Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mucho Gusto @ Quick-Step Cycling Team ploegvoorstelling

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Mucho Gusto @ Quick-Step Cycling Team ploegvoorstelling

Nog enkele opnames van vorige vrijdag. De eerste keer dat ik aan "concertfotografie" doe. Ik weet dat flitsen "not done" is op concerten, maar hier stak het zo nauw niet omdat de focus op de wielrenners lag. Ideaal om een beetje te spelen voor een beginneling dus.

Camera Model: Canon (Canon EOS 450D)
    Objectief: EF-S 18-55 IS
    Flash: Canon Speedlite 430EX II (in ETTL mode), 45 graden naar boven (geen omnibounce)
    Ruis weggewerkt via nabewerking.

Lens Focal Length: 21,00 mm (- mm)
    Shutter Speed: 1/60 sec
    F-Number: F4,0
    ISO: 1600

Lens Focal Length: 24,00 mm (- mm)

Lens Focal Length: 21,00 mm (- mm)

Beste groeten,
    Stefan

Re: Mucho Gusto @ Quick-Step Cycling Team ploegvoorstelling

Drie bewegende sfeervolle kleurfoto's waarvan ik de eerste de beste vind vanwege minder hard licht
    Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

Goh, wat betreft flitsen heb ik nog een lange weg te gaan .... Veel tips over deze foto kan ik je dan ook niet direct geven. 't Zal natuurlijk wel eens het ideale moment geweest zijn om te oefenen ... Wat betreft de compo en de inhoud vind ik het persoonlijk nogal een drukke bedoening. Als het de bedoeling was om zoveel mogelijk weer te geven van wat er aan het gebeuren was, dan ben je daarin geslaagd. Als ik de beelden bekijk zie ik heel wat : orkest, projectieschermen, dansend koppel, .... 'k Heb makkelijk schrijven, mocht ik in die situatie zitten, zou ik misschien wellicht juist hetzelfde doen ???
      Veel oefengenot verder met het flitsen ... Op die manier heb je natuurlijk altijd een reden om naar een feestje te gaan
      groeten,
      deka
      There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

Comment

Mijn voorkeur gaat ook naar 1 om dezelfde reden.
        Op 2 en 3 zie je goed hoe de danspartners in elkaar opgaan tijdens de dans.
        Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

Comment

Door die 45° naar boven heb je je onderwerp niet egaal uitgeflitst.

Ik vind het onevenwicht dan ook een beetje storend overkomen. Fel belicht boven en iets minder beneden.
          Misschien je flitser in kracht wat minder en frontaal flitsen?

Om meer beweging in je foto te krijgen kun je eventueel je sluitertijd vertragen (maar dan ga je nog meer achtergrond meehebben) en flitsen op het tweede gordijn.
          ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door deka Bekijk bericht
            Goh, wat betreft flitsen heb ik nog een lange weg te gaan .... Veel tips over deze foto kan ik je dan ook niet direct geven. 't Zal natuurlijk wel eens het ideale moment geweest zijn om te oefenen ... Wat betreft de compo en de inhoud vind ik het persoonlijk nogal een drukke bedoening. Als het de bedoeling was om zoveel mogelijk weer te geven van wat er aan het gebeuren was, dan ben je daarin geslaagd. Als ik de beelden bekijk zie ik heel wat : orkest, projectieschermen, dansend koppel, .... 'k Heb makkelijk schrijven, mocht ik in die situatie zitten, zou ik misschien wellicht juist hetzelfde doen ???
            Veel oefengenot verder met het flitsen ... Op die manier heb je natuurlijk altijd een reden om naar een feestje te gaan
            groeten,
            deka
            Idem hier. Ik hoop binnenkort enkele gelegenheden te krijgen om mijn flitsfotografie wat te oefenen...
            Stel je kritieken niet te scherp...
            Fujifilm XT20 - Fujinon XF 18-55mm - Fujinon XF 35mm F2.0 - Nissin i60A - Nissin Air 1 commander

Comment

@Mrs. Deka, ik heb inderdaad deze als totaalbeeld willen weergeven. Die groep is inderdaad nogal druk op het podium. Een zanger, kweetniehoeveel backing vocals, kweetniehoeveel muziekanten, en dan komen opeens die 2 sterren op de dansvloer tevoorschijn. Ge weet niet waar eerst gekeken
              Ik heb wel nog een paar leuke uitsnedes, zal ze later 's posten.

@de rest: dat extern flitsen is inderdaad niet gelachen. Frontaal in dit geval vond ik niet geslaagd qua belichting, naar mijn persoonlijke smaak gaf 45 graden omhoog de sfeer goed weer. Helemaal omhoog was veel te donker (is een expo hal met zeer hoog plafond).

Aan allen bedankt om te kijken!
              Stefan

Comment

Zou toch graag op dat feestje geweest zijn geeft me helemaal dat Latino gevoel
                En ik denk dat je moeilijk je dansers kon isoleren doordat ze snel bewogen en dat ze met zoveel op dat podium stonden, dus ondanks de omstandigheden

grt. Ria

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door riha Bekijk bericht
                  Zou toch graag op dat feestje geweest zijn geeft me helemaal dat Latino gevoel
                  En ik denk dat je moeilijk je dansers kon isoleren doordat ze snel bewogen en dat ze met zoveel op dat podium stonden, dus ondanks de omstandigheden

grt. Ria
                  Beste Ria, ik volg je volledig, voor mij gaat sfeer nog steeds boven techniek. Ik zal eerstdaags nog enkele uitsnedes posten van de dansers.

Voor wie nog meer wil zien, maar dan van de wielrenners maak ik wat reklame voor mijn fotoverhaal (hoewel de commentaren daar stukken lager liggen dan in de beginnershoek):

http://forum.belgiumdigital.com/f68/...-a-350542.html

Groeten, en aan allen bedankt om te kijken en voor het commentaar. Hier leren we van!
                  Stefan

Comment

voor de eerste keer is dat knap gedaan

grtjes

Comment

Working...
                    X