelicht maar helder dit nadien op in een kleine nabewerking. Ik weet niet in hoever je al bedreven bent maar toch het proberen waard, zeker als oefening. "Niet elk schot is recht in de roos" Francine
Ha Ha ja dat is juist, maar ga het zeker eens proberen met een spotmeting, bedankt voor de raad.Denk dat dat wel eens de oplossing zou kunnen zijn om iets onder gaan te belichten
Comment